2020-03-23, 10:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Kan man läsa direktrapporteringen någonstans utan att betala?
Från TCGI i tråden går att läsa utan betalning.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445
Citera
2020-03-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tydligen så kan de det:

"Spädbarn kräktes extremt mycket vid amning hade glutenintolerans."

https://www.matintolerans.se/2016/11/15/nyhet-spadbarn-kraktes-extremt-mycket-vid-amning-hade-glutenintolerans/

Undrar om vi kan få verifierat att det verkligen handlade om glutenintolerans eller kolik, eller
om det kan ha varit något annat skumt med i bilden ...
Citera
2020-03-23, 10:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt:
Är det verkligen normalt att få tankar att ta sin familj av daga för att de får ett kolikbarn?
De var två stycken och om det var så jobbigt borde tanken vara att de turades om att sova.
Dessutom har de HD:s föräldrar i närheten och kunde be om hjälp.

Kolikbarn brukar inte skrika dygnet runt... jag fick passa på och sova när barnet sov även om det var mitt på dagen (när min man jobbade).

Jag tror inte att det är "normalt" att man googlar på hur det ska synas som plötslig spädbarnsdöd.

Vad tror "psykologen" om ovanstående?

Moschata:

Vad var det då? Missat.

Glutenintolerans
Citera
2020-03-23, 10:33
Medlem
Citat:
Lena Wesström
sedan mamma och pappa hemma. Trassligt som tusan. Från varsin trassig familj, på olika sätt
23 aug 2017 21 :33

Lena Wesström
Trassel med min bror, big time
23 aug 2017 21 :33

Lena Wesström
Kärv och torftig miljö under uppväxten, både materiellt och socialUkänslomässigt. Mina föräldrar är
inskränkta, begränsade människor som aldrig fått blomma ut, förmådde inte så mycket
23 aug 2017 21 :34

Men de dög som barnvakt och att få 50 000 kr av
när hon var sjukskriven för att älskaren försökte
dumpa henne och välja sin fru.

Lena Wesström
det fanns nån efter U som jag kom nära, men vi blev aldrig nät par på riktigt, han ville inte, jag var
olycklig
23 aug 2017 21 :38

Lena Wesström
Sen har det funnits några kandidater, men ingen duger
23 aug 2017 21 :38

Lena Wesström
Så kom Jan*ne Halm*ström indansande med buller och bång och jag trodde att jag var hemma. han
tittade p ähemnet dag 2, pratade om hur han skulle tillverka min ring
23 aug 2017 21:39

Lena Wesström
efter en intensiv, fantastisk månad Ua, backade från S då) började det kärva. Höll ut en månad till.
Sen gjorde han slut per telefon. Jag höll på att gå under
23 aug 2017 21 :39

Lena Wesström
S har, trots att han behandlat mig rätt illa rätt länge, framstått som allt jag vill ha
23 aug 2017 21 :42

Men han var gift!

Det här är talande!
...
Det som slår mig ofta är att LW tycktes förutspå sin egen död. Hon för dagbok om alla samtal
med SD fram och tillbaka, säger själv "det här blir min död" men fortsätter ändå kämpa för SD
eller för sin upprättelse.
Som om hon räknat med att det kan komma att användas i framtida rättegång: "Det här är min version
av dramat".
Citera
2020-03-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Glutenintolerans

Tack ... Det kan uppstå via amning om modern ätit gluten såvitt jag vet.
Sen undrar jag om SD eller HD gjort något annat mot barnet som i sin tur leder
till googling om att döda.
Att de redan påbörjat någon form av misshandel ...stor eller liten.
Citera
2020-03-23, 10:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
"Det var lite känsligt för Christian mig eftersom Lena Wesström var en nattmänniska när hon inte hade barnen och Christian i och för sig hade inget jobb, men han hade en fru som hade ett jobb då. Hon skrev väldigt mycket på nätterna och inte som han som skriver ett avsnitt ochskickar ett meddelande, det var pling, pling, pling hela natten. Det var inte roligt för hans fru som nästan trodde det var något mellan oss. Hans fru fick då läsa allt det här"

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

s 636.
CH kommer att vittna om vad LW berättat för honom om hot från SD; att SD flera gånger hotat att döda LW. - CH:s fru var införstådd med det hela och insåg att LW talade om allvarliga saker.

