2020-03-23, 14:25
Medlem
Smittad person som skulle vara i karantän åkte till en fest ...

Fick 20 000:- NOK i böter

https://www.dagbladet.no/nyheter/coronasmittet-far-20-000-i-bot-etter-fest/72283732

Meanwhile in Sweden

.... tvätta händerna !
Citera
2020-03-23, 14:26
Medlem
Saker som jag har lagt märke till är deras uttalanden i och med utbrottet. Man avråder folk att använda kontanter, vilket betyder att vi inte är långt ifrån ett helt kontantlöst samhälle, sverige är ju i stort kontantlöst nu, men man försöker i andra länder med. Vi har automatiserat stora delar av jobben på marknaden, många lager är nu helt automatiserade, hamnar med. Mataffärer är till hälften automatiserade. Banker är numera i stort automatiserade. Fordon kan automatiseras, och man har redan små fordon i Barkarby staden som transporterar folk utan förare...så vad ska hända när det inte finns några jobb nu när ekonomin står vid avgrunden?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
"Vi har varit naiva" kommer som ett brev på posten. Varför skulle Sverige klara sig bättre än något annat land i världen. Så j-la typiskt svenskt att vara blåögd, naiv och inte ta något på allvar.

"Vi såg inte det komma"
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Det är inte propaganda. Det finns tusentals klipp som visar detta på social media. Twitter, Instagram, etc. Och man kan se det om man åker till eller bor i Kina. Men en trångsynt person som du har naturligtvis aldrig varit i Kina trots att du uttalar dig så säkert - självsäkerthet är ju ett tecken på ignorans.

Hur mycket får du betalt att skriva bra om ditt kommunistland?

Självklart är det bra propagandabilder att visa hur den snälla staten sopar rent gator från virus. Samma stat som hemlighöll smittan i 1-2 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Är det någon som vet hur man kan se antalet unika patienter som intensivvårdas eller har intensivvårdats i portalen på icuregswe? Jag lyckas bara hitta antalet vårdtillfällen.

Och nej, jag är inte intresserad av siffrorna på https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/ utan vill kunna följa statistiken i fråga i realtid.
Var hittar du antalet vårdtillfällen i realtid då?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Igår söndag, lugnet.... idag måndag..jo det börjar blåsa lite....
Vilken dag kommer stormen i Sverige som väcker Svensson från sin slumrande sömn..?
Den är på väg, känner orosmolnen som börjar hopa sig i fjärran. Vad bör regeringen göra anser Ni?
Citera
2020-03-23, 14:27
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Fullt normalt att panik utbryter när bland annat media skriver med blodröda stora bokstäver. SENASTE NYTT. För att sedan skriva med stora svarta bokstäver 21-ÅRING VÅRDAS PÅ IVA.
Media är ALARMISTERNA.

Själv är jag inte i panik. Haft symtomen i fler veckor. Är hemma för allas skull och min egna..
Frågan jag brottas med är. Ska jag ge mig ut i samhället igen och börja jobba.
Har fortfarande kvar skiten i kroppen. Det ser dessutom ut att avta men kommer tillbaka igen.
Dessutom tar de inte emot en och testar en när man har exakta symtom. Det är inte som en vanlig influensa. Det är helt andra symtom. Börjar likt influensa men går sedan över till att handla om endast lungor och luftrör.
Varför kan man inte testa dem som har extrema symtom. Hur j....a länge ska man sitta i karantän. Börjar bli förbannad på hela skiten.
Karantän är bara en rekommendation i Sverige. Jag är själv inte symtomfri men behöver mat så idag går jag ut och fixar det! Levt isolerat i två veckor och smugit ut på promenader nattetid så nu får det vara nog. Kan inte börja svälta också.

Symtomen liknar pollen fast med någon torrhosteattack då och då med snuva hela tiden. Trodde först det var pollen men tabletterna för allergi hjälper inte som de brukar göra.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tror alltså att politikerna inte förstår, är det så jag ska tolka dig? Vad är det de inte förstår då?
Det kommer du att få höra tids nog.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Igår söndag, lugnet.... idag måndag..jo det börjar blåsa lite....
Vilken dag kommer stormen i Sverige som väcker Svensson från sin slumrande sömn..?
Den är på väg, känner orosmolnen som börjar hopa sig i fjärran. Vad bör regeringen göra anser Ni?

Lägga Sverige i LOCKDOWN som resten av världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Är det någon som vet hur man kan se antalet unika patienter som intensivvårdas eller har intensivvårdats i portalen på icuregswe? Jag lyckas bara hitta antalet vårdtillfällen.

Och nej, jag är inte intresserad av siffrorna på https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/ utan vill kunna följa statistiken i fråga i realtid.

Siffrorna på sidan (i tabellerna) du länkat uppdateras kontinuerligt/i realtid....
Citera
Medlem
Deerhunter10s avatar
Citat:
Regering och FHM har ingen kontroll alls. De har ingen aning om hur många som smittats men gissar på 100,000. De vet ingenting om vilka dessa 100,000 är. Alls. 100,000 som i snitt smittar 2.2 personer var. Antalet smittade dubblas på 3 dagar.

Det råder kris - på landets sjukhus och på landets företag. Sjukhus har tagits över av militären.

Du har rätt, men mata inte trollet.
Citera
Medlem
Citat:
Regering och FHM har ingen kontroll alls. De har ingen aning om hur många som smittats men gissar på 100,000. De vet ingenting om vilka dessa 100,000 är. Alls. 100,000 som i snitt smittar 2.2 personer var. Antalet smittade dubblas på 3 dagar.

Det råder kris - på landets sjukhus och på landets företag. Sjukhus har tagits över av militären.

De håller inte på med gissningar.

Sjukhus har inte tagits över av militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in