2020-03-23, 10:05
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndrndrn
Har du någon mer info om detta? När går du in?

Kolla vad det kostar att köpa fysiskt silver och guld:

https://tavex.se/guld/250g-valcambi-guldtacka/

Priset borde ligga på runt 130k för den där tackan, men de började sälja igen idag och ökade priset till 140

Nu har de slutsålt allt silver men igår hade de ett silvermynt på 1 ounce som gick för 270kr(27 dollar medan det "värderas" till 12 dollar just nu) medan de köper för 110(cert & papperspriset). Dessa försäljare vägrar sälja för dessa priset bara för att folk dumpat papper & cert.

Så ja, mina pengar satsar jag fortfarande på guld & silver och idag gick jag in på den där bullen. Får se om det blir en rekyl på silvret vilket aldrig varit så lågt värderat.

PS. Det enda bolag jag hittat på svenska börsen som är inriktat på silver är Sotkamo Silver. Har ej gått in där eftersom man kan få bättre häv på cert. Men annars är det väl ett tips.
Citera
2020-03-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuttarn
Hur agerar ni? För mig ser allt plötsligt dyrt ut men kom gärna med tips på trading.
Vill du gambla så finns bull- och bearindex cert med höga hävstänger.
Citera
2020-03-23, 10:18
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Swedbank - 4,66 %

Trots att aktien redan var inprisad för flera dagar sen, enligt expertisen. Hur kommer det sig?
Som förra veckan då, öppnar på minus och stänger på ~0. Kraftiga svängningar beror på shills som dig, inget nytt under solen.
Citera
2020-03-23, 10:21
Medlem
Duerfs avatar
Började köpa lite idag (1% av det som skall in). Inte för att jag tror vi är i närheten av botten utan för att sprida ut inköpen lite. Har vi en mörk vecka kommer jag öka på takten nästa vecka.

Jag är i grunden optimist och tror att många företag kommer studsa tillbaka när vi är på andra sidan här. Det kommer bara bli väldigt jobbigt i några månader nu.
Citera
2020-03-23, 10:23
Medlem
Jack-Ryans avatar
Tror vi är nära Corona peak nu. Det mesta är inprisat. Börsen kommer att rusa så fort det kommer lite positiva nyheter. För Sveriges del ser det ut som vidtagna åtgärder ger effekt. Ett par tusen corona fall och några tiotal på intensivvård. Andra länder kommer att se liknande siffror snart.
Citera
2020-03-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Började köpa lite idag (1% av det som skall in). Inte för att jag tror vi är i närheten av botten utan för att sprida ut inköpen lite. Har vi en mörk vecka kommer jag öka på takten nästa vecka.

Jag är i grunden optimist och tror att många företag kommer studsa tillbaka när vi är på andra sidan här. Det kommer bara bli väldigt jobbigt i några månader nu.

Hör du vad du själv säger? Du tror att det inte är i närheten av botten men köper ändå?
Citera
2020-03-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Som förra veckan då, öppnar på minus och stänger på ~0. Kraftiga svängningar beror på shills som dig, inget nytt under solen.
Det är algoritm handel som mjölkar kapital, ganska enkelt att förstå om man har minsta förståelse för hur majoriteten av handeln sköta idag.
Citera
2020-03-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Tror vi är nära Corona peak nu. Det mesta är inprisat. Börsen kommer att rusa så fort det kommer lite positiva nyheter. För Sveriges del ser det ut som vidtagna åtgärder ger effekt. Ett par tusen corona fall och några tiotal på intensivvård. Andra länder kommer att se liknande siffror snart.

Vilka positiva nyheter menar du? De hundratusentals som förlorar jobbet, företagen som går i konkurs eller rekordminskad BNP?
Citera
2020-03-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Haha 😂 Följer du med i amerikanska läget? Tydligen inte, snart har vi även nytt utbrott i kina.
Citera
2020-03-23, 10:27
Medlem
Aktieklipparns avatar
Känner några som tänker "man har inte förlorat om man inte sålt"
och att man inte kan, eller skall sälja med förlust

Hur fan tänker folk.. bättre en liten förlust än stor förlust.

Köpte in mig för tidigt förra veckan, men ligger 93% likvid.
Kommer ha max 10% på börsen under närmaste månaden.
Citera
2020-03-23, 10:29
Medlem
AoE3#1s avatar
Silver snart på blått för dagen. Kan bli rekylen folk väntat på den här veckan
Citera
2020-03-23, 10:30
Medlem
Jack-Ryans avatar
[quote=Nemeiska-Lejonet|70849203]Hör du vad du själv säger? Du tror att det inte är i närheten av botten men köper ändå?[/QUOTE

Jag tror han är på rätt spår. Lika svårt som det var att sälja på toppen lika svårt är det att pricka botten. När vändningen kommer går det blixtsnabbt, så att sprida ut sina köp är enda sättet. Köp lite varje vecka om du tror att vi är hyfsat nära en vändning och lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in