2020-03-23, 12:08
Medlem
På tal om läkare och vårdpersonal som dör, så har två läkare i Frankrike avlidit i en av de hårdast drabbade regionerna. En var 60 år, den andra 66. Den 60-åriga allmänläkaren blev inlagd i onsdags för andningsproblem.

Och Sverige har inte skyddsutrustning så det räcker till vårdpersonal.
Citera
2020-03-23, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ursprungligen postat av nobbens
Ja det är för jävligt att de inte har tänkt på att skydda chaufförerna i TID

Min son som kört buss är nu smittad och är väl antagligen snart på intensiven efter vad som framkom idag på TV4:ans Malou Efter Tio

Hur kan du vara så hjärtlöst sarkastisk? Har aldrig tidigare rapporterat något inlägg men här känner jag gränsen har gått
sarkastisk?? din meningsuppbygnad gör att man ej förstar vad du menar !! vad har tv4 med din sons sjukdom att göra??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Av dom 4 som anges idag skulle två ha bokförts igår. Men vi är uppe i 25 döda och antalet serious/critical är upp i 80 personer.

Var får du 80 ifrån? Länk?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Vid krig tror jag att militären snarare än Anders Tegnell som gäller

Du menar 20 000 hemvärnsgubbar då? Som alla har vanliga civila jobb.

För officerarna är och leker goodguy i Mali.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Under den här pandemin har jag hört en enda rapport om att viruset kan ligga kvar i luften så länge som 30 minuter. Det var något de hade uppmärksammat i Japan eller Kina på en buss. En patient som var smittad klev av, och en halvtimme senare klev en annan person på bussen och blev smittad.
Men har för mig att uppgifterna drogs tillbaka. Någon som vet?

3 timmar

https://youtu.be/JNQUHc8wbRc
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nu verkar stigningen ta fart - senaste siffror rapporterade på IVA är 120 personer.

121

https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Gambia

Ett bekräftat fall, han dog snabbt. Nu har dom 0 fall av bekräftade fall.. Fan afrika kommer få en stor smäll när det väl slår till där..

Afrika har en extremt låg medianålder. Tror inte det kommer vara särskilt dödligt där.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Exakt, det kommer in flera idioter i tråden som hyllar våran ”strategi” och att de äldre isoleras, men de gör de ju inte? Någon klen jävla uppmaning om att de ska vara försiktiga.
Det handlar om psykologi. Dom vet inte alls hur dom skall hantera den uppkomna situationen och väljer att projicera handlandet till auktoriteter (dom löser säkert detta). Det gör att man skjuter ifrån sig ansvaret psykologiskt.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det där med underliggande sjukdomar tar folk för lätt på. Det kan vara sjukdomar som folk ändå kunde ha levt tills de var 80-90 men som nu kanske dödade personen i förtid. Tänker främst på den 18 åriga dom dog i England igår eller den där 21 åriga tränaren.

England kommer begränsa för folk som tillhör vissa riskgrupper och de är tänkt att vara i karantän i minst 12 veckor. De ringer upp och meddelar och sen kommer någon sköta deras shopping och leverera maten till dem. Riskgrupperna är cancerpatienter, hjärt och kärl, lungsjuk, diabetes och gravida. Dvs alla som har nedsatt immunförsvar

Ja, naturliftvis gör de det! Det är ju många svenskar som har t ex högt blodtryck vilket räknas som en underliggande sjukdom vid rapportering av dödsfall av covid-19. Det verkar som om de flesta (?) tror att det rör sig om dödliga sjukdomar så som cancer m fl.

Det är ju som du säger inte så alls och de som t ex dött av covid-19 och haft högt blodtryck som underliggande sjukdom hade ju kunnat leva många många år till.

Skrämmande.
Citera
2020-03-23, 12:10
Medlem
Jag skulle rekommendera att titta på Sydafrikas siffror, de ger en bättre inblick i hur gamla patienterna är och var de har rest, jag hittar inte en allmän myndighet webbplats, men i den här länken finns en bild nedan (bläddra lite).

Vem som helst kan få Corona, ålder är bara ett nummer! Men det verkar för mig att om du är äldre än 21 riskerar du enligt statistiken på sidan.

https://www.iol.co.za/news/south-africa/gauteng/confirmed-coronavirus-cases-in-sa-now-at-274-45373714
(nyhets-sida)
Citera
Medlem
Nord Korea föregår med gott exempel. Inga kända corona fall.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.expressen.se/noje/madonna-bisarra-naken-video-om-coronaviruset/

Madonna har gett sig in i Corona gamet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem