2020-03-23, 16:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Rent tekniskt handlar det om resistens, inte immunitet. Effekten blir densamma men mekanismen bakom skiljer sig. Resistens är medfött. Cellerna har en annorlunda yta som viruset inte kan binda till. Immunitet är förvärvad och då har du antikroppar som binder till viruset så att det inte kan verka i kroppen.

Rent tekniskt är det vad jag skrev tidigare:

A. ha immunitet - inte vara mottaglig

B. hantera med immunförsvaret - möta och skydda angrepp

För individen spelar det ju ingen roll vad orsaken är. Huvudsaken är att det fungerar. Du har rätt i den meningen att skillnaden blir att A. inte kräver en kraftmobilisering, vilket B. gör. Det kan innebära att en individ som länge klarat sig genom B. plötsligt ka ha en försvagning i någon form som också försvagar B. och då drabbas.
Citera
2020-03-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Sett några bilder från twitter där folk hängt ut person med skyddsmask och kallat de idioter . Dock respekterar jag de som använder skyddsmask eller Hazmat dräkt , då dem tar ansvar för sin omgivning genom att dels inte bli smittad men även inte smitta andra.
//Skalman
Mötte en väldigt skröplig 70+- dam på Systembolaget. Med munskydd!
Härligt med kvinnor som prioriterar hårt bland nödvändiga inköp och dessutom tänker på sina medmänniskor...
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Börjar Italien fått ordning nu?

"But a drop in the rate of deaths and new infections between Saturday and Sunday night could indicate that the curve is finally starting to flatten out, two weeks after the entire country was placed into lockdown.

Authorities in Rome reported that 651 people died on Sunday - a staggering figure but significantly lower than the record 793 who died Saturday.

The country also confirmed 5,560 new cases of coronavirus between Saturday and Sunday, a significant drop on the 6,557 cases confirmed between Friday and Saturday".
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Får jag fråga hur du tror att denna "halvkarantän" fungerar? Vad med den är det som mattar av kurvan innan en majoritet smittats?

Begränsningen av sociala kontakter kommer leda till en avmattning av puckeln. Sedan kommer det enbart ske en långsam, gradvis spridning som är enklare att hantera.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Varför använder folk inte masker?
Man vill inte sticka ut helt enkelt.
//Skalman
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kineserna filar väl thp ner deras fjäll och använder som potensmedel...

Lite intressant att man kunnat söka fram uppgifter* på att biolabben i Wuhan (finns 3 - 4st) har experimenterat på just pangolins och fladdermöss.

Och att det fanns tidningsartiklar om att någon/några av labbpersonal som hade som uppgift* att destruera testdjur istället sålt de eftertraktade djuren vidare till matmarknader...

*står långt bak i tråden på olika ställen

Förvånar mig inte det minsta. Bara man betalar sina mutor så kan man fuska o mygla hur mycket som helst i det landet.

Så den teorin är fullständigt trovärdig. Man testar fladdermus virus på kottdjuren för se om man kan få fram ett intressant biovapen. Yang ser sin chans till att göra sig en slant o säljer de döda testdjuren till sin kusin Chang på matmarknaden....

Tror jag avstår att prova honungsglaserat kottdjur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Hur mycket är dom 30 åren värda när han kommer med uttalanden som:
Åk gärna till Italien på sportlovet, där finns ingen smitta.
Corona kommer ej till europa
Corona kommer ej till Sverige
Vi har ingen allmänsmittspridning i Sverige
Det går inga direkt flyg från Kina till Sverige
Vi behöver ej testa resenärer, frivillig karantän räcker.

Tegnell vill öka smittspridningen. Annars hade han stängt skolor och förskolor.
Citera
2020-03-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Tengele har full koll på sina kurvor. Problemet är inte hans kunskap utan att han har en bokstavskombination som gör att han saknar empati. För honom spelar det ingen roll om folk drunknar med vätska i lungorna sålänge han följer sin kurva.

Skulle inte förvåna mig om den där kurvan är något gammalt han dragit fram ur skrivbordet, bara bytt namn och datum.
Citera
2020-03-23, 16:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Du förklarar det jag redan skrev om Du läser igen. ( Men Du kanske inte kan tyska )

Repris; Det är rätt med båda, men egentligen är det O ( ohne = utan ) //antigener//

Jo jag kan tyska, men det är alltså inte som du skriver i svensk nomenklatur. Det är 0 i Sverige, inte O.
Citera
2020-03-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Varför sa man är dom allra flesta inte behöver vård, men gör om Älvsjömässan till fältsjukhus?

Region Stockholm säger "Hoppas på det bästa och förbereder oss för det värsta.", och i de förberedelserna ingår väl Älvsjömässan. Med fler smittade så blir det fler som kräver sjukhusvård följdaktligen.
Citera
2020-03-23, 16:07
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Tegnell vill öka smittspridningen. Annars hade han stängt skolor och förskolor.

Ja han vill att barn och yngre ska få sjukdomen, det är ganska självklar strategi de kör på. Flockimmunitet bland alla under 65 år
Citera
2020-03-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Tror jag talar för alla när jag säger att Cissi Wallin troligtvis är den sista människan att lyssna på just nu, möjligtvis efter Lena Mellin. Papegojor som gör sitt levebröd på andras olycka eller genom vuxenmobbing.

Generellt, vad Wallin eller Mellin tycker om saker o ting är väl ganska irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in