2020-03-23, 16:11
Medlem
Leos Lekland stänger samtliga av företagets lekland - "noll intäkter".
Citera
2020-03-23, 16:13
Medlem
Sossesvins avatar
Ja babbeguldet blev till sand vem kunde ana, ingen av oss såg det komma.
Citera
2020-03-23, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Oj, det är ungefär samma förhållanden i Sverige. Förstår du inte det?
Alla som har IQ över 85 vet att den procentuella andelen är minst densamma i Sverige och att väldigt många i dessa näringar står utan a- kassa. Nu blir det stålbad. Massarbetslöshet, inflation, fallande huspriser och försämrad välfärd
Citera
2020-03-23, 16:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Haha, ja nu känner du förstås att du allt kan pusta ut va? Ja vilken TUR att här finns det skyddsnät och det är inte mer avancerat än så.

Ibland talar man om försörjningsbörda i ett land. Detta betyder att man jämför de som arbetar med de som inte arbetar. Om man till exempel är barn och går i skola bekostas detta av skatter. Dessa skatter kommer till stor del från de som arbetar. I Sverige är det 50 procent av befolkningen som arbetar och följaktligen omkring 50 procent som inte arbetar. Det betyder att de som är sysselsatta 'försörjer' sig själv plus ytterligare en person i termer av skatteinbetalningar till pensioner, olika typer av bidrag, skolor med mera.

Vad tror du händer om ca 2 miljoner av individerna som brukade ha försörjningsbörda på väldigt kort tid går över till det andra laget? Jag är genuint intresserad av vad du tänker kring detta.
Individen har väl inte tänkandet som bästa gren. Spelar ingen roll, hjärntvättad att resten av livet rösta rött
Citera
2020-03-23, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Herre jösses vi kommer att sluta med att ha Greklands ekonomi.
Precis vad Sverige befolkning behöver. De har röstat för att försätta svensk ekonomi i allvarlig kris. Nu får vi se hur det slutar. Som Anders Borg säger så står Sverige mycket dåligt rustat för detta nu.
Citera
2020-03-23, 16:43
Medlem
jag skrev här för 1 år sedan, framtiden= skidrow,sitter på trottoaren med en filt o en sliten iphone
o en liten brasa - vackert javisst, den kåta sossedrömmen medans partisekreteraren tar sin TESLA åker o handlar på sin ICA-affär, hon kan ju stå sen o diskutera rätt eller fel med en hungrig svensk utanför ICA
Citera
2020-03-23, 16:44
Medlem
mjohan84s avatar
Inte alls bra för industrin i Sverige att Italien stänger nu... in princip allt
Vårt material som vi har på mitt arbete köps ifrån Italien (rostfritt)
Citera
2020-03-23, 16:48
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Hur påverkas dom med ekonomyrken?
Redovisnings ekonomer sitter nog säkert om inte företaget konkar. Går liksom inte att skita i bokföringen. Lev och kundrestkontra kan i.o.f. dra ner på större företag.

Nationalekonomer lär ha fullt upp.

Byråerna tappar kunder.
Citera
2020-03-23, 16:51
Medlem
Jag själv bidrar till fallet. Jag har aldrig varit så sparsam. Jag tittar noga på varje utgift. Då faller handeln och jag betalar mindre moms (skatt).

Jag ser att Sverige ökat vad gäller personer som intensivvårdsbehandlas. Förvånansvärt att bara 25 personer avlidit hittills. Kan sjukdomen vara överskattad, den smittar lätt men för dom flesta ganska lindriga symptom. OBS jag är definitivt ingen expert.
Citera
2020-03-23, 16:54
Medlem
Sleeptalkers avatar
Corona ... is the shit.

Kapitalismens kreatur brölar just nu svårt av svår vånda högt i sina bås, eller snarare sina välventilerade kontorslandskap, om de nu inte redan sitter på sina feta arslen och jobbar hemifrån istället, that is (samhällsviktiga jobb, oder was, jag bara frågar?!).

Givetvis lipar dom (kapitalisterna) över den, ytters troliga, totalt krakelerade rena liberala marknadsekonomin kollaps som kommer att följa i coronans spår här i världen.
Och kräver hjälp av den förhatliga svenska staten som tidigare har haft mage att ens kräva tribut av dom i form av skatter.

Eller så skickar de sina ohyvlade ungjävlar på fjällsemester i dessa onda corona-tider. För de har minsann pyntat för en dyr fjällsemester; och då ska ingen jävla Socialdemokratisk statsminister stoppa dom. Som om inget hänt i världen.

För att sprida smittan vidare till intet ont anade jävla bönder i Sverige ... och då pratar jag - verkligen - inte om sedvanlig klamydia ...

https://www.youtube.com/watch?v=mDoi6prDOcE
Citera
2020-03-23, 16:58
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag själv bidrar till fallet. Jag har aldrig varit så sparsam. Jag tittar noga på varje utgift. Då faller handeln och jag betalar mindre moms (skatt).

Jag ser att Sverige ökat vad gäller personer som intensivvårdsbehandlas. Förvånansvärt att bara 25 personer avlidit hittills. Kan sjukdomen vara överskattad, den smittar lätt men för dom flesta ganska lindriga symptom. OBS jag är definitivt ingen expert.

De flesta med hjärna sparar varenda krona som kan sparas just nu
Citera
2020-03-23, 17:01
Medlem
VENUE RETAIL GROUP ANSÖKER OM KONKURS

(Accent, Rizzo, Morris m.fl)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem