2020-03-23, 17:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
6 döda idag.

För dig ja
Citera
2020-03-23, 17:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja och de man verkligen borde lyssna till är de länder som har kaos. Om Italien bönar och ber andra EU länder som ännu är i början av utbrottet, att inte ignorera detta utan göra allt de kan nu, känns de ju som de rättmätiga experterna. Eller?

Inget land ignorerar corona. Men man kan ha olika taktik. Känns Italien som de bästa strategerna angående corona?
Citera
2020-03-23, 17:50
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
När folket börjar skrika efter åtgärder kommer åtgärderna.

... Och folket lär börja skrika.

Tror du? Vi svenskar tiger in i det sista.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
När folket börjar skrika efter åtgärder kommer åtgärderna.

... Och folket lär börja skrika.

Nej. Det är inte säkert.
Som sagt, hittills går allt mycket bra och medvetenheten runt en ökning, kraftig sådan, är uppenbar. Det spelar stor roll.
Jag är försiktigt positiv. Det går inte att blunda för att allt hittills går precis helt enligt plan.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Varför då?

Varsel typ! Köpt o lånat o blir varslade. När bäst sälja? Nu eller om några månader?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
I Stockholm gör man sitt allra bästa för att sprida viruset.

Citat:
"Morgonkaos i SL-trafiken: ”Mer fullsmockat än vanligt

Resenärer vittnar om mer fullsmockade turer än vanligt på måndagsmorgonen.
– Jag lyssnade på statsministerns tal i går, om att alla ska ta sitt ansvar och hålla avstånd. Så jag blev helt häpen, säger undersköterskan Nina."

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mAl1x/morgonkaos-i-sl-trafiken-mer-fullsmockat-an-vanligt

Jag är i södra Sverige och i morse då jag tog bussen 7.30 var den nästan tom.
Citera
2020-03-23, 17:51
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Synd med ytterligare en ungdom som behöver vård

"En 31-årig gravid kvinnan vårdas på intensiven efter att ha fått coronaviruset. Hon är en av de över 100 svenskar som intensivvårdas i Sverige, skriver DN."

Vad hemskt, jag ber för att mamman och barnet överlever detta hemska virusets attack. Tegnell, detta är på dig din jävel;
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
16 döda redan i Wales med enbart drygt 3 miljoner invånare. Och det var ju inte för så länge sedan att Storbritannien nästan var COVD19-fritt...

Eftersläpning, eftersläpning!
Nu börjar det vara uppenbart att Italien har nytta av sina drastiska åtgärder.
Se: https://www.ft.com/coronavirus-latest
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, bara manipulation. Testar man inte sjukvårdspersonal så kommer sjukhusen sprida till alla svaga grupper

Ja vi har gjort precis samma misstag som Italien, läkare & ssk har jobbat smittade på sjukhus i Lund, Norrköping, Linköping, Stockholm och Göteborg t ex så.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För dig ja

Det är 6 som har dött idag om man kollar tidningarna.
Citera
2020-03-23, 17:52
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Skulle vilja säga att Italien var tur i oturen. Nu väntar ekonomisk depression, nice.

Nja ekonomin fixar vi alltid...var alltid mer en fråga om humanitet...men jag tror vi fixar detta också utan att förgås och låta våra sköra dö...Det är ngt med svenskar o Norden som gör att vi fixar allt..men med det sagt så värna om gränser, kultur och miljö. Vi behöver gränser för att känna tillhörighet, kultur och djup, var än vi må befinna oss, så är det denna olikhet vi gillar när det stannar inom gränser. Så NEJ Globalism var innan Corona, nu har vi ett nytt läge som bygger på indivalism
Citera
2020-03-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Alltså är det över 100 som vårdas på IVA just nu samtidigt i Sverige (för covid19)? Eller är det över 100 totalt hittills, ej samtidigt? Läst båda varianterna här inne. Klarhet i det vore ju bra.

Enligt SIR är siffrorna haltande då även fall som skrivits ut från intensivvård och avlidna också räknats med då det är fördröjning i rapporteringen från vårdgivarna.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in