2020-03-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Fast i ett hem med en smittad person finns virus överallt.
Det var nån studie som visade att det fanns viruspartiklar vid ventilationsutsuget på toaletten.

Ja, men det börjar inaktiveras ganska snabbt. Sen beroende på yta och temperatur kan det leva upp till ca en vecka. Sen andas man ju inte i regel in virus som finns på fomiter, utan man antingen sväljer det eller får in det genom att exvis gnugga ögat. Det finns några studier på Pubmed om hur sjukdomspresentation tros variera beroende på hur viruset kommer in i kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?

Det du beskriver är lugnet innan stormen.
Sverige är det enda landet som fortfarande har skolor och förskolor öppna.
Priset kommer att vara extremt dyrt för alla oss svenskar.
Tegnell kommer att bli "mycket älskad" för sin "kompetens".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vad fan pratar du om? Du är ny i tråden när har jag trollat?

Alla mina inlägg har visat sig stämma till 100% det kan du kolla själv, jag såg att viruset muterat långt innan er!
Jag sa att viruset var i Sverige dagar innan er! Jag sa att det fanns risk för samhällsspridning långt innan er!
Jag sa att flockimmunitet inte funkar långt innan er!
Jag sa att unga kommer dö och att "riskzon" inte egentligen existerar långt innan er!

Allt finns om du kollar mina äldre inlägg och publicerade nyheter. Håll käften nu, din förnekare!

Du är bäst, helt enkelt! 🙄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är det, smittspridningen går långsammare. Stockholm lär bli vårt epicentrum.

Man borde hålla sthlmarna borta från övriga delar. De smittfria delarna eller de som är mycket skonande bör skyddas från sthlm. Hade det varit tvärtom, så vet vi alla vad sthlmsrna hade gjort.
Citera
2020-03-23, 19:01
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Alla dina inlägg är fel! Propaganda och psyops!

Jeffrey påstod tidigare att han var professor sen visade det sig att han inget visste, men propagandan att skrämma svenska folket fortsätter!

Du kör ju ditt land rakt ner i botten så du är väll den sista som ska snacka, Tegnell Junior .
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Varför ska hen inte testa sig? Är du rädd för att statistiken ökar med det?
Givetvis ökar statistiken!
Då han kommer smitta 3 på vägen och 4 i väntrummet.
Och går emot hela taktiken, perfekt om man vill få ett nytt Italien!
Citera
Medlem
Ni som tror ni kan lite här. Jag undrar vilket som är bäst.

1) Ha ett starkt immunförsvar som gör att man klarar sjukdomen enkelt på en 14 dagar? Jag har själv inte ett sådant starkt immunförsvar.

2) Eller ha ett starkt hjärta och hög syreupptagningsförmåga. Som jag eftersom jag utan att skryta är en stark långdistanslöpare och mycket rörlig dessutom.

Ponera att jag får sjukdomen nu, vilket är bäst? Jag är ofta lite småförkyld. Vad säger flashbackexpertisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Bara de faktum att fladdermössen själv ej kan uppnå
immunitet är häpnadsväckande. Det då de har mycket bättre
immunförsvar än människor............................

Deras immunförsvar reagerar väl mycket mindre än människans? Blir väl mer som att fladdermusens immunförsvar "skiter" i viruset och det blir då inga problem.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Jag tror ju kylan utomhus och inomhus har betydelse både för spridningen och förloppet av sjukdomen. Framförallt vad gäller lunginflammation. Nu är det bara 7C i Milano i kväll. Och 8 C i Granada i södra Spanien. Kallt genomgående i alperna och mellaneuropa. Minus 8 i Innsbruck. Men 15 C längs kusterna i Portugal och Spanien. Kommer du upp i bergstrakterna är det kallt i stenhusen. Det är klart att Coronan plockar ut sina offer bland de äldre.
Citera
2020-03-23, 19:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Man borde hålla sthlmarna borta från övriga delar. De smittfria delarna eller de som är mycket skonande bör skyddas från sthlm. Hade det varit tvärtom, så vet vi alla vad sthlmsrna hade gjort.

Det kan man tycka, men det går inte i en dysfunktionell stat, med världens fegaste politiker.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Haft samma här men det försvann för cirka 2,5 vecka sen sedan och började Näst sista veckan i feb, trodde det uppkom efter en cykeltur en iskall morgon, men antagligen ngn på kontoret som har smittat. Fru eller ngn av våra två barn har dock varit friska som aldrig förr.

Mkt märklig förkylning har det varit iaf ingen riktig hosta utan mer irriterad och seglivad.

Sprang milen 3 gånger under 45 minuter förra veckan, så kondis är oskadad!

Vettefan vad du haft men det låter inte som detta;
https://www.aftonbladet.se/a/wPj6jA

Elitsimmare som knappt orkar promenera längre.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du kör ju ditt land rakt ner i botten så du är väll den sista som ska snacka, Tegnell Junior .
Och det är i botten vi ska förbli!
På listan över antalet dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in