2020-03-23, 06:13
Medlem
Hur kan Anders Tegnell ljuga i tv och säga att viruset ej klarar av värme? Australien där de är sen sommar nu så verkar de trivas väldigt bra?
Citera
2020-03-23, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalIntegrity
Fortfarande, är du rädd om ditt jobb?

Och. Har du någon gång funderat på att vara den första som gör något, för att visa vägen. Sverige kan göra det och nu krävs det mod. Man kan inte bara lägga sig ner och dö när resten av världen gör så.

Fortfarande vad är det du inte förstår? Nej jag är inte rädd om mitt jobb om det väger mellan mitt jobb och en massa människors liv.

Nej och det är det du inte fattar för det är precis vad man gör nu och jag tänker då inte offra andras liv för att någon pengakåt kärring får damp i TV när hon ser sin års bonus och eventuellt hennes jobb ryka, för det lär det göra när pensionerna gått åt helvete. Samma sak bör gälla resterande som lekt bort pensionspengar på humanitära experiment som gång på gång visat sig totalt misslyckade.
Citera
2020-03-23, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Den ekonomiska katastrofen beror på att vi levt i en låneekonomi. Den som har lånat mest har varit vinnaren och den dom sparat en looser.

Den kvinnan Hessius har ju förrutom att låna privat försnillat svenskarnas pensioner med tveksamma börsaffärer.

Det är det som är katastrofen. Inte corons. Corona är helt normalt pandemier kommer och går. Historien ljuger inte
Exakt! Tror de är många överbelånade människor som älskar denna hessius.
Citera
2020-03-23, 06:16
Medlem
Citat:
Den ekonomiska katastrofen beror på att vi levt i en låneekonomi. Den som har lånat mest har varit vinnaren och den dom sparat en looser.

Den kvinnan Hessius har ju förrutom att låna privat försnillat svenskarnas pensioner med tveksamma börsaffärer.

Det är det som är katastrofen. Inte corons. Corona är helt normalt pandemier kommer och går. Historien ljuger inte

Och vad är ditt förslag nu? Att alla blir passiva och slutar jobba? Att din vän som förlorar jobbet blir deprimerad? Att ditt eget jobb är hotat?
Citera
2020-03-23, 06:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Jo absolut billigast är att avliva sjuka i riskgrupperna och i övrigt leva på som vanligt.

Isolera riskgrupperna och lev som vanligt. Är ni så korkade att ni inte fattar konceptet?
Citera
2020-03-23, 06:17
Avstängd
Citat:

Vilket befängt argument. Den ekonomiska katastrofen beror på att ingen konsumerar för att folk sitter hemma som fega råttor i Sverige, eller i andra länders fall att folk blir tvungna att sitta hemma som fega råttor.
Citera
2020-03-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Fortfarande vad är det du inte förstår? Nej jag är inte rädd om mitt jobb om det väger mellan mitt jobb och en massa människors liv.

Nej och det är det du inte fattar för det är precis vad man gör nu och jag tänker då inte offra andras liv för att någon pengakåt kärring får damp i TV när hon ser sin års bonus och eventuellt hennes jobb ryka, för det lär det göra när pensionerna gått åt helvete. Samma sak bör gälla resterande som lekt bort pensionspengar på humanitära experiment som gång på gång visat sig totalt misslyckade.

Och om det visar sig att samhällets krasch pga motåtgärderna mot Corona, tar fler liv än själva viruset, kommer du tänka om då?
Citera
2020-03-23, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vilket befängt argument. Den ekonomiska katastrofen beror på att ingen konsumerar för att folk sitter hemma som fega råttor i Sverige, eller i andra länders fall att folk blir tvungna att sitta hemma som fega råttor.
Haha fortfarande tror ni att de är Sverige som kan vända denna kris. Det är kört.
Citera
2020-03-23, 06:20
Medlem
Citat:
Norge trosser WHO-advarsel om Ibux
Legemiddelverket og europeiske legemiddelmyndigheter følger ikke WHOs anbefaling om å ikke innta stoffet Ibuprofen, som finnes i Ibux, om du mistenker coronasmitte.

WHO har advart mot bivirkningene stoffet ibuprofen, som blant annet finnes i Ibux, kan ha på personer med coronasmitte. Dette gjelder spesielt pasienter med høyt blodtrykk eller diabetes.
Norge og europeiske legemiddelmyndigheter endrer ikke sine anbefalinger.

Det på tross av anbefalingen fra Verdens helseorganisasjon (WHO), som fraråder folk å bruke Ibux og andre medisiner med stoffet ibuprofen, dersom de mistenker at de kan være smittet av corona.

- Hovedbudskapet er at det ikke blir noen endringer i våre anbefalinger om bruk av paracetamol og ibuprofen, sier medisinsk fagdirektør i Legemiddelverket Steinar Madsen til Dagbladet.

- Hovedpoenget er at vi ikke har noen holdepunkter for å si at verken Ibux eller Paracet påvirker sykdomsforløpet noen vei, altså verken framskynder eller senker tempoet på sykdomsforløpet

https://www.dagbladet.no/nyheter/norge-trosser-who-advarsel-om-ibux/72263812
Det er svært viktig at befolkningen selv skaffer seg informasjon fra WHO, ettersom norske og europeiske legemiddelmyndigheter ikke endrer sine anbefalinger.
Citera
2020-03-23, 06:20
Medlem
Kollegor droppar av som flugor i coronasymptom men då inga lyckats/behövts testa sig tvingas jag knega på som vanligt. Undrar hur många jag lyckas smitta om dagen.
Citera
2020-03-23, 06:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Exakt! Tror de är många överbelånade människor som älskar denna hessius.

Det är klart att folk med bolån är bekymrade. Ni som bor i hyresrätt räknar kallt med att staten täcker upp ifall ni blir utan arbete.
Citera
2020-03-23, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalIntegrity
Och om det visar sig att samhällets krasch pga motåtgärderna mot Corona, tar fler liv än själva viruset, kommer du tänka om då?

Ja men det finns ingenting överhuvudtaget som tyder på detta nu. Det finns ett enda land som ger sken av att ha klarat detta- Kina, som gick i total lockdown och nu påstås startat upp sin verksamhet igen.

Och du sitter och pratat om ett hypotetisk scenario när max 1% av befolkningen har blivit smittade, fattar du inte hur detta kommer bli om bara 10% blir smittade? Och det rör sig om dagar nu innan det blir så. Exponentiell tillväxt borde du kanske känna till om du nu är så insatt i ekonomi som du försöker ge sken av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in