Citat:
Ursprungligen postat av
marcarolo
Har jag haft det kände jag det inte.
Poliser håller ju avstånd, bär mask och handskar.
Exakt hur det går till vid en kontroll vet jag inte men jag antar att avstånd hålls. Du måste ha med en deklaration för ditt ärende samt id.
I de flesta fall säger dom bara till dig att gå hem. Folk följer reglerna förvånansvärt bra.
Att gamla och unga bor tillsammans är vanligare än i sverige men inte alls så vanligt som du vill tro. I norra italiens mer tätbefolkade områden (där covid19 härjar) är det marginellt vanligare än i sverige.
Det förekommer ute på landet och mer i södra italien. Det förekommer ju i svenska utsatta områden också
Och vem utfärdar detta intyg?
Tror ett stort problem var att man släppte in viruset i sjuk- och äldrevården då man inte visste så mycket om det. Även utmanade ödet trots bättre vetande då man kanske inte anade att konsekvenserna kunde bli enorma.
Men vi hoppas andra länder tar lärdom, Europa tror jag kommer klara det ganska bra med det kommer bli en riktigt ordentlig utrensning i hela Amerika och de stora asiatiska länderna som Indien, Bangladesh kanske även Kina igen.
Afrika blir jag inte riktigt klok på, men känns som om att antingen trivs inte viruset där eller så kommer det smälla till riktigt ordentligt snart.