Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Samtidigt har vi läst om fall där unga har avlidit.
Men hur som helst - att själv försöka sammanföra sådan statistik är nog hopplöst - eftersom, som du påpekar, vi inte har information om alla fall.
Med tiden brukar det också komma statistisk information. Sådan finns om diverse olika influensor. Jag har bara gluttat på någon och där var en stor åldersfixering i olika diagram. Fast det är ju möjligt att andra faktorer är viktigare. För den sakens skull är väl ett uttryck som underliggande sjukdomar för vagt för att man skall kunna bilda sig en uppfattning.
Ja det enda vi kan med säkerhet veta är att sanningen kommer komma fram förr eller senare. Men just det faktum att Sverige är allt annat än transparenta i allt är en anledning i alla fall jag blir väldigt paranoid.
Det krävs inte många hjärnceller för att förstå varför man hemligstämplar antal vårdplatser osv, varför man i all hast nu bygger provisionssjukhus. Det är inte för man vet att det här kommer gå bra.
Jag vet inte om jag kommer uppleva slutet på det här året idag och vem vet det kanske tom är lindrigare att inte göra det. Men jag vet så mycket att om det visar sig att allt jag misstänkt stämmer kommer jag aldrig någonsin komma över detta och jag är en mycket mycket långsint person med bra minne.