2020-03-23, 18:10
Medlem
Det går inte att skydda sig. Jag har tvättat händerna som en galning och dom är helt förstörda nu. Jag ger upp. Jag kör på som vanligt.
Citera
Medlem
Vilka EU-länder bistår Italien med läkare? Gör Sverige det?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
En 31-årig gravid kvinna är en av de över 100 svenskar som vårdats på intensiven efter att ha smittats med det nya coronaviruset.

Många intensivvårdspatienter är unga, visar DN:s genomgång. Men experter tonar ner riskerna – erfarenheten hittills visar att dödligheten bland unga är mycket låg.

Hittills har 110 patienter lagts in på en intensivvårdsavdelning för sjukdomen covid-19, orsakad av det nya coronaviruset. Det visar nya data från Svenska Intensivvårdsregistret. Medianåldern är 66 år – den yngsta är 21 år, den äldsta 86 år.

Många av de som drabbats är förhållandevis unga. Av de vårdtillfällen som registrerats är 42 procent personer under 60 år.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/gravid-kvinna-en-av-de-unga-som-intensivvardats/
Citera
Medlem
1211 döda i Italien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Det finns dock ingen egentlig fördel med att behöva gå och handla flera gånger istället för att köpa allt på samma gång. Man slipper gå och handla igen och spar därmed tid, minskar risken för smitta, och faktum är att det har gjorts undersökningar genom åren som visat på att man spar även pengar på att planera inköp och handla allt på samma gång. Detta pga av att många småköper saker som de egentligen inte behöver varje gång de är och handlar som kanske snacks eller annat som verkar bra men egentligen är helt onödigt.

Och som en slutkläm så ska jag också slå ett slag för miljön som en tvättäkta mupp! Sammanfattningsvis: 1-0 till bunkrarna. YOUR MOVE.

Klart det finns. Livskvalitet. Köper du 100 burkar ravioli är det ju ett jävla slöseri att inte äta dem. Sen har du tekniskt sett en poäng. Jag vet inte före middag vad jag vill äta till middag. Så, därav handlar Jag middag när jag blir sugen på något.

Skiter i miljön... Ätit på. Papptalrikar med plast glas samt bestick de senaste 5 åren. Hatar disk.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Asymptomatiska fall verkar finnas i massor. Smittar de, det är frågan.

Iceland finds half of positive cases have no disease traits

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-22/one-third-of-coronavirus-cases-may-show-no-symptom-scmp-reports?utm_campaign=socialflow-organic&utm_content=tictoc&utm_medium=social&utm_s ource=twitter&cmpid%3D=socialflow-twitter-tictoc

Ganska övertygad om att jag är ett sådant. Hela min familj på min frus sida insjuknade efter min svärfars 50årsfest. Jag gått runt och haft ont i kroppen, haft diarré och huvudvärk men inget mer. Antagligen har jag då haft Corona men knappt/inga symptom alls.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vilka EU-länder bistår Italien med läkare? Gör Sverige det?

Nej, tror inte någar gör det, de flesta har fullt upp. Ryssland, Kuba och Kina gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Som någon annan sa så kan de väl ha vidrört samma objekt?

Eller ha blivit smittade samtidigt men att inkubationstiden var längre hos kvinnan?

Eller att vad som nu än smittade gubben var ett föremål i hallen som kvinnan blev smittad av först senare?

Det var inget magiskt med fartyget. Det var helt enkelt bara uselt skött:

https://www.theguardian.com/global-development/2020/mar/06/inside-the-cruise-ship-that-became-a-coronavirus-breeding-ground-diamond-princess

1. Vad fan yrar du om? Norge har fler döda. Och fler kända smittade. Trots att deras befolkning är mycket mindre.

2. Du tror inte att befolkningsmängden kan ha en liten påverkan också? Om vi låtsas att dina felaktiga påståenden hade varit korrekta... Både Norge och Danmark har fler döda och kända smittade sett till populationen.

3. Detta kanske kan ge dig lite perspektiv:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Med tanke på att du använder detta som bedömningsunderlag så vill jag då bara gratulera dig för att du bor i ett land som verkar klara sig bäst i Norden hittills.

Grattis!
Men något säger mig att du inte vill använda det som bedömningsunderlag längre nu, right? Jag får en känsla av att du vill att Sverige ska vara dåligt, är jag något på spåret?

Norge har 10 döda eller 0.18 per 100 000 invånare.
Sverige har 0.25 döda per 100 000 invånare.
Citera
2020-03-23, 18:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
”Storstockholms lokaltrafik har dragit ned sina turer på bussar, lokalbanor och pendelbåtar. Resenärer vittnar om mer fullsmockade turer än vanligt på måndagsmorgonen”

Källa Aftonbladet.

Det bådar ju inte så gott för framtiden.

Brist på personal... borde ju vara en varnande indikator.

Lokaltrafiken är en petriskål.
Att pressa ihop folk nu borde vara straffbart.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
1211 döda i Italien
Vad säger du! Detta är tragiskt alltså.

Ojojoj!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är någorlunda vaken! Var är talen för att detta är värre än en vanlig säsongsinfluensa, någonstans i världen - inte ens i Italien är de värre än vanligt...

Jag tycker att du ska undersöka om inte användarnamnet IDIOT är upptaget. Om det är det, så tycker jag att du ska gå och sparka boll på motorvägen. Med dina föräldrars huvuden.
Citera
2020-03-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Att ha ett litet lager hemma för en vecka eller två är i princip de flesta överens om är bra, men det finns inte direkt någon vits med att ha 1100 rullar toapapper i skåpen.

Även jag har ett mindre lager. Skillnad på det å att köpa toapapper fram till 2050.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in