2020-03-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det finns inga tillförlitliga siffror om sådant ännu.

Siffror på det kan vi studera så småningom. I höst kanske, eller nästa vår.

Vad vi kommer att göra, de av oss som inte tappat intresset då, det är att jämföra totala antalet dödsfall, vecka för vecka, med motsvarande vecka föregående år.

Jämförelserna har redan gjorts. Det har redan visat sig att det dött betydligt fler äldre hemma än tidigare år.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Det där är så dumt så att klockorna stannar!
Det är ju virus som finns hos fladdermöss. Virusen är helt anpassade till deras immunsystem.

Det där är så dumt så att klockorna stannar!
Hiv är ju virus som finns hos människor. Virusen är helt anpassade till människors immunsystem.

Älskar din logik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Med andra ord så gör även enklare andningsskydd ganska stor nytta. Ett improviserat andningsskydd av några lager gammal t-shirt minskar alltså betydligt mängden viruspartiklar en person andas in om luften är full av virus.

Andningsskydd hjälper och det är det enda som hjälper riktigt mycket. Att tvätta händerna är ju bra men det hjälper inte när man andas in viruspartiklar i lungorna.

Återigen så är sanningen alltså helt tvärtom, helt diametralt motsatt, mot vad FHM, regimen och media i Sverige säger. De har sagt att andningsskydd inte bara "inte hjälper", utan att de t.o.m. gör saken värre och ökar smittorisken.

Alla dessa lögner från makthavarna kommer kosta väldigt många svenskar livet, utöver de som ändå skulle ha dött även om makthavarna hade talat sanning och gjort rätt saker från början.

Det konstiga är att svenskarna går på dessa lögner.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du måste gå och testa dig om du misstänker detta fattar du väll själv!?
Lögn!
Absolut inte ge sig ut och sprida smittan.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Nej, så gör vi verkligen inte på alla smittade i Sverige.
Men två negativa virus-prov (plus symptomfrihet) är vad som gäller normalt, och vad som hade gällt här också, om inte provtagnings- och analyskapaciteten hade överskridits.

Siffrorna om antalet tillfrisknade är helt enkelt helt otillförlitliga. Ännu mindre tillförlitliga än siffrorna om antalet smittade.

Den enda siffra som är någorlunda tillförlitlig, det är antalet döda. Men inte ens den är helt jämförbar länder emellan.

Det är ju knepigt då folk har haft viruset i kroppen i 6-8 veckor. Om jag stannar hemma 2 veckor med lindriga symptom. Hur vet jag att jag är smittfri?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Helvete också. Blev torr som fan i halsen och hostar. Det är som det kliar i halsen. Och jag har träffat en utbildare från Sthlm några dagar sedan.

Jag skämtar inte ens.

Jupp...samma. Bor i sthlm men i princip satt mig i karantän men börjat få sjukdomssymptom. Blir aldrig sjuk annars. Lätt att bli smått hypokondrisk i dessa tider iofs men bådar inte gott. FAN OCKSÅ. Bara att be att man inte behöver iva-hjälp sen för när vi isf behöver den om ett par veckor lär det va fullt😑. Krya på dig, hoppas det inte är nåt!
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
En artikel på svenska som refererar till statistiken från Italien av dödsoffer i COVID-19 när det gäller ålder, kön och bakomliggande sjukdomar:

https://www.hbl.fi/artikel/farsk-italiensk-forskning-hittills-har-nastan-bara-aldre-dott-i-covid-19/
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Fast om en patient är 21 och resterande 60+ blir medelåldern väldigt missvisande.

Medelåldern ligger på 62,7år enligt den sidan dvs 17år yngre än vad myndigheterna gick ut med.

Med en på 27 borde det bli en hel del i 60 års åldern.. och några mellan 40-60..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Fel
10350 nya fall
1253 nya dödsfall

https://covid19info.live/

601+653 blir..., är du säker på att det inte handlar om att de räknat in två dagar?
Citera
2020-03-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
OS i Tokyo ställs in till 2021:

IOC member says that 2020 Tokyo Olympics will be postponed due to coronavirus pandemic

https://eu.usatoday.com/story/sports/olympics/2020/03/23/olympics-2020-ioc-member-tokyo-games-postponed-dick-pound-coronavirus/2899848001/

Skönt. En vinst för alla.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Var det en så komplicerad fråga att du inte kunde svara på den?

Vilka är ”folket” ?
Jag varken hör eller ser några andra än alarmisterna här inne som sagt.
Vilka refererar du till?
Jag refererar till dig, bland andra.

Allt går enligt plan. Du kan läsa min historik samt den prognos FHM släppte idag (tror det var idag).

0.7% dödlighet är beräknad efter att vi lyckas skydda äldre skapligt. FHM räknar dock högre än jag vad gäller vårdbehövande (15%). Sådana som du gör att folk tror myndigheter mörkar. Det gör de inte.

Ta fram miniräknaren nu, så får vi se om du skriker!
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det behövs kanske utländsk press från EU-länder mot Anders Tegnell och Löfven för att åstadkomma en förändring i strategi. Visst andra länder är upptagna med sitt men de har ju ett intresse av att kampen sker i Sverige också.
Inte omöjligt att han redan fått det. Det var ju trots allt lite skärpa i tonen i talet igår. Han har nog också tagit in oron folk känner och gett uttryck för (även om detta officiellt benämns som kinesisk, rysk och nordkoreansk desinformation).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in