2020-03-23, 10:13
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Vad är det som är intressant att diskutera LW´beteende, det är ju sjukligt att älta LW´s liv och hennes trosor och hennes män, det ända som är intressant är att SD åker in förgått, kan ju vara fler med fingrar i syltburken och de ska såklart utredas vidare, men lägg ner att djupdyka i LW´s liv, har ni ingen medkänsla/empati för efterlevande, barn mm, skamligt, tycker jag

Ja, vi är ju en del som tycker det är intressant att diskutera mordfall och det som kommer naturligt med det; d.v.s bo:s liv o leverne, men även naturligtvis mgm:s liv o leverne. Om man inte tycker om det, så behöver man inte vara härinne och läsa.
Citera
2020-03-23, 10:13
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Kan man läsa direktrapporteringen någonstans utan att betala?

Direktlänk till Nerikes Allehandas ScribbleLive Feed: https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445
Citera
2020-03-23, 10:14
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
I förhör med MGM (FL = förhörsledare):

...
hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. och dödssätt så har Alexandra skrivit att
undersökningsfynden visar att dödsfallet har varit till följd av annan persons handaverkan.
FL2: Det är många skador. Vad kan du säga om .. om skadorna?
MGM: Blodsmak i munnen.
FL2: Hur kan Lena ha fått dom?
MGM: Hon är mördad.
FL2: Vad vet du om dom här skadorna?
MGM: Eh ingenting . .jag vet inte ens det du har läst upp höll jag på och säga för det. .. det var
jobbigt och höra.
(tystnad)
...
Tack för att du citerade 👍
Citera
2020-03-23, 10:16
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det framgår tydligen inte varifrån dödshoten härstammar (se spoiler). Det kanske var HD som hotade SD eller LW?
Det är SD som hotar LW och Ar*on.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, vi är ju en del som tycker det är intressant att diskutera mordfall och det som kommer naturligt med det; d.v.s bo:s liv o leverne, men även naturligtvis mgm:s liv o leverne. Om man inte tycker om det, så behöver man inte vara härinne och läsa.

Så då tycker du det är försvarbart att gräva i en mördad mammas liv, rota i trosor, män, sexliv o leverne, ingen empati ingen respekt för efterlevande, lägg all energi på SD som är mördaren istället
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är du säker? Det verkar ju vara HD som konfronteras med dödshotet i det där förhöret, och det kan väl lika gärna vara hon som har skickat det. Vad säger SD?

Men HD har väl ingen anledning att vilja undanskaffa A*on? Långsökt.
Citera
2020-03-23, 10:17
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Så då tycker du det är försvarbart att gräva i en mördad mammas liv, rota i trosor, män, sexliv o leverne, ingen empati ingen respekt för efterlevande, lägg all energi på SD som är mördaren istället
Jag hänvisar till moderator om vad som får diskuteras i tråden. Och håller mig till ämnet.
Citera
2020-03-23, 10:18
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men HD har väl ingen anledning att vilja undanskaffa A*on? Långsökt.
Nej nej, LW berättar vad SD hotat med.
Citera
2020-03-23, 10:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Direktlänk till Nerikes Allehandas ScribbleLive Feed: https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445

Tack för den, även om NA<<>>> gnällbeltet är mkt dåliga på att referera sakligt, de håller sig PK.
Citera
2020-03-23, 10:21
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att se ett sånt inlägg som du refererar till; att LW förtjänade att mördads. JAG har inte läst nåt sånt och är själv sannerligen inte av den åsikten. Däremot så är det intressant att diskutera och se vad i LW:s beteende som fick SD att till slut ta steget. Det betyder INTE att det var HENNES FEL, eller att hon fick SKYLLA SIG SJÄLV. Nej, absolut inte. Hon förtjänade INTE att dö, men det börjar bli tjatigt nu,,,

Jag tror det "bara" handlade om att SD fick stora problem när LW inte längre kunde finna sig i att vara kvinna 2.
Han ville inte mista HD. Han visste att LW kunde tänkas göra allt för att skapa intriger mot HD och sig och fortsätta vilja lägga korta på bordet (trots att HD redan kände till det mesta).
Han klarade inte av situationen längre.
Han riskerade att mista dem båda. Alltså, en måste bort, enligt hans sätt att resonera.
Citera
2020-03-23, 10:22
Medlem
Citat:
Nej nej, LW berättar vad SD hotat med.

OK, vad bra. Tyckte någon frågade om HD var den som hotat.
Citera
2020-03-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt:
Är det verkligen normalt att få tankar att ta sin familj av daga för att de får ett kolikbarn?
De var två stycken och om det var så jobbigt borde tanken vara att de turades om att sova.
Dessutom har de HD:s föräldrar i närheten och kunde be om hjälp.

Kolikbarn brukar inte skrika dygnet runt... jag fick passa på och sova när barnet sov även om det var mitt på dagen (när min man jobbade).

Jag tror inte att det är "normalt" att man googlar på hur det ska synas som plötslig spädbarnsdöd.

Vad tror "psykologen" om ovanstående?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
_

När ska du fatta att det inte var kolik???

Moschata:

Vad var det då? Missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in