2020-03-23, 17:31
Medlem
Covids avatar
Kina har inte ljugit om någonting. Sverige har importerat smittan via skidresenärer i Italien, som har fått smittan från italienare. Den ohygieniske Tegnell bär skulden för att denna stockholmssmitta nu förpestar Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jävla snuskkina. Har garanterat ljugit om antalet döda och allt, sett till så att det spridit sig över hela världen helt medvetet. Skulle inte förvåna mig om dom till och med skickat ut folk som medvetet hostat ner folk i Italien, för att använda Italien som en grogrund.
Citera
Medlem
Uk

Number of UK coronavirus deaths jumps to 335, rising by 54 in 24 hours

https://f7td5.app.goo.gl/2tBf41

Skickat via @updayUK
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?

Ja, det är bara du. Finns inga som helst belägg för att mildare restriktioner skulle mynna ut i bättre utfall.
Citera
2020-03-23, 17:32
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
Bara jag som finner det konstigt med över 300000 smittade 13000 döda

Det är bara Kina, Iran, Spanien och Italien som har mellan 2000-4000 döda är i en liga för sig?

Vad är det som skiljer dessa länder åt de andra länder med färre antal döda men motsvarande befolkning och täthet?

Tid

/
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så tänkte nog Italien också, samt många andra länder för den delen.

Otroligt.

Han tror Sverige är odödligt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Känns som att det är totalt omöjligt att skydda de sjuka och äldre med denna strategi. Men det låter bra, folk köper det.

Ja, bara manipulation. Testar man inte sjukvårdspersonal så kommer sjukhusen sprida till alla svaga grupper
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror ju utkylda bostäder på vårvintern har betydelse för hur lunginflammationer utvecklas. Norra och mellersta Kina, Iran, Norra Italien och Spanien är kallt uppe i bergen och många har bara värme i sovrummet. Om ens det. Elen är dyr. En underskattad faktor.

Stämmer bra, vill man frysa i hemmet så ska man bo i Spanien med dåligt isolerade hus och dyr el.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
Bara jag som finner det konstigt med över 300000 smittade 13000 döda

Det är bara Kina, Iran, Spanien och Italien som har mellan 2000-4000 döda är i en liga för sig?

Vad är det som skiljer dessa länder åt de andra länder med färre antal döda men motsvarande befolkning och täthet?
Stor smittspridning? I varje fall i Sydeuropa där det rör sig mycket folk bl a pga turism tror jag kan vara en förklaring.
Det är ju bara att se vad som hände här när de smittade skidturisterna återvände.

Man har också varit inne på dålig luft. I delar av norra Italien finns bland Europas högsta koncentration av PM10. Det är små luftpartiklar som i sig orsakar skador på lungorna.
Wuhan ligger också i ett sånt område.
Norden har den lägsta koncentrationen.

Iran är utsatta för blockad, så de har ont om resurser. Helt vidrigt!

Smittan började i Kina, och det tog väl ett tag innan de fick bukt med den.

Andra länder är förvarnade och Tyskland har väldigt gott om vårdplatser.

Vi får dock se om några veckor, då de flesta länder ligger efter i ”smittkurvan”. De kan om nån vecka befinna sig där Italien är nu. Spanien ligger efter, det är först nu dödsfallen har eskalerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
När jag lyssnar på Maria van Kerkhove hör jag allt det jag skulle vilja höra från Tegnell och FHM. Auktoritet, kunskap, professionalism.

Hon är också en attraktiv quinna. 😍
Citera
2020-03-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?

Ja hittills går allt mycket bra.
Man är fullt medvetna om att det blir fler och förbereder sig för det dessutom.
Vi har alla möjligheter att klara det här utan vidare större åtgärder.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Kan alla lägga ner pratet om flockimmunitet. Det kommer inte fungera då vi måste infektera 60% i varje stad eller by i vårt glesbefolkade land. Det går inte att hålla viruset borta från de som inte ska smittas. Omöjligt.

Det är heller ingen uttalad strategi från svenskt håll. Sen vad Sveriges strategi är kan man ju fundera på.
Vem vet?

It's a happening! Men man ska uppleva den instängd hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Där fick delstaten New Jersey 930 nya bekräftade fall.

Gör det bara ännu mer uppenbart att Trump snart måste inse att det finns många delstater som är i betydligt större behov av hjälp än Kalifornien. Han har nog fått en del goda råd viskat i örat på morgonen och kör en presskonferens där han säger han kommer ge extra stöd till bland annat New Jersey och sannolikt även Louisiana.

Detta går inte alls bra för USA. Alla kurvor pekar starkt uppåt och andelen som dör är mycket hög.

Jag minns för någon månad sedan när Trump sa att man skulle hjälpa Kina. Men nu kan det bli tvärt om. Skulle Trump acceptera den hjälpen eller väljer han Tegnells strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in