Ja det är klart ... jag försökte vara ironisk, men glömde lämplig smiley
Psykiatrin är fantastisk, eftersom den kokar soppa på spik 365 dagarom året.
Det finns ju ingen rimlig budget.
Det är outbildad personal överallt, svinlåga löner, hot och våld, värdelösa chefer och fan och hans moster, men på nåt sätt får man sjuka människor på rätt köl.
Tack vare psykiatrin slipper tusentals människor varje år förstöra sina liv och sina anhörigas, suicid förhindras, och antagligen flera mord också.
Jag jobbade med detta i 20 år och har ingen större svårighet att föreställa mig effekterna av corona.
Psykiatrin kommer att dräneras ännu mer, efter att i princip ha upphört att existera ... Det som är kvar är effektiva mediciner och en överansträngd öppenvård (sista utposten).
Back on topic undrar jag hur corona påverkar de sköraste patienterna, de paranoida, schizar, depåberoende patienter osv, de som behöver haldol osv.
Medelsvensson har ingen aning om vilket enormt dagligt underhåll som sker och som jag nämnde tidigare, kommer läkarstölden (psykiatriker tas över till somatiken pga corona) att bli spiken i kistan för psykiatrins stabilitet ...
Troligen kommer corona ovanpå allt annat att skapa en suicidpeak, pga personliga tragedier (dvs sabbade livsekonomier) och strandade förvirrade psykpatienter.
Dubbeldiagnosen Stefan 45 år, som aldrig haft ett jobb, och betraktar öppenvårdstanterna och psykläkaren som sin familj, kommer att supa loss och flippa, och det finns så många som han ...