2020-03-23, 12:06
Medlem
selusts avatar
Svenska dödsfallen fördubblas ungefär var tredje dag. Har vi runt 50 framåt torsdag/fredag ser det mörkt ut.
Citera
2020-03-23, 12:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det är väl uppenbart hur smittan kommit in? Via personalen. Nej de nöjer sig nog med att ingen annan har symtom.

Glöm inte. I Sverige skyddar vi riskgrupperna.
De pensionärer som fortfarande bor i sitt eget hem och inte behöver hemtjänst kan skatta sig lyckliga. Att bo på äldreboende har alltid varit lite riskfyllt mht omvårdnad och smittor. Vet många som dött rätt snabbt efter de hamnat där, tex. min egen morfar och en kompis mamma.
Citera
2020-03-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Våra politiker och myndigheter accelererar långsamt.
Tänk er om det vore en total kris, ett krig t.ex.? Är det dessa personer vi ska förlita oss på? Då får det nog bli var man för sig själv.

Vid krig tror jag att militären snarare än Anders Tegnell som gäller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vet. Menade bara att man måste ha koll på vad som faktiskt står där. Det var inte 109 specifika fall, utan vårdtillfällen.
80 specifika personer gällde det.
Länken finns förstås, men inte siffran som hänvisades till.

Jag könner till detta, men eftersom vi följer detta löpande så är det naturligtvis lätt att se kraftiga ökningar. Genom att sortera materialet utifrån exvis region, ålder och kön får man en ännu bättre överblick.
Citera
Medlem
Under den här pandemin har jag hört en enda rapport om att viruset kan ligga kvar i luften så länge som 30 minuter. Det var något de hade uppmärksammat i Japan eller Kina på en buss. En patient som var smittad klev av, och en halvtimme senare klev en annan person på bussen och blev smittad.
Men har för mig att uppgifterna drogs tillbaka. Någon som vet?
Citera
2020-03-23, 12:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Gambia

Ett bekräftat fall, han dog snabbt. Nu har dom 0 fall av bekräftade fall.. Fan afrika kommer få en stor smäll när det väl slår till där..
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Återigen, var försöker du uppnå?

Om alla unga som nu vårdades på intensiven i Sverige skulle dö på fläcken, så skulle du ändå sitta här och säga ”Ja men de var sjuka innan, så är det bara”

Hur många personer vare sig om de har högt blodtryck eller inte ska få dö för att skona din korkade livsstil?

För det är därför jag antar att du sitter här inne, med kraschade fonder och lån upp över öronen.

Det kommer bli illa ekonomiskt hur vi än vrider och vänder på det, eller tror du vi är självförsörjande?

Vad försöker du uppnå? Om du vill ha svaret så kan jag meddela att du kan inte uppnå något här.

Sedan har du ingen jävla aning om min livsstil. Om folk levde som jag skulle de inte vara överviktiga och ha ett riktigt sunt liv. Jag har inte en krona i lån, men mina pensionspengar har fått sig en rejäl knäck. Jag överlever dock, inget problem.
Citera
Medlem
Av dom 4 som anges idag skulle två ha bokförts igår. Men vi är uppe i 25 döda och antalet serious/critical är upp i 80 personer.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Återigen, var försöker du uppnå?

Om alla unga som nu vårdades på intensiven i Sverige skulle dö på fläcken, så skulle du ändå sitta här och säga ”Ja men de var sjuka innan, så är det bara”

Hur många personer vare sig om de har högt blodtryck eller inte ska få dö för att skona din korkade livsstil?

För det är därför jag antar att du sitter här inne, med kraschade fonder och lån upp över öronen.

Det kommer bli illa ekonomiskt hur vi än vrider och vänder på det, eller tror du vi är självförsörjande?
Ja precis. Hen hade en sticka i foten, sjuk sedan innan läge...
Vi vet inte vilka som är i risk. Många tenderar att vara narcissistiska och tro att de är friska och felfria. Yngre är värst men tycker mig se samma fenomen även hos 70 åringar (se Amelia Adamo som ”lever som vanligt”).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
tackåbock,,,sorterar du på månad, denna länk kommer nog bli väldigt välbesökt nästa två månader.

Vet nån om det finns en liknande för primärvårlden.?

121 st IVA nu.

Ja det är en sjuk ökning sedan gårdagen.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Sitter och lyssnar på P1.
Nu sa de i Ekot att en tredjedel av de som intensivvårdas är under 65, utan bakomliggande sjukdomar.

Lovade inte Tegnell att det nästan bara är de "äldre äldre" som blir svårt sjuka?

Vet inte om jag drömt, men sa han inte att det var ett positivt tecken eftersom vi då lyckats skydda våra äldre??
Citera
Medlem
Skillys avatar
Indier har en intressant syn på Europeisk sjukvård och hur vi hanterar Corona.

Citat:
Same goes for India, here things are so organized and controlled given the population. I feel so safe and assured because I see everyday government making rules and strictly adhereing to them.

All school, public places have been strictly closed. People infected are being questioned and their travel history and contact tracing is being done. Police is getting involved if people are not cooperating.

Clearly wealth does not equate to brains. I am so glad I am not in Europe. I know many of my friends are stuck and scared because the health care sucks in Europe and they are all trying to come back to India for treatment.

Many were rescued by Indian Airforce and transport to India and set in quarantine camps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in