Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Nåja hela världen chockad nu tog du väl i så det sprack för dig eller??
Man visste detta virus kommer förr eller snare tex till Europa man han göra vissa åtgärder dock alla var ej till fullo, Vad gjorde US och Trump stängde mot Kina men öppet mot Europa import landet No1 till US sedan stängde han gränsen men glömde ett litet land UK som han håller öppen för flygtrafik....
Ekonomi kul du säger det har du tänkt allt Trump gör just nu är att det ska gynna hans företagande som är kraftigt på nedgång inga gäster knappt på hotellen hans ställer stängs ned på lokal basis, Så man undrar lite ser inte du det som håller på att hända med Trump som står med byxorna i knävecken och är chockad över viruset som inte skulle komma till US och som han rådde folk gå och jobba om du har viruset gör ingenting!
Stänga ned US det pågår men du ser inte det han lyckas med det så bra själv medans detta virus skövlar fram så kommer konsekvenserna bli långt större än vad han någonsin insett eller kommer inse, Det kommer stängas ned arbetsställen - sjukvården kommer bli så hårt belastad av detta men somvanligt Trump rantar på hur bra han är som tagit fram 1milion andningsmasker eller var det 22millioner eller var det 2,5milion jobbigt att han inte vet vad han rantar om själv!
Dem enda som HAR förtroende för Trump är hans egna klan resten är oroliga över detta , Men du ser väl på Trumps egna mätningar och FOX News som masserar han ego....
Nej det gör jag inte.
Vem visste? Europa? Hur visste dom det?
Man ser ju nu att deras åtgärder funkar också, jag menar kolla på Italien bara 100 smittade eller hur?
Om man va beredd för ett virus, varför ser Europa ut som det gör idag?
Varför stängde man inte flygplanen till och mot Kina, när första ordet om ett virus kom fram?
"Gynnar hans företagande"? Om du säger så...
För ekonomi är inte så viktigt i ett land eller hur? Folk jobbar fortfarande överallt i världen även med Corona runt dom. Varför får dom inte göra det i USA?
Hur länge ska USA stängas ner?
Vet du hur länge Corona håller på?!
Kan du se in i framtiden??!!
Folket som valde honom har förtroende.
Ger du upp ditt förtroende för en president, så fort han gör ett fel?
Plus Trump bryrs sig om de ameriska folket.
Jag kollar inte på fox news, roligt att du antyder det