2020-03-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Driver du med mig?
De som behöver barnpassning är eventuellt de i klass 1-3, resten hoppas jag kan vara hemma själva utan mamma och pappa.
Och kan de inte det så blev det väl snarast ökad sysselsättning på barnpassningsfronten med RUT.

Är ni alla troll utsända från Tegnell?

Vad tror du är värst?
Att folk är hemma 2-4v från sina jobb eller att en oerhört smittsam sjukdom med en dödlighet på ca 3-4% och eventuell sterilitet bland de överlevande männen sprider sig som en löpeld i SAMHÄLLET.

Vad tror du gör mest skada i samhället?
Som du säger, Tegnells beslut kommer att få konsekvenser för samhället, där i har du helt rätt!
Jag trodde verkligen att folk kunde tänka lite längre än såhär...
Mycket muppar som tycker och tänker här 😂😂vi måste ju lita på expertisen vi har, vi har inget val, ett outbildat mongo med stor käft som tycker och tänker, lägg ner säger jag bara, jävla tur att vi inte har Kristersson som stadsminister, då hade det blivit oreda när dvärgen som är bredare mellan öronen än mellan axlarna, som skulle suttit i finkan efter sina tidigare meriter.
Citera
2020-03-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vänta tills dödstalen börjar trilla in i hundratals.

Lite som att fråga passagerarna på Titanic om man har förtroende för Kaptenen, när man ännu inte hunnit inse omfattningen.

Jag är inte så säker på det jag! Hela den här soppan har fått mig att inse att svenskar är ännu mer hjärntvättade än jag trodde. Det är riktigt skrämmande att bevittna. Det spelar ingen roll hur många ggr Tegnell uttalar sig tvärsäkert om något och har fel dagen efter eller hur många andra experter som säger att han helt fel. Nej han är ju liksom statsepimediolog! Lyssna på den liksom! Woooow han kan inte ha fel! Vi är inte värdiga att ens kyssa hans fötter! Kim Jong Un måste betrakta Sveriges befolkning med avundsjuka. Jag tror tamejfan att även om det så dog 1 miljon människor i Sverige så skulle majoriteten utav den överlevande fårskocken ÄNDÅ att prisa Tegnell och vår regering för att "de gjorde allt som stod i deras makt."

Nu är det tydligen jättebra att vi har många yngre som intensivvårdas i Sverige:

Citat:
Just nu intensivvårdas nio patienter i Sverige som är mellan 26 och 49 år gamla för corona. Ytterligare tjugo personer mellan 50–65 år ligger också inne på IVA.

Tegnell:

Citat:
Men eftersom yngre har stor chans att klara sig kan man förstås hoppas att det fortsätter såhär, så att vi håller smittan borta från de äldre som faktiskt kan dö, säger han och fortsätter:

– I så fall skulle vi ha lyckats med det som många andra länder misslyckats med, nämligen att hålla smittan borta från de äldre och det vore fantastiskt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPvxzX/tegnell-bra-om-fler-yngre-ar-smittade-har-an-i-andra-lander

Jag förstår inte hans resonemang egentligen, det ena utesluter väl inte det andra? Många unga på intensiven betyder att vi har hållt smittan borta från de äldre? Är det inte mer troligt att vi får
många intensivvårdade unga, eventuellt en del döda unga (förhoppningsvis inte), och ett enormt antal intensivvårdade äldre och många döda äldre?

Återigen så har han inga som helst problem med att han har haft helt fel igen. Ingen ursäkt, ingen tveksamhet. Så här lät det några dagar tidigare:

Citat:
Att en yngre person behövt intensivvård föranleder kanske frågor, då fokus i de svenska smittskyddsåtgärderna tydligt legat på dem över 70 år. Men enligt Folkhälsomyndigheten är det inte konstigt.

– Det här händer, till och med när det gäller den vanliga influensan, någon gång då och då. Det är väldigt olyckligt och sorgligt, men det är så som vår verklighet ser ut, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

Citat:
Jag har sett statistik från Frankrike där man bara hittade något enstaka fall som intensivvårdats i åldrarna under 70 år. Men det är så att när stora grupper blir sjuka samtidigt dyker även de här ovanliga fallen upp, säger han.

