2020-03-23, 18:55
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nej, så gör vi verkligen inte på alla smittade i Sverige.
Men två negativa virus-prov (plus symptomfrihet) är vad som gäller normalt, och vad som hade gällt här också, om inte provtagnings- och analyskapaciteten hade överskridits.

Siffrorna om antalet tillfrisknade är helt enkelt helt otillförlitliga. Ännu mindre tillförlitliga än siffrorna om antalet smittade.

Den enda siffra som är någorlunda tillförlitlig, det är antalet döda. Men inte ens den är helt jämförbar länder emellan.

Sverige är ett fattigt land, med testningsförmåga långt under andra Europeiska länder. Vi har gått från att vara rika på förvånansvärt kort tid. De flesta vet varför, förutom de som röstar på socialdemokraterna och centern.

Detta virus är precis vad vi behöver, det enda som kan rädda oss från våra fiender, parasiterna och terroristerna. Det enda som skrämmer dem så mycket så de hålller sig borta.
Citera
2020-03-23, 18:55
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jämförelserna har redan gjorts. Det har redan visat sig att det dött betydligt fler äldre hemma än tidigare år.
Ingen tänkande människa tror att det redan nu skulle finnas tillförlitliga data.
Citera
2020-03-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Fel
10350 nya fall
1253 nya dödsfall

https://covid19info.live/

Två dagars siffror.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ok, du sitter alltså och trollar runt hela världen? hoppas du trollar i nåt land där man hanterar scumbags som dig på ett bra sätt.... ner i ett dike bara....

Vad fan pratar du om? Du är ny i tråden när har jag trollat?

Alla mina inlägg har visat sig stämma till 100% det kan du kolla själv, jag såg att viruset muterat långt innan er!
Jag sa att viruset var i Sverige dagar innan er! Jag sa att det fanns risk för samhällsspridning långt innan er!
Jag sa att flockimmunitet inte funkar långt innan er!
Jag sa att unga kommer dö och att "riskzon" inte egentligen existerar långt innan er!

Allt finns om du kollar mina äldre inlägg och publicerade nyheter. Håll käften nu, din förnekare!
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du måste gå och testa dig om du misstänker detta fattar du väll själv!?
Eh nej. Är man sjuk, stanna hemma. Hur jävla svårt ska det vara att fatta det? Behöver man vård, ring 112.

Det är ju så in i helvete enkelt..
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Bara de faktum att fladdermössen själv ej kan uppnå
immunitet är häpnadsväckande. Det då de har mycket bättre
immunförsvar än människor............................

Du vill så gärna att detta ska vara pesten 2.0 eller hur? Förstår att spänningen försvinner när det visar sig att din våta dröm börjar ta slut.
Citera
2020-03-23, 18:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Lögn!
Absolut inte ge sig ut och sprida smittan.
Varför ska hen inte testa sig? Är du rädd för att statistiken ökar med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Har samma och flera jag känner haft i två veckor nu , lite tryck i bröstet. Känns som efter en rejäl fylla med ett paket cigg typ.

Haft samma här men det försvann för cirka 2,5 vecka sen sedan och började Näst sista veckan i feb, trodde det uppkom efter en cykeltur en iskall morgon, men antagligen ngn på kontoret som har smittat. Fru eller ngn av våra två barn har dock varit friska som aldrig förr.

Mkt märklig förkylning har det varit iaf ingen riktig hosta utan mer irriterad och seglivad.

Sprang milen 3 gånger under 45 minuter förra veckan, så kondis är oskadad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du måste gå och testa dig om du misstänker detta fattar du väll själv!?

Man får ju inte testas förrn man halvt döende kräver sjukvård. Du hänger ju med, det borde du veta om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jupp...samma. Bor i sthlm men i princip satt mig i karantän men börjat få sjukdomssymptom. Blir aldrig sjuk annars. Lätt att bli smått hypokondrisk i dessa tider iofs men bådar inte gott. FAN OCKSÅ. Bara att be att man inte behöver iva-hjälp sen för när vi isf behöver den om ett par veckor lär det va fullt😑. Krya på dig, hoppas det inte är nåt!

Får du svårt att få luft är det dags att söka vård. Sen kan det gå fort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Beror på hur gravid hon är. Tredje veckan eller åttonde månaden, viss skillnad.

hehe "hur gravid hon är" man är väl lika gravid i vecka 7 som vecka 35
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxelane
Skönt. En vinst för alla.
Ganska mycket pengar som går upp i rök där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in