2020-03-23, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, den finns på WHO:s twitter-sida:

https://twitter.com/WHO

Länka till posten, tack.

Har gått långt tillbaka och hittar inget.

Bildsöker man på den så är det bara en massa trollkonto som dyker upp.
Citera
2020-03-23, 01:54
Medlem
Citat:
Jag tvättar alltid frukt innan jag äter den. OK - inte med handsprit eller tvål, då..? Men jag aktar mig för att äta något direkt när jag kommer hem med det, och efter några timmar i kylskåpet är nog virusarna rejält deaktiverade ändå. Så då räcker det nog om man sköljer med vatten.

Trodde jag i alla fall... Men varför varnar WHO för att äta kött och ägg som inte är genomkokta/stekta??? Det måste vi ta reda på, för det KAN väl inte vara så att det är Tegnell som mörkar igen..?

Men jag förstår inte nu.. Principen att viruset kan sätta sig på föremål gäller givetvis lika mycket för mat som dörrhandtag. När du genomstekt köttet så har du avlägsnat virusets sammansättning och kan ej bli smittad på grund av temperaturen du utsätter det för.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ungefär 10 döda av 1000 smittade. Då ska vi komma ihåg att mörkertalet är gigantiskt av antal smittade. Men säg då 10 av 1000. Det är alltså 1% dödlighet. Med mörkertalet mycket mycket mindre. Det är alltså svart på vitt att Covid-19 inte är dödligare än den vanliga influensan.

Vad säger ni foliehattar om det? Ni tror ju att dödligheten är flera procent!

Om riskgrupperna är aktsamma och skyddar sig så får du givetvis lägre dödlighet? Hur tänkte du där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Men herregud fårskalle, räkna grovt, jämför med årsomsättningen. Det är inte krångligare än att titta på dina egna räkningar.

Pengar är bara siffror. Det finns mat att mätta folket. Dock inte bostäder. Så vi kommer ha män som bor hemma hos mamma tills de är 50, som i Chile, sen skaffar de barn och erövrar världen😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Men ja. Skyddsnätet för de fattigaste är helt borta nu.

Ja, tyvärr, men inte bara för det fattigaste. För många fler skulle jag tro. Min gissning är att det nån gång under tidig höst genomförs indragningar i skattefinansierade tjänster som får allt annat att blekna. Man får hoppas att pensioner och sjukvård blir kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Mycket märkligt att så många länder tillåter munskydd då detta får Viruset att frodas och sprider det bättre.

Endast konstaterat sjuka ska använda munskydd och dessa ska inte ränna runt på stan.
Varför sprider du denna skröna? Det handlar bara om att de som jobbar i frontlinjen ska ha material. Vi andra måste skydda oss själva. Staten bryr sig inte. Allt handlar om produktivitet och pengar.
Citera
2020-03-23, 01:55
Medlem
Citat:
Nej, den finns på WHO:s twitter-sida:

https://twitter.com/WHO

Ok, jag ser den då inte. Däremot ser jag denna:
https://twitter.com/WHO/header_photo

Och det står absolut inget om att äta eller tillaga kött eller ägg skulle medföra risk.
Citera
2020-03-23, 01:56
Medlem
Kedoslavs avatar
Har man börjat behandla dom svåraste sjuka i Europa med malaria medicinen i kombination med den anti bakteriella lunginflammation medicinen, som påvisa goda resultat att bli symptomfri på 6 dygn. Eller dom köra bara syrgas på en och respirator ?
Citera
2020-03-23, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Pengar är bara siffror. Det finns mat att mätta folket. Dock inte bostäder. Så vi kommer ha män som bor hemma hos mamma tills de är 50, som i Chile, sen skaffar de barn och erövrar världen😅

Ah, vad skönt. Nu känns allt chill helt plötsligt...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Länka till posten, tack.

Har gått långt tillbaka och hittar inget.

Bildsöker man på den så är det bara en massa trollkonto som dyker upp.

Skumt - den VAR där, men nu hittar jag den inte heller! Får hoppas det var något fusk, då...

Här annars en kul video: Frau von der Leyen visar hur man tvättar händerna!

https://twitter.com/i/status/1241723235844141058
Citera
Medlem
Det börjar framgå med all mer tydlighet att det här viruset sprids genom nära kontakter. Inte ens presidenten och hans vicepresident blir smittade trots att kollegor burit på det.

Detta är ett virus som överförs genom nära approximation. Att man dömer ut hela befolkningar att bli smittade känns lite väl cyniskt, men de har väl så låga tankar om oss.
Citera
2020-03-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Rent antalmässigt, alltså smittade per befolkning är vi många gånger värre och då testar vi knappt.

Nja. Man ska nog inte lita på Kinas siffror och historier. Är något som inte stämmer där. Fråga Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in