CH hjälpte LW med att bygga, montera och underhålla vissa cacher.
Citat:
Ursprungligen postat av s. 635f
Citat:
Ursprungligen postat av s. 637
Det hon [LW] reagerade på var att paret D gjorde allt för att frysa ut LW från geocaching-sammanhang. Dom hon cachade med tidigare fryste ut henne och det var kanske därför hon pratade mycket med honom, då han inte gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av s. 635
C tolkar det såsom att LW var rädd på grund av det här, när hon hade ett påbörjat förhållande med JS tror C det var, "Coco_c", han fick ju inte berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända L något eller barnen.
Även JS kommer att vittna för att vederlägga SD:s idiotförklaring till var LW:s blod kommer ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av CH, s. 634
S är en fruktansvärd manipulativ människa, om han talar om för dig att det inte finns en onsdag i 20 minuter, så finns det inte längre, han är outstanding på att manipulera folk.
Senast redigerad av letsdoit 2020-03-23 kl. 11:13.
Citera
2020-03-23, 10:53
Medlem
Citat:
Det här är talande!
...
Det som slår mig ofta är att LW tycktes förutspå sin egen död. Hon för dagbok om alla samtal
med SD fram och tillbaka, säger själv "det här blir min död" men fortsätter ändå kämpa för SD
eller för sin upprättelse.
Som om hon räknat med att det kan komma att användas i framtida rättegång: "Det här är min version
av dramat".

Den tanken har faktiskt slagit mig oxå. Det hela är jättemärkligt. Hon nämnde för någon eller några vänner att hon började spela in samtalen utifall att det skulle "hända henne något".
Citera
2020-03-23, 10:57
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Undrar om vi kan få verifierat att det verkligen handlade om glutenintolerans eller kolik, eller
om det kan ha varit något annat skumt med i bilden ...

Min dotter kräktes, kaskad-kräkningar vid amning, då bytte jag till pulvervälling, problemet var ff kvar, hon skrek inte.

Då kontaktade jag sjukvården då blev hon inlagd, det konstaterades att det var magmunnen som inte hade växt ihop, därav kräkningarna. varken gluten eller laktosintolerans.

Att SD:s och HD:s barn skriker tycker jag tyder på kolik.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-23 kl. 11:05.
Citera
2020-03-23, 11:04
Medlem
Otto Flicks avatar
Inget spännande i rättegången. Just nu vittnar en forensiker från NFC via videolänk.

Citat:
Blodet från Lena Wesström som hittades på tvättmaskinen hos 45-åringen har undersökts flera gånger

Finns det någon osäkerhetsfaktor i att det är Lenas blod?
– Det här resultatet kan man lita på.

Och om skorna berättar han:

Citat:
Det går inte att säga om det är blod eller dna från saliv eller sekret som hittats på 45-åringens skor.
Enligt forensikern kan det vara så att någon tvättat skorna och att blodspår försvunnit på grund av det.

Från NA:s direktrapportering: https://www.na.se/artikel/just-nu-expert-fran-nfc-vi-kan-hitta-dna-i-blod-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et
Senast redigerad av Otto Flick 2020-03-23 kl. 11:13.
Citera
2020-03-23, 11:10
Moderator
Maviels avatar
Från rättegången nu en forensiker som vittnar. Ang blodet på tvättmaskinen - luckan. Att det är LW. Jag får inte ihop att blod från LW skulle hamna på just luckan till tvättmaskinen utan att det kommit av att tvätt lagts in i tvättmaskinen med blod på - blodigt sex alternativt meckande på en bänk brevid får jag inte ihop. Han ljuger dåligt vår SD.
Citera
2020-03-23, 11:12
Medlem
Reimers avatar
Hmm, gjordes det inte ett stort nummer av att det var just blod som hittades på skon?

Citat:
Enligt forensikern kan det vara så att någon tvättat skorna och att blodspår försvunnit på grund av det.
– Vi har ingen aning om hur det sett ut från början och saknar underlag för hur skumunderlag reagerar på tvätt.

Citat:
Det går inte att säga om det är blod eller dna från saliv eller sekret som hittats på 45-åringens skor.

https://www.na.se/artikel/just-nu-granne-om-skriken-de-var-hjartskarande-det-lat-fruktansvart-folj-direktrapporten-fran-ratteg angen-om-hjarstamordet
Citera
2020-03-23, 11:13
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Min dotter kräktes, kaskad-kräkningar vid amning, då bytte jag till pulvervälling, problemet var ff kvar, hon skrek inte.

Då kontaktade jag sjukvården då blev hon inlagd, det konstaterades att det var magmunnen som inte hade växt ihop, därav kräkningarna. varken gluten eller laktosintolerans.

Att SD:s och HD:s barn skriker tycker jag tyder på kolik.
De flesta bebisar kaskadkräks i början. Det beror på mycket, bla magmunnen som du skriver. Men deras barn skrek ju dygnet runt och hade ont (?) i magen. Av glutenintolerans. Egentligen kan man nog säga att det är kolik ändå, det är väl ett samlingsord för ontimagenskrikerheladygnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in