2020-03-23, 18:39
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Du är medveten om att man kan köpa mat på nätet och få hemkörning?

Just nu är det ca 10-12 dagars väntetid att få hemkört i min stad från ex Willys.se eller Ica Maxi. Inte lätt för gamlingarna nu att ha framförhållning.
Citera
2020-03-23, 18:39
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
I mataffären här har man börjat med att 70+ får gå in å handla första timmen det är öppet, då får inga andra gå in.

Det har man kört i Tyskland också på några ställen. På ett par ställen blev det upploppsstämning och man var tvungen att avbryta. Vilka det var som började gapa och bli våldsamma behöver ju väl inte knappast prata om../
Citera
2020-03-23, 18:40
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vet att en del ringer in till sin butik och beställer också och får det på faktura. Bra för en del att göra så med.
Så kan man också göra! Det är en grej som regeringen kan använda i sitt "utskick". Så viktigt att visa för de äldre att det finns andra alternativ att handla mat på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Dessutom färre nya bekräftade fall. Rätt troligt att Italien passerat kulmen, eller i vart fall är mycket nära, även om man inte kan vara säker på en minskning varje dag.

Det kanske mer är så att smittspridningen i princip slutar när man sätter landet i karantän, sen ser man resultatet av detta två veckor efteråt. Sen släpper man på karantän och hoppas att ett nytt utbrott av större storlek inte inträffar igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Varför sexuell läggning om jag får fråga. HIV?

Det var lite skämtsamt, men så mycket statistik som möjligt vore intressant.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Sexuell läggning

antal sexpartners med?

Ja slampiga människor löper mycket större risk att drabbas allvarligt av Corona.
Väldans bevisat.

Citera
Medlem
Kinseska telekombolag har tappat 15 milj abonnenter senaste månaderna,

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-23/china-s-mobile-carriers-lose-15-million-users-as-virus-bites
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Menar dom att folk åker ut från intensivvård sen återkommer dom?

Helt otänkbart är det ju inte. Men det kan ju också vara en allmän varning om att läsaren inte bör tolka statistik om vårdtillfällen som statistik om individer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Börjar tro att det är mängden virus man utsätts för som avgör hur svår infektion man får. Detta har redan visats i djurförsök med SARS-viruset. Möss som fick höga nivåer av virus dog medan möss som fick låga nivåer av virus överlevde.

Detta stämmer också väl med att det är mycket vårdpersonal som blir väldigt sjuka. Äldre på äldreboende utsätts också för högre mängder ifall personalen är smittad. Att det är ganska mycket yngre som intensivvårdas i Sverige har troligen att göra med att de umgåtts intensivt på after ski och liknande utomlands.

Vill man bli milt sjuk så ska man alltså undvika att röra sig bland människor.

Detta borde även leda till skolstängningar då skolpersonal är i risk för att utsättas för större mängder.
Jag är inne på samma spår, eftersom flera yngre inom vården har dött av viruset.
Men igår var den någon som kontrade. Borde inte de som bor tillsammans med en som är smittad utsättas för jättemycket virus jämfört med om man blir smittad på stan.
Jag lyckas inte förklara detta. Kanske att det är farligare om man får virus från olika personer samtidigt?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
För din dumma jävel! Den siffran kommer ligga stabilt på samma. LÄR DIG MATTE FÖR FAN!!! fan vad trött jag blir på folk som sitter i rullstol och skriver här via munnen..

NU din dumma jävel dör kanske 1500 om dagen din jävla åsna

Nej vänta måste andas skallar fan sönder datorn...........................

Lyssna nu, Om några veckor kommer dina fattiga siffror på 5000 om dagen vara drömsiffror. Ring din gamla rektor och be att börja om skolan och lär dig matematik.

Tur att jag inte slog sönder min Imac för 27.000 Pga ditt dumma jävla inlägg.. Skriv ALDRIG på flashback igen. Ha en trevlig dag

Tänk dig nu att känna sådär mot så gott som alla du träffar! Du har nämligen just beskrivit bättre än någon jag sett hur jag kännt mig i större delen av mitt liv genom att bo i detta land. Frustration. En känsla av att alla andra är idioter. Man vänjer sig tillslut. Man får lära sig att andas genom öronen.
Citera
2020-03-23, 18:41
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Du menar att kineserna har bättre vård med 120 000 smittade minst?

Nej men om det är Corona jag har, må Gud drabba Afghanistan särskilt hårt. Eller åtminstone en viss släkt.

Varför beblandar du dig med Hazarslödder? Har du inte dig själv att skylla?
Citera
2020-03-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Börjar tro att det är mängden virus man utsätts för som avgör hur svår infektion man får. Detta har redan visats i djurförsök med SARS-viruset. Möss som fick höga nivåer av virus dog medan möss som fick låga nivåer av virus överlevde.

Detta stämmer också väl med att det är mycket vårdpersonal som blir väldigt sjuka. Äldre på äldreboende utsätts också för högre mängder ifall personalen är smittad. Att det är ganska mycket yngre som intensivvårdas i Sverige har troligen att göra med att de umgåtts intensivt på after ski och liknande utomlands.

Vill man bli milt sjuk så ska man alltså undvika att röra sig bland människor.

Detta borde även leda till skolstängningar då skolpersonal är i risk för att utsättas för större mängder.

Detta är också en hypotes jag har. Vanligtvis koloniserar viruset svalget först, varpå det med tiden vandrar ner i bronkerna och till slut når alveolererna. Vid vissa sjukhusingrepp såsom intuberingar bildas dessutom mindre partiklar, vilka lättare torde kunna ta sig ner i lungorna. Också inte otänkbart med multipla smittdoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in