2020-03-23, 14:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Har fråga till dig. Varför sprider du regim propaganda och försöker släta över en allvarlig situation typiskt a la svensson?

Det där är ditt påstående.

Vad håller du på med då? Att anarkistiskt skrika i pöbelkören?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Panik kan utbryta.

Lär iof hända ändå. Många snöflingor i det här landet.
Fullt normalt att panik utbryter när bland annat media skriver med blodröda stora bokstäver. SENASTE NYTT. För att sedan skriva med stora svarta bokstäver 21-ÅRING VÅRDAS PÅ IVA.
Media är ALARMISTERNA.

Själv är jag inte i panik. Haft symtomen i fler veckor. Är hemma för allas skull och min egna..
Frågan jag brottas med är. Ska jag ge mig ut i samhället igen och börja jobba.
Har fortfarande kvar skiten i kroppen. Det ser dessutom ut att avta men kommer tillbaka igen.
Dessutom tar de inte emot en och testar en när man har exakta symtom. Det är inte som en vanlig influensa. Det är helt andra symtom. Börjar likt influensa men går sedan över till att handla om endast lungor och luftrör.
Varför kan man inte testa dem som har extrema symtom. Hur j....a länge ska man sitta i karantän. Börjar bli förbannad på hela skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Hahaha hur fan kan du tycka det han gör är bra? får se om du tycker det är lika bra om 3v din jävla idiot.

Vi kanske borde utse dig till chefsepidemolog som besitter sån otrolig spetskompetens i ämnet. Var har du fått ditt diplom? Flashback? 😂
Citera
2020-03-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Sluta nu bete dig.

Dito.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kurvan planar ut i Tyskland.

Det är över.
Det är inte "över" för att inte fler insjuknar just nu. Så länge inte en majoritet är immuna kan det explodera igen om samhället återgår till det normala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tycker Tegnell är bra i dag

Helt ok, försöker ge dom en chans just nu speciellt med den starka kritiken som fanns tidigare tror jag det tryckte dom i rätt riktning blev ett uppvaknande. (Kanske för positivt tänkande, men det behövs lite positivitet nu)
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Därför att det du kommenterade ursprungligen handlade om Spaniens vice premiärminister.
Att han var politiker ja. Inte vad de spanska politiker har gjort och inte gjort. Skilj på sak så blir det lättare.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kurvan planar ut i Tyskland.

Det är över.

Dom skulle återkomma på onsdag med besked om det verkligen är så.
Citera
Medlem
Lät inte som att skidorterna kommer ta sitt ansvar och stänga anläggningarna.

Man verkar blunda inför det hela och enbart stänga afterski...
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Men om jag får upp 128 (130 nu) UTAN att klicka i några riskgrupper, och sedan 175 (179 nu) genom att klicka i "Alla riskgrupper", betyder inte det att vi vårdar/har vårdat för totalt 128 + 175 vårdtillfällen?
Jag menar att de 128 tillfällen som INTE tillhör någon riskgrupp måste tas med i beräkningen oavsett dubbla riskgruppstillhörigheter eller inte. Eller har jag missförstått någonting?
Nej, det innebär att en person kan tillhöra flera riskgrupper, därför blir siffran högre.
Citera
2020-03-23, 14:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tegnells beräkning som nu presenteras visar att "puckeln" när det är som värst skulle innebära för Stockholm:
- 800 inlagda på sjukhus
- 250 på intensivvård

Jag tycker det låter helt bisarrt lite. Jag skulle vilja se underlag för detta, och hur man har räknat. Dessa siffror skulle innebära att som max ca 10000-15000 personer i Stockholm skulle vara sjuka samtidigt! Det är mindre än 1% av befolkningen! Hur ska man då kunna plöja igenom hela befolkningen att bli immun under andra kvartalet?

Siffrorna går helt enkelt inte ihop sig.
Citera
2020-03-23, 14:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Antalet patienter ökar stadigt..

Från 79 igår till 103 idag
COVID-19 i svensk intensivvård
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

63,2 år är medelåldern på de som vårdas (allvarliga fall)

Så tegnells "över 80" står sig fortfarande långt ifrån sant.
Med tanke på hur många det är i Sverige som är 55+ /ca: halva befolkningen så är utvecklingen oroande för att använda ett ord som inte är så laddat.

Många unga inser nog inte hur många det är som ligger i riskgruppen.. Ex. deras egna föräldrar..
104 st nu.
Nej hur ska någon kunna inse något när ingen tydlig information går ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in