2020-03-23, 21:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Satans stockholmare. Först åker ni till Italien och blir smittade sen tar ni med skiten hit och åker runt i landet och smittar oskyldiga!! Sätt hela Stockholm i karantän och skjut alla som försöker smita och smitta andra!
Samtidigt:

Iran har noll kontroll över spridningen som t o m gått upp i ministeriet.
Sverige har flest exil-iranier i världen, förutom USA, MEN vi har många gånger fler per capita.
De åker/åkte fram o tillbaka, fram o tillbaka, utan att ta hänsyn till andra. De är POTENTIELLT SETT stora spridare.
Likadant med andra stora invandrargrupper från u-länder dit smittan spridit sig, länder som saknar god sjukvård.

Men i MSM får du naturligtvis bara höra om stockholmare som åkt skidor i Alperna. Självklart. Annat vore jassissstiskt.

Btw, har bekanta som nyligen kommit hem från franska Alperna där det också tyvärr finns många fall av covid-19.
Vid framkomst på Arlanda står det exakt noll personer från FHM eller MSB som informerar om karantän eller liknande.
Som tur är är de kloka och "självkarantänar".

Så tänk på dessa aspekter några extra gånger innan du skriker ut ilska mot "Stockholmare". Det är faktiskt inte vårt fel att vi har ett par internationella flygplatser här. Jag har skrivit i tråden sen mitten av januari "Varför är inte Arlanda stängd ännu?" Har inte flugit sen 2015, så titta inte på mig.
Citera
Medlem
Är det 15 pers som har dött idag???

Vafan sa inte Anders att vi var stabila nu?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så det var somalier som var samhällssmittan. Tycker att Tegnell varit oärlig då han låtit som om de som ligger i respiratorn är italienresenärer eller deras anhöriga. Nu visar det sig att smittan är bland "bosatta i Järvaområdet i Stockholm, som består av stadsdelarna Kista/Rinkeby och Spånga/Tensta. Den sjätte var hemmahörande i Järfälla kommun." Och koppling till moské. Finns det många och vilka fler som besöker stället?

Dags för lock down för de områden?

När pesten gick under 1700-talet så hände det att man stängde de värst drabbade stadsdelarna helt, folket där fick klara sig bäst de kunde och sedan gick man in efteråt och kollade vilka som fortfarande levde.
Kanske något att använda sig av idag.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Letade runt och tydligen har smittan spårats till en moské som alla frekventerat. Detta enligt en sjuksyrra. Hur smittan kommit dit är ett frågetecken.

Nu är det väl några somalier som brukar busa och råna folk på deras dyra jackor och har dom haft en sån otur att de rånat någon som varit i Italien så kan de fått smittan den vägen och sen spridit den vidare. Kanske inte den mest trovärdiga smittspridningen men mobiler är oftast en riktigt smitthärd så att sno någons jacka och mobil är inte optimalt om man vill undvika att bli sjuk
Senast redigerad av tdlefnierregus 2020-03-23 kl. 21:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Kan starkt rekommendera denna kanal, underbar pedagogik!

Tackar! Det där var riktigt bra! Kan också jag varmt rekommendera kanalen.
Började med ett avsnitt om smittspridningen och virusets överlevnad på olika ytor.
https://www.youtube.com/watch?v=JNQUHc8wbRc

Av det kan man t ex dra slutsatsen att om paketleverantören nyser på ditt paket, så får man antingen spraya desinfektion på det eller sätta paketet i ett dygns karantän, helst på en varm plats minst 21 grader celsius.
Senast redigerad av cherryfive 2020-03-23 kl. 21:19.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Medeltiden för en intensivvård vid Corona är två veckor.

- Överläkare Aktuellt just nu
Första tjejen var på sjukhus en månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Ge mig en källa på att dt va somalier! Exakt du har ingen källa.

Här är källan

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera
2020-03-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta vet vi ni

De flesta smittade och döda är Somalier

Anders Tengnell drog till Somalia

Detta har jag sett med egna ögon, se mina inlägg i fredags
På Coronatestningen i Huddinge där jag gick förbi satt bara svarta människor, inga vita var kallade för testning. Slump? Nej, sjukvården vet vilka de ska testa.

De flesta smittade är inte somalier.
De flesta döda är inte somalier.

Lugna ner dig.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Vi är världens försökskaniner.

Teorin om flockimmunitet kommer att prövas på oss.

Fyfan säger jag bara.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jo kroppen har ett immunförsvar. Men det hjälper inte mot Corona.
Och fortsätter du att skriva att man blir immun mot Corona, så vill jag gärna se en källa på det.
Hos alla de som fick en mild, ibland knappt märkbar, infektion så fungerade immunförsvaret alldeles utmärkt. På vilket sätt menar du att det inte hjälper för de 80 % som får en mild infektion?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Lägg av, de tittar på sina egna tv kanaler och Al Jazeera är väldigt populärt nytetsprogram.

De vet vad som försigår runt om i världen, till och med bättre än oss!

De tog sig till Sverige liksom.

Du har inte träffat skitmånga somalier va?

Att blint försvara en grupp du UPPENBARLIGEN inte känner till med saker som ”till och med bättre än oss” är så svenskt att man spyr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kopplingen Somalia, Kina och Italien är ju lite intressant.

Somalia och Italien har ju kopplingar sedan kolonialtiden. Kina har väldigt mycket business i Somalia och Kina och Italien likaså.

Kan Somalia ha en helt urspårad spridning tro?
Kanske spridits i en moske från personer från Iran,
de hade ju stora problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in