2020-03-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag är forskare, kollade du ens på det jag länka?

Naturligtvis gjorde jag det. Som forskare borde du veta att alla påståenden i en situation likt denna vi befinner oss i nu kräver källhänvisningar. Till vilken dokumenterad forskning hänvisar du till som styrker påståendet att detta är vad som väntar Sverige?
Jag är ingen coronaförnekare eller falsk profet som säger att ingenting av det som visades på de videoklipp du länkade till kommer att inträffa i Sverige. Men som en enkel människa av folket, utan någon somhelst erfarenhet av vetenskaplig forskning, vill jag gärna lära mig. Så, visa oss nu, vad grundar du dettta ditt tidigare påstående? Tackar på förhand igen.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Videos på vad som komma skall i Sverige

Italien

https://www.liveleak.com/view?t=aNp8L_1584758266

Spanien

https://www.liveleak.com/view?t=a1CU9_1584901641
Saknar ord!

Undrar vad Tegnells kommentar skulle kunna vara? ”Jamen det där utomlands. Vår kurva planar ut, det har jag sett i flera veckor.”

Nån terrorexpert media konfronterar: ”Antagligen ryska, kinesiska och nordkoreanska skådespelare. Vi har sett en intensifierad aktivitet av såna under helgen.”

Flashbacks flockimmunitetskramare: ”Det finns ingen som helst tvivel om att de som låg där inte var flockimmuna. Hade man gjort som vi hade de där inte varit sjuka. Och det är lika bra att den gamla improduktiva gubben i hörnet dör - ryck föffan slangen, han kostar pengar. Dessutom är det väl typiskt Spanien, lägga sjuka direkt på golvet - ovärdigt!”
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Jämför den kapaciteten med det som 3M nu ska ordna till NY. 500.000st

Skiljer 499000 respiratorer, " men annars så är det lika..."

De har ju stora problem, men även S T O R A Resurser.

https://www.elitetrader.com/et/threads/3m-to-send-500-000-respirators-to-new-york-seattle-raps-up-production-to-100-million-per-month.34208 5/
/
Jaha? Det är väl inte jag som röstat fram liberalismen i Sverige som nedmonterat och privatiserat hela välfärdssamhället.

Att de kan få fram så många intensivvårdsplatser som möjligt är väl bra.. Eller vill du hellre ha 500 platser?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Äntligen så får Wuhaneerna att gå ut nu, Grattis där....
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Jämför den kapaciteten med det som 3M nu ska ordna till NY. 500.000st

Skiljer 499000 respiratorer, " men annars så är det lika..."

De har ju stora problem, men även S T O R A Resurser.

https://www.elitetrader.com/et/threads/3m-to-send-500-000-respirators-to-new-york-seattle-raps-up-production-to-100-million-per-month.34208 5/

/

Inte respiratorer, herregud, vad tror du? Andningsskydd...
Citera
2020-03-23, 16:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Tegnell är inkompetent och har gjort felaktiga bedömningar många gånger om.
Folkhälsomyndigheten är den enda i hela världen som tror att eventuellt tillfrisknande från covid-19 ger bestående immunitet.

FARLIGT!!
Det vet de inte. Om du läser min posthistorik ser du vad jag tror om den saken.

Väst har helt enkelt chansat. Har dock inget med det jag skrev att göra, då det var en chansning baserad på (vetenskaplig) sannolikhet.
Citera
Medlem
30 januari i Samnytt.

"Det var förra veckan som statsepidemiologen Anders Tegnell vid Folkhälsomyndigheten uppgav i en intervju till Ny Teknik att det inte finns några direktflyg mellan Sverige och Kina – och därför finns inte heller något behov av hälsokontroller på inkommande passagerare. Både Air China och SAS har direktflyg till Kina, så uttalandet var direkt felaktigt. Samhällsnytt har ringt Tegnell för att ställa frågor om hur allmänheten kan lita på honom och hans expertuttalanden."
Citera
Medlem
34 dödsfall i Holland idag. Igår: 30

434 dödsfall i Spanien idag
Igår: 391

48 dödsfall i USA idag
Igår: 117
Citera
Medlem
Svenska intensivvårdsregistret rapporterar om COVID-19

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
2020-03-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Så, utan att försöka vara en alarmist (vilket man uppenbarligen blir, känns konstigt) intensivvårdas det nu 103 personer. Och vi kan i vilket fall vara överens om att smittspridningen fortfarande är i sin linda? Jag utgår från det i alla fall, givet den utgångspunkten samt att människor kan bli liggandes flera veckor på IVA känns det hela olustigt - i vilket fall för mig.

Visst är det olustigt. Men så länge vi håller åldringarna borta från IVA blir det kortare vårdtid per patient och vården hinner med. Just nu verkar smittspridningen vara stor i sthlm, i övriga landet är det inget ökat tryck att tala om.
Vi vet ju inte hur det ser ut, jag tror att det är långt fler smittade än de man känner till. De som söker vård antar jag har svåra symtom. En rejäl förkylning stannar man hemma med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det där har ju sagts ett tag nu här. Alltid "om ett par veckor, då blir det katastrof".

Jag är helt övertygad om att det kommer bli värre, mkt värre, men jag tror inte vi får ett svenskt Wuhan eller Lobardiet.
Utan åtgärder för att dämpa takten så är det mer eller mindre ett matematiskt faktum att utvecklingen förr eller senare tar fart - kan det hända, så kommer det hända. Sverige är inte så annorlunda, helt enkelt
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det ställer frågan vem som är viktigast. En skötsam 70+ med Covid-19. En 22 årig livstilskriminell som blivit skjuten med flera skott för 3e gången. Eller en notorisk 40-årig rattfyllerist som åkt in i ett träd?

Om det bara finns en plats så kan inte alla få samma vård. Grupp ställs mot grupp. Någon måste vara mer värd att rädda.

Vi kommer att gå på ålder och sannolikhet att överleva. Men vid triageringen om den sker snabbt så har vi kanske inte alla medicinska uppgifter. Fråga är hur många prov man hinner och ta innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in