Citat:
Hur vore det om du själv läste i FUP?
Jag har inte svaren på allt: FUP är 14.000 sidor och ingen av oss kan ha koll på exakt allt.
Att använda mig som ett bevis för att det inte framgår varifrån dödshoten komme, är både att förvränga det som jag har skrivit och att föröka sprida något felaktigt vidare. Jag skrev nämligen att jag inte hittade ursprunget till uttalandet. Det är inte liktydigt med att det inte framgår eftersom jag enbart är en tråddeltagare, inte en expert i FUP.
Det verkar som att SD inte har skrivit dödshotet, utan uttalat det om man läser C*hrisitan v B-Ms vittnesmål:
Bl a finns hennes minnesanteckningar och sedan även från skärmdumpar från konversationer till vänner som hon har skickat detta uttalande till.
Ex:
Jag har inte svaren på allt: FUP är 14.000 sidor och ingen av oss kan ha koll på exakt allt.
Att använda mig som ett bevis för att det inte framgår varifrån dödshoten komme, är både att förvränga det som jag har skrivit och att föröka sprida något felaktigt vidare. Jag skrev nämligen att jag inte hittade ursprunget till uttalandet. Det är inte liktydigt med att det inte framgår eftersom jag enbart är en tråddeltagare, inte en expert i FUP.
Det verkar som att SD inte har skrivit dödshotet, utan uttalat det om man läser C*hrisitan v B-Ms vittnesmål:
Aktbil 150/609Lena förde minnesanteckningar och citatet förekommer på flera ställen i FUP.
"FL: "Jag vet inte vem jag ska ta först, dig eller barnen. Det kommer göra ont att se blodet på
Aron. Det slipper du om jag tar dig först"
Christian berättar att det är så som Stefan ska ha sagt direkt till Lena W. Lena W har skrivit
ett citat till Christian. Hon skrev ju i nästa språkbubbla, att hon inte trodde han någonsin
skulle göra sånt. I sin goda tro tänkte Christian att man skriver något när man är arg men att
göra något är en annan sak. Så trevlig som Stefan var mot dom trodde han inte han kunde
vara kapabel till något sånt. "
Bl a finns hennes minnesanteckningar och sedan även från skärmdumpar från konversationer till vänner som hon har skickat detta uttalande till.
Ex:
Aktbil 164, sid 36:
19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"."
19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"."
Vem påstår att det är skärmdumpar, är det du?