Citat:
– Egentligen ska man inte ge sig in i någon jättestor sifferexercis i den här typen av frågor förrän man kunnat gå ut och kolla hur många av de mellan 20 och 70 år som faktiskt blev sjuka. Då är jag övertygad om att vi kommer att prata om promilleandelar av de yngre som behövt ligga i respirator, säger Anders Tegnell.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/27-%C3%A5ring-yngsta-som-intensivv%C3%A5rdats-f%C3%B6r-corona-1.25650469

Det ska bli intressant att se hans svar om unga personer börjar dö. Kommer det också att vara "fantastiskt"? Att han kommer att uppvisa någon slags skam eller att erkänner fel när han får frågor om det är nog helt uteslutet.
Senast redigerad av EnormBalle 2020-03-22 kl. 23:21.
Citera
2020-03-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tegnell just nu i agenda, tyvärr inte oljad o fjädrad som förr i vilda western.

Aset står o säger det ser bra ut, karln borde deporteras till nordkorea jävla bagdad bob.
Hur är läget då? Du kan väl lägga fram det så vi vet...
Citera
2020-03-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hur är läget då? Du kan väl lägga fram det så vi vet...

Totalt antal fall
1934
en vecka sen: 1032
Totalt tillfrisknade
16
Intensivvårdade
76
Nya fall idag
151
Igår: 126
Totalt dödsfall
23

https://platz.se/coronavirus/

151 nya fall idag bara, Tegnell har allt under kontroll! Ingen anledning att oroa sig!
Jag kan ge mig fan på att även om vi så hade 3000 nya fall om dagen så skulle den där självgoda kålsuparen kunna stå i TV och säga att allt är under kontroll. Men vi får väl se vad som händer.
Visserligen är större delen av svenskarna helt efterblivna men i takt med att situationen blir allt sämre så skulle jag inte bli allt för förvånad om han tvingas avgå och kanske även åtalas.
Citera
2020-03-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Ja, förlåt jag var inte riktigt tydlig. Jag syftade på citatet

"26 februari:
Experten Tegnell: " Tror inte alls på någon stor spridning i Sverige". som ett par användare påstår ska ha uttalats det verkar dock vara helt utan spår utan verkar vara en flashback sanning. Användare Blueberrycake säger att Tegnell ska ha sagt detta. Blueberrycake vill inte svara på frågan när var och hur han ska ha sagt det inte heller verkar blueberrycake svara på privata meddelanden trots en fibril aktivitet på forumet.

https://omni.se/expert-ser-lag-risk-for-en-storre-spridning-i-sverige/a/naJx5m

Här har du lite information och källan är tydligen SVT Nyheters chatt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/chatta-med-folkhalsomyndighetens-statsepidemiolog-stall-dina-fragor

Klockan 15:11 Så dyker hans bedömning upp om risken för smitta i Sverige och sen lite desinformation om masker, Tegnell får en fråga om ansiktsmasker och börjar svamla om att simpla munskydd inte hjälper.

Om du lär dig att googla så kommer du att hitta alla hans citat och felaktigheter.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2020-03-23 kl. 00:59.
Citera
2020-03-23, 02:22
Medlem
TheWolfmans avatar
Stefan Löfven har lyckats bra med att låta Anders Tegnell ta skiten, Stefan Löfven är mycket försiktig med vad han säger och med vilka slappa uddlösa åtgärder han försöker åstakomma, Löfven tycker innerst inne att det bra att vi alla klämmer åt AT och Statsministern själv slipper stå i skottgluggen och det enda han har i sin tanke med sina tafatta beslut som dock ALLTID kommer långt efter våra grannländers kraftfulla beslut, är hur ska jag agera för att vinna nästa val, egentligen ska Stefan Löfven ha lika mycket skit om än inte mer än AT, Löfven är ju näst intill osynlig i media jämfört med Tegnell..hm...hm... Stefan Löfven upplever jag som en extremt svag ledare men extremt kåt på sin post, han ger sin röv till vem som helst i stort sett om han bara få sitta där han sitter..
Citera
2020-03-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
Jag är inte så säker på det jag! Hela den här soppan har fått mig att inse att svenskar är ännu mer hjärntvättade än jag trodde. Det är riktigt skrämmande att bevittna. Det spelar ingen roll hur många ggr Tegnell uttalar sig tvärsäkert om något och har fel dagen efter eller hur många andra experter som säger att han helt fel. Nej han är ju liksom statsepimediolog! Lyssna på den liksom! Woooow han kan inte ha fel! Vi är inte värdiga att ens kyssa hans fötter! Kim Jong Un måste betrakta Sveriges befolkning med avundsjuka. Jag tror tamejfan att även om det så dog 1 miljon människor i Sverige så skulle majoriteten utav den överlevande fårskocken ÄNDÅ att prisa Tegnell och vår regering för att "de gjorde allt som stod i deras makt."

