2020-03-23, 21:29
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Oj. Aktuellt tar faktist upp att det är 6 av 15 som är somalier. Lite förvånande att dom lyfter det faktist.

Nej inte riktigt, nu när vi ser att mörkhyade far illa så är det ju större chans att Sverige "stänger ner"

Så nu får vi se om Sverige vänder direkt... Annars är det väl rasism?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Menar du att kroppens immunförsvar inte.hjäloer mot något Coronavirus. I så fall har vi hundra procent dödlighet i både tidigare kända coronavirus samt C-19. Och det är ju som vi båda vet helt fel.

Du behöver inte svara då jag inte kommer läsa ditt svar. Du har samlat tråden med mer än 1000 inlägg sedan den 16e februari. Med tanke på yatighetwn, språket och tiden du gör dina inlägg så tänker jag att du jobbar med att sprida desinformation om Sverige?

Nej varför ska jag sprida desinformation?
Det gör ju virusförnekarna och FHM så bra åt mig.

"Viruset smittar bara asiater"
"Viruset kommer aldrig till Sverige"
"Viruset smittar bara gamla"
"Viruset är bara en förkylning"
"Viruset kommer att stanna i Kina"
OSV...

Jag har skrivit många inlägg. Och fler tänker jag skriva så länge jag kan, för att få folk att vara rädda om sig och överleva. Trots virusförnekartroll och informationsbrist från en handlingsförlamad regering.
Det är inte mycket jag kan hjälpa till med här i världen. Men jag kan åtminstone göra det.
Citera
Bannlyst
Nu skall Boris tala
Citera
2020-03-23, 21:30
Medlem
Provinsen Quebec i Canada gick från 219=>628 bekräftade fall idag. Det är nog bland den högsta procentuella ökningen jag sett i ett distrikt (alltså om vi ser bort från att ett distrikt går från 0=>2 eller 2=>9 och sådana små tal).
Citera
Medlem
70% ökning idag. 36 döda.
Citera
Medlem
På vilket sätt kommer nu Svenska staten att skydda alla somalier och andra nyanlända? Jag tror det kommer förslag om detta redan i morgon. Kanske skall de inkvarteras på hotell tills att smittan är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Svarta eller inte. Alla som är svenska medborgare är svenskar. Så det spelar ingen roll. Alla är vi en och samma, nämligen svenskar. Så skippa ditt skitsnack. Somalier kan du säga om dom som är somaliska medborgare.

Ut en medicinsk synvinkel kan absolut ras/etnicitet vara intressant.
Citera
2020-03-23, 21:31
Medlem
saijas avatar
Undra om det är bra för sammanhållningen i landet att svensk medelklass tagit med sitt en sjukdom som dödar somalier i förorten.
Citera
2020-03-23, 21:31
Medlem
vidrikfittanens avatar
Zimbabwes första dödsfall idag var bara 30 bast : https://www.newsday.co.zw/2020/03/breaking-broadcaster-zororo-makamba-becomes-zims-first-coronavirus-casualty/
Citera
2020-03-23, 21:32
Medlem
Imnshos avatar
Är det inte lite logiskt att somalier är mer drabbade? Dels har vi det här att dom är påbylsade och inte får D-vitamin genom solen. Sedan så kanske all kusininavel gör dom mer utsatta. Som lök på laxen så röker dom väl, tuggar kath, och har allmänt dålig fysik.

Samma resonemang för hazarer. Små tunna veklingar, och många har dessutom knarkproblem.

Baksidan av det hela är att det är investeringar i våra framtida pensioner som går till spillo när liemannen går genom gettokvarteren.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du, du kan lägga ner konspirationerna. Ja, de har uppenbarligen smitta i orterna också. Det har drösvis med etniska svenskar också. Det VET vi. Jag vet ett antal från min ursprungliga hemregion och de är samtliga etniska svenskar som varit på skidresor.
Som är inlagda på IVA eller hemma och har torrhosta och feber?
Citera
Medlem
obscenitets avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sifo-7-av-10-vill-inte-stanga-skolorna/

Personer under 30 och SD väljare vill stänga skolorna. Aj då nu blir skolstängning aaaaaldrig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in