2020-03-23, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Och detta är bara BÖRJAN! Hela samhället kan komma att förändras.

NU kan jag få utlopp för min kreativitet framöver i företagande.

"When the going gets weird, the weird turns pro".
Hunter S Thompson.
Globalistkommunisternas våta dröm har besannats, det perfekta angiverisamhället har skapats.
Citera
2020-03-23, 20:34
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Njaej så var det ju inte riktigt.
Den första smittan började spridas här redan i december, troligtvis tidigare.
Hur stor den blev och hur många som dog vet vi inte, då vi inte testade någon alls.
Många kan ha dött av det men fått en annan dödsorsak då viruset inte var känt ännu. Tyskarna har bland annat tagit upp problemet redan i februari, men sagt att de inte hade kapacitet att testa de som redan gått bort då.
Jag förmodar att alla länder har valt att inte testa de som dött innan viruset var känt.

Smittan från Italien är en mutering av viruset och har också kommit hit. Vilket av de två strängarna som faktiskt har orsakat dödsfallen här vet jag inte om det är klarlagt. De fall som inte är spårade till Italien är nog sannolikt en pågående smitta från Kina som redan borde vara utbredd i Sverige då den spridits fritt i flera månader redan.

Det kan ju mycket väl vara så att viruset uppkom i något annat land, men det var först när det kom till Kina som det upptäcktes. Kina ligger ju i framkanten i mycket i världen idag, både kompetensmässigt och resursmässigt. De har egentligen gått om USA för längesen, men det syns inte i statistiken tack vare Petrodollarn som ger USA en oerhörd ekonomisk fördel i världsekonomin.
Citera
2020-03-23, 20:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, det är totalt.
Det var 25 igår + 8 idag det blir 33.
Men kan såklart öka, många intensivvårdas visst nu i Stockholm.
Ja hur många som intensivvårdas har jag ingen siffra på eller om det ökar varenda dag.
Antagligen har även det ökat.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Svarta får lättare D-vitaminbrist på grund av brist på solljus.

Men har D-vitamin en stor påverkan på immuniteten?

Mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. Då blir det ju ännu värre för oss iofs. Vi borde inte vara så tätbefolkade då.

Tycker man ska beräkna region för region- inte ett helt land bara rakt av dessutom måste väl boende situationen + ålder tas i beaktning.
Citera
Medlem
bullstolsrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Sveriges första dödsfall kom 18 dagar efter Italiens första dödsfall. Vi ligger alltså 18 dagar efter dom.

För 18 dagar sedan hade Italien 148 dödsfall. Dom är dock 6 gånger fler än oss.

148/6 = 25

Men vi har redan 33 döda.

Vi ligger på en brantare kurva
. Sett till dödsfall per capita.

Man måste inte anpassa sina kurvor till en enda datapunkt om man inte vill...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Va? Kan du ens läsa? Jag ifrågasatte varför man väljer att aktivt tro på Tegnell för att han har erfarenhet jämfört med andra som har exakt lika stor erfarenhet samt är i mycket större majoritet.

Din intelligensnivå ligger nog i paritet med din läsförmåga.

Blev något fel där med quoten. Du kan andas vidare min vän. :-)
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Du med och alla inom sjukvården som är våra krigare för att lindra smittan, de andra som ska förhindra den har jag inte mycket över för.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför har inte slika tilltag skett tidigare? För respiratorer verkar vara det som fattas mest och som är livsviktigt för många. Finns mången stora företag som har råd att ställa om produktionen...

Många företag gör det redan, high tech Formula One företag har redan börjat tillverka nödvändiga ventiler i UK och vad som behövs även en del bil-tillverkare i US.

Inom Sverige så vet jag inte om det pågår, men vi har kunskapen och det kommer igång av sig självt om det inte har gjort det redan.
Citera
Medlem
SVT2 nu.
Dokumentär om Spanska sjukan.
Citera
Medlem
Så somalierna med underliggande sjuk som måste vara KOL av KAT rökning gissar jag.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
33!

Hittills har 33 personer dött av coronaviruset i Sverige. Dödsfallen har inträffat i följande regioner:

Stockholm: 15
Sörmland: 7
Skåne: 2
Västra Götaland: 1
Östergötland: 3
Uppsala: 3
Dalarna: 1
Okänt: 1

Källan då?
Citera
2020-03-23, 20:36
Medlem
Taskpungens avatar
Över 4000 nya fall i Tyskland. Vem var det som sa att kurvan planar ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in