2020-03-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Fan så jag tror dig. Kina är mig veterligen enda landet som tom desifierar gator o torg, dessutom noggrant.

https://www.liveleak.com/view?t=CHT1u_1584902507

Så visst är dom på rätt spår.

Ja visst. Det mest förvånande att det gick så fort att få kontroll på detta. Inräknat kinesiska nyåret på ca 7 dagar var arbetsplatser stängda 4 veckor innan de första började gå tillbaka till kontoren. WFH funkade utmärkt.

Nu är ju inte alla tillbaka på jobben och skolorna inte öppnade än, men det viktiga är att läget är över kontroll och blir bättre. Känslan här är positiv. I Sverige är det panikkänsla just för att regering och FMH vägrar ta kontroll över situationen genom isolering, karantän, testning (temperatur åtminstone).

Ju längre Sverige vägrar karantän ju värre och ju mer utdragen blir denna kris, sett både i antalet sjuka och döda, och antalet arbetslösa, företag i konkurs, börsnedgång osv.
Citera
2020-03-23, 14:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kurvan planar ut i Tyskland.

Det är över.

Den borde plana ut med deras drakoniska åtgärder. Böter 250k för att mötas mer än 2st...
Citera
2020-03-23, 14:14
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vi kanske borde utse dig till chefsepidemolog som besitter sån otrolig spetskompetens i ämnet. Var har du fått ditt diplom? Flashback? 😂
Att vara realist tar dig långt, och att öppna ögonen och se vad som händer runt om i världen? 99 av 100 länder tar tag i problemet här hyllar vi Tegnell! HAHA
Citera
2020-03-23, 14:15
Medlem
sannes avatar
De ska lugna oss. Jag blev inte alls lugnad. Så många myndigheter, militär inropad och vi ska gå ut och gå utan att träffa andra.

Men jag kanske inte förstår deras beräkningar?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Har du sett vad som trendat på youtube senaste veckorna? Just det. Säger allt om vilken information svennebanan nås av.

Tyvärr tar en stor del av vårt folk enbart del av msm. Tv-nyheter till stor del.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det verkar ju vara en större politisk enighet i den här frågan än annars. Ingen av oppositionens partiledare har ju kritiserat regeringen, vad jag har sett.

Ja, underligt tyst från den s.k. oppositionen. De kan inte skylla på att de sluter upp bakom regeringen i en svår tid heller. Att göra det när regeringen vansköter styret, då måste de opponera sig.
Alltså är de eniga.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Täck för näsa och mun när du går utanför hemmet. Rör inte ansiktet med händerna. Tvätta händerna ofta. Då klarar man sig rätt bra.

Nej, du vill helst undvika smittspridning så långt det är möjligt.

Helt fel. Nu gäller det att samlas så många som möjligt för att visa att vi vägrar låta viruset bestämma hur vi vill leva våra liv. Bara tillsamman kan vi besegra viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är inga skitlöner. Lärarna har heller inga skitlöner. Men det heter så. Poliserna, möjligen, fast jag skulle fortfarande inte kalla det för "skitlöner".

Du resonerar som vilken regmlojal idiot som helst och därför blir detta mitt sista svar och sedan skiter jag i dig. Ja av någon anledning trycker man in invandrare in i den offentliga sektorn. Men varje år blir det 100,000 nya uppehållstillstånd. DET ÄR INVASION och den är djävlar i mig inte billig. När man får för sig att den är billig ja då får man nog skylla sig själv också. Eget ansvar, du vet.

Nähä, 10 000 under medellön är inte en skitlön Du är ju helt blåst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jo det hjälper.

Nej, eftersom vi omöjligt kommer kunna hålla oss inne 2-3 veckor i sträck utan att svälta och utan att samhället havererar totalt. Om viruset sprids som påstås så har du det i alla trapphus, matvaruaffärer, apotek, bussar, tåg och även om du har mask får du det med dig hem på klöder, påsar, konserver, förpackningar, eller får in genom fönster och ventilation.

Antingen stämmer inte påståendet om att viruset "hänger kvar" i luften i 3 timmar och lever 72 timmar (utanför labbmiljö) eller så innebär det att ALLA redan har eller kommer bli smittade.

Mörkertalet kan då vara så enormt att dödligheten egentligen är väldigt låg.
Citera
2020-03-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Fan så jag tror dig. Kina är mig veterligen enda landet som tom desifierar gator o torg, dessutom noggrant.

Så visst är dom på rätt spår.
Synd att de startar pandemier bara.
Citera
2020-03-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Eller så är det propaganda.

Det är inte propaganda. Det finns tusentals klipp som visar detta på social media. Twitter, Instagram, etc. Och man kan se det om man åker till eller bor i Kina. Men en trångsynt person som du har naturligtvis aldrig varit i Kina trots att du uttalar dig så säkert - självsäkerthet är ju ett tecken på ignorans.
Citera
2020-03-23, 14:17
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Fullt normalt att panik utbryter när bland annat media skriver med blodröda stora bokstäver. SENASTE NYTT. För att sedan skriva med stora svarta bokstäver 21-ÅRING VÅRDAS PÅ IVA.
Media är ALARMISTERNA.

Själv är jag inte i panik. Haft symtomen i fler veckor. Är hemma för allas skull och min egna..
Frågan jag brottas med är. Ska jag ge mig ut i samhället igen och börja jobba.
Har fortfarande kvar skiten i kroppen. Det ser dessutom ut att avta men kommer tillbaka igen.
Dessutom tar de inte emot en och testar en när man har exakta symtom. Det är inte som en vanlig influensa. Det är helt andra symtom. Börjar likt influensa men går sedan över till att handla om endast lungor och luftrör.
Varför kan man inte testa dem som har extrema symtom. Hur j....a länge ska man sitta i karantän. Börjar bli förbannad på hela skiten.
Förstår dig. Det måste vara frustrerande att inte få bli testad. Då kan man ju inte heller avgöra när man är smittfri. Dåligt
Citera
2020-03-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Skulle psykiatriker jobba med somatik menar du? De kan ingenting om kroppen haha.

Du kan inget om psykiatri ha ha. De är utbildade läkare, not?
Tror du att psykiatri och somatik är två olika planeter? Läs på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in