Nu är det tydligen jättebra att vi har många yngre som intensivvårdas i Sverige:

Tegnell:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPvxzX/tegnell-bra-om-fler-yngre-ar-smittade-har-an-i-andra-lander

Jag förstår inte hans resonemang egentligen, det ena utesluter väl inte det andra? Många unga på intensiven betyder att vi har hållt smittan borta från de äldre? Är det inte mer troligt att vi får
många intensivvårdade unga, eventuellt en del döda unga (förhoppningsvis inte), och ett enormt antal intensivvårdade äldre och många döda äldre?

Återigen så har han inga som helst problem med att han har haft helt fel igen. Ingen ursäkt, ingen tveksamhet. Så här lät det några dagar tidigare:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/27-%C3%A5ring-yngsta-som-intensivv%C3%A5rdats-f%C3%B6r-corona-1.25650469

Det ska bli intressant att se hans svar om unga personer börjar dö. Kommer det också att vara "fantastiskt"? Att han kommer att uppvisa någon slags skam eller att erkänner fel när han får frågor om det är nog helt uteslutet.

Data fran Sydkorea visar att det i aldersgruppen 20-30 som blir smittade. Men de som dor ar aldre.
Citera
2020-03-23, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfman
Stefan Löfven har lyckats bra med att låta Anders Tegnell ta skiten, Stefan Löfven är mycket försiktig med vad han säger och med vilka slappa uddlösa åtgärder han försöker åstakomma, Löfven tycker innerst inne att det bra att vi alla klämmer åt AT och Statsministern själv slipper stå i skottgluggen och det enda han har i sin tanke med sina tafatta beslut som dock ALLTID kommer långt efter våra grannländers kraftfulla beslut, är hur ska jag agera för att vinna nästa val, egentligen ska Stefan Löfven ha lika mycket skit om än inte mer än AT, Löfven är ju näst intill osynlig i media jämfört med Tegnell..hm...hm... Stefan Löfven upplever jag som en extremt svag ledare men extremt kåt på sin post, han ger sin röv till vem som helst i stort sett om han bara få sitta där han sitter..

Det här har jag också påpekat, och det är väl värt att upprepa. MEN, det här är trots allt en expert-fråga där Tegnell och resten av tomtarna på folkhälsomyndigheten ska ge Löfvén den information han behöver för att fatta riktiga beslut. Om den informationen är helt fel så är det ju faktiskt inte Löfvén som kan klandras (även om jag håller med om att han är en total klåpare). Nu skulle jag ju iof inte bli förvånad om det kommer fram senare att helt andra saker har sagts bakom lyckta dörrar mellan regering och FHM än det som AT med flera har gått ut med till media.
Citera
2020-03-23, 02:40
Medlem
TheWolfmans avatar
Löfven kan inte gömma sig längre bakom statsepidemiologen Tengnell , Löfven måste börja leverera och ta egna kraftfulla beslut karljäveln måste börja agera själv och ge faan i att delegera till sin syndabock Tegnell bara för att klara sitt eget jävla röda skinn, svagarare ledera måste vara svårt att hitta, men han lyckades framföra ett förinspelat tal till nationen, men fanns inte ett uns av stake till ledare babblade på ungefär som en lärarare till en klass olydiga elever, vilket jävla FIASKO ...
Citera
2020-03-23, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tegnell just nu i agenda, tyvärr inte oljad o fjädrad som förr i vilda western.

Aset står o säger det ser bra ut, karln borde deporteras till nordkorea jävla bagdad bob.

Just nu sprids Kinesiska oversattningar om ert Tegnell hat i Kina pa dalig Kinesiska. Vad vill ni? Sveriges befolkning har rostat pa en sjalvisk politik sen 80 talet. Ni kallar gammel Sverige for DDR Sverige, pa den tiden hade Sverige en beredskap for olika hot, militart och sjukdomar.

Vi har alla ett personligt ansvar, glom vad ledarna sager. Min Kinesiