2020-03-23, 00:05
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur många killgissar du har dött på grund av rykten forumet hittills under pandemin?

Falska rykten på Flashback och andra sociala medier skapar rädsla och irrationellt handlande.

Folk slutar att handla och konsumera. Ekonomisk depression följer med psykisk depression hos arbetslösa. Det finns ett klart samband mellan arbetslöshet och för tidig död.
Citera
2020-03-23, 00:06
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Det är nog inte självklart att det finns en stat kvar som kan höja några skatter när det här är över. Det är, vad jag tror, en anledning för 3e ap-fonden att höja rösten... Snarare än nån jävla gambling.

Gamblingen var ironi... Framgick inte det?
Men kärringen är hysterisk med helt fel fokus!
Gör man som hon vill, så kommer det garanterat inte att finnas några att dela ut fonden till...
Citera
2020-03-23, 00:06
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kollade på italiensk TV den dagen, och när de visade bilderna kunde programledaren knappt tro sina ögon. Mamma mia, sa han. Sant, La Liga spelades väl också, men på något sätt har jag än mindre förståelse för en massa idioter som ska ut och demonstrera vid ett sådant tillfälle.
Det där är bara billiga politska poänger, de var 60 000 på demon bara Camp Nou tar 98000 plus fuctionärer.
Senast redigerad av TheBuster 2020-03-23 kl. 00:14.
Citera
2020-03-23, 00:07
Bannlyst
68 (4%)
Serious or Critical

Vet vi att den siffran stämmer helt?

Vi vet ju inte hur många som är smittade i Sverige men de är långt mer än 1931, kan vara 5000,10000,100000 ingen vet.

Men man har koll på serious or critical iallafall?
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men din satans patetiska Trumpapologet! Läs och fatta nåt!

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/03/pandemic-coronavirus-united-states-trump-cdc/608215/

https://www.washingtonpost.com/national-security/us-intelligence-reports-from-january-and-february-warned-about-a-likely-pandemic/2020/03/20/299d8cda-6ad5-11ea-b5f1-a5a804158597_story.html

https://www.nytimes.com/2020/03/19/us/politics/trump-coronavirus-outbreak.html

https://www.snopes.com/fact-check/trump-fire-pandemic-team/

Vill du ha mer? Hans löjliga lögner och nedtoning som får Tegnell att framstå som doomer? Faucis ansiktssutryck varje gång drullen öppnar käften på PK:s?

Vad ska det där bevisa? Jag kan ge dig 17 länkar som hyllar Trumps agerande.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och det hade han ju i så fall haft alldeles rätt i!

Japp. Inget ont som inte har något gott med sig!
Tvärtom, S kommer återfå sin fornstora glans för ett par mandatperioder framöver.

Detta var inte alls bra för SD, hade vi lyssnat på dem hade vi strax varit sida vid sida med Italien och Spanien.
Citera
2020-03-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Sverige har god beredskap.

Smart startegi av Tegnell att låta de friska och unga ta emot smällen i lagom takt och skapa flockimmunitet.
Dessa behöver inte ligga i respirator.

Karantänsländerna kommer däremot att drabbas av våg efter våg av Corona. Måste i så fall stänga ner ekonomin varje gång, eftersom flockimmunitet saknas.

En tredjedel på IVA US är varken gamla eller har underliggande sjukdomar.
Vet du hur många 20-49-åringar Sverige har? Vet du vad som sker om 30% av dem
blir svårt sjuka och 5% behöver IVA-vård nästan samtidigt?

Du är verkligen otroligt obildad.

Teorin om flockimmunitet är förkastad av samtliga länder inklusive WHO.
Men jag är inte förvånad över att en obildad person tycker att den är fanatstisk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag förstår inte ditt fokus döda per invånare.

Då måste Sverige hela tiden ha 1/6 så många döda som italien för att ligga lägre.

Italien kan alltså ha 6000 döda, Sverige 1000 och då är situationen lika illa?

Nej borde nog se på antal döda/smittade.

I ditt antagande är det en homogen grupp med lika många smittade. Men som i italien har du de flesta smittade i norr.

I folkrika söder är det färre smittade
Det finns många aspekter på detta. Det är jättebra om du och andra tar fram siffror och tidsserier som belyser andra perspektiv än mitt
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Falska rykten på Flashback och andra sociala medier skapar rädsla och irrationellt handlande.

Folk slutar att handla och konsumera. Ekonomisk depression följer med psykisk depression hos arbetslösa. Det finns ett klart samband mellan arbetslöshet och för tidig död.

Visst, men du låter ju minst lika hysterisk som de som tror att smittan är jordens undergång. Du tror inte att ekonomin kommer att återhämta sig inom kort? Att gå på A-kassa i någon månad är inte direkt skäl för självmord.
Citera
Medlem
Citat:
Så bara 1/3 är äldre?

Jag sprider bara fakta.
Minst 100 000 smittade i Sverige.
21 döda.

Du sprider lögner och är inte heller läkare.

Sverige har en genomtänkt strategi.
Tegnell är hjälte.

Vänta bara när du får se de ekonomiska konsekvenserna av att försöka stänga ner hela ekomonier. 20-40 % arbetslöshet ā la 1929. Fler kommer att dö av följder av den ekonomiska depressionen än av Corona.

Du sprider fakta? Sedan skriver du 100.000 smittade. Var fick du den siffran ifrån? Det är ju bara en vild gissning. Officiellt är det 1931 smittade, 21 döda och 68 på IVA.

Sverige har ingen strategi alls och man har ändrat sig från dag till dag. Tegnell har erkänt att han har haft fel på flera punkter. Den så kallade strategin är att göra ingenting och låta viruset spridas fritt. Men du påstår att man sprider viruset med avsikt. Det är i så fall en hemlig strategi.
Citera
2020-03-23, 00:09
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kvalificerad personal borde finnas i miljoner i USAs försvarsmakt.
Nej inte att behandla detta virus. Man är utbildade på skottskador och benbrott. Typ.
Citera
2020-03-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Mycket vikingablod här skulle jag vilja säga. Man är trött på att bli överkörd av myndigheter journalister och politiker. Enda fördelen är att etnonationalismen kan få ett uppsving.

Tvärtom.
Ni ber ju på era bara knän att myndigheter ska in och detaljstyra era liv.
Ni gnäller för att det är för mycket personlig frihet.
Det är absurt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in