2020-03-23, 21:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Märkligt att ingen av alla de personer grundligt städade SDs hem begrep att det var för att dölja spår. Var de så hårt influerade i geo-sekten att de inte begrep det?

Ja, mycket konstigt finns det i detta fall, men man hade väl hoppats att NÅGON i den gruppen (Städpatrulls-Sekten) skulle fatta att det var korkat att städa en misstänkt mördares hem? Golvbrunns-Hanna är en sak, men de andra?

Dessutom ser ju inte städning ut att vara hans prioritet på NÅGON av bilderna i FUP:et. Oavsett när de är tagna. Och även HD säger ju att tvätta inte var något SD gjorde så ofta.

Läser Aktbilaga 150 nu. Sorgligt läsning och SD har behandlat både LW, HD och andra som skräp år efter år.

Och den i FUP:et ljugande mytomanen MH la till LW på Facebook flera gånger och sen låtsades att hon inte gjort det. Helt normalt. Inte. Men vi som läst MH´s sjuka hatblogg vet ju att det är en mycket hatiskt, hämndlysten och paranoid person. UW måste vara överlycklig för att han kom på det i tid. En skrämmande person, minst sagt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Märkligt att ingen av alla de personer grundligt städade SDs hem begrep att det var för att dölja spår. Var de så hårt influerade i geo-sekten att de inte begrep det?
Det var mer familjen och ett par vänner. Men skenet bedrog. Han var släppt, avspärrningen hävd och jag tror inte familjen trodde en minut att han var skyldig. Svärfar avgudrar ju marken han går på, likaså flera andra. Nej - för dom var han oskyldig.
Citera
2020-03-23, 21:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Här tror jag man gick miste om en massa bevisning:

https://www.na.se/artikel/nytt-misstag-avslojad-under-rattegangen-tekniker-fick-inte-gora-grundlig-undersokning-fick-till-svar -att-vi-maste-avbryta-och-ge-oss

Undrar om jouråklagaren har geocache som hobby...

Klart man gjorde! Och din fråga om " geocache som hobby" är relevant, tycker jag. Det är samma kaliber på det beslutet som det var på beslutet att inte reagera på att någon anmäler en kvinna som skriker desperat. Eller att detta inte kollades upp så fort LW anmäldes försvunnen.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror att han övertalade dem till det - och ville hjälpa och skydda honom - även om jag inte tror att alla var medvetna om varför egentligen. Det är lätt att bli övertalad av någon som är manipulativ och det vittnar flera om i FUP att SD var.

Ja det är sant.
Det var också så jag tänkte och nu har jag fått bekräftelse på att jag inte är ensam om de tankarna.
Citera
2020-03-23, 21:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om han eller han fru stördes så hade det inte varit så svårt för honom att säga ifrån och förklara att han inte ville ha meddelanden mitt i natten.

Eller sätta på ljudlöst...
Citera
2020-03-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
För kort straff för SD.

För dråp döms den som dödat en person, om gärningen med hänsyn till de omständigheter som föranlett den eller i övrigt är att anse som mindre allvarlig. ... Straffet för dråp är i Sverige mellan sex och tio års fängelse. Brottet bedöms alltså lindrigare än mord, men hårdare än vållande till annans död.

Vad exakt skulle vara förmildrande för en gärningsperson som slagit ihjäl en kvinna med 17 hugg mot ansikte och huvud, tänker du då på?
Citera
2020-03-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eller sätta på ljudlöst...
Hans jävla "RT", som absolut inte på några villkor fick brytas, var bara så otrolig. Han var helt rigid när det gällde sin RT. Radiotystnad. Trodde han att han låg i militären och blev avlyssnad? Nej, lilla frugan var i närheten och han fick absolut inte bli påkommen att vänstra, som han gjort i åratal. Blir bara så trött.
Citera
2020-03-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja dråp kan nog inte uteslutas, om alltså Backman lyckas övertyga rätten om att det finns förmildrande omständigheter.
Om SD nu alls blir dömd.
Men förstår inte riktigt det där med att dråp är 90% av mord.

Dråp är ej planlagt dödande. Uppkommer när typ 2 personer börjar gräla på en fest och den ena slår ner den andra och denna råkar dö av en skada i bakhuvudet då han/hon träffar golvet/gatstenen/asfalten etc etc.

Inget planerat, men detta gäller ej i detta fall, eftersom det finns massor av berättelser runt SDs och LWs förhållande där det, förutom misshandel, också handlar om bekräftade dödshot. Mot både LW och hennes yngste son, 12 år...
Citera
2020-03-23, 21:42
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans jävla "RT", som absolut inte på några villkor fick brytas, var bara så otrolig. Han var helt rigid när det gällde sin RT. Radiotystnad. Trodde han att han låg i militären och blev avlyssnad? Nej, lilla frugan var i närheten och han fick absolut inte bli påkommen att vänstra, som han gjort i åratal. Blir bara så trött.

Ja, man blir ju förbannad själv när man läser det där i FUP:en.
"RT". Tio minuter senare: "Öppen". Tre mess, sen: "RT". "Öppen"...
Citera
2020-03-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Var det geocachare som hjälpte till att städa? Jag har fått för mig att det var hans familj.

Jasså? Jaha? I alla fall var de tydligen många som grundligt städade huset.
Har inte aktbilagan gällande detta framför mig just nu, men läste det härom dagen.
Citera
2020-03-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, man blir ju förbannad själv när man läser det där i FUP:en.
"RT". Tio minuter senare: "Öppen". Tre mess, sen: "RT". "Öppen"...
Allt, precis allt, var på hans villkor. Affären med LW, relationen med HD, barnen - allt var enbart med fokus på honom själv. Vilket vidrigt kryp.
Citera
2020-03-23, 21:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Just det inlägget jag svarade på handlade inte om SD, utan om en annan man hon skickade nattliga sms till.
Men jag håller helt med dej om den där jäkla RT, så töntigt. Samtidigt säger det väldigt mycket om honom, tycker jag.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-23 kl. 21:47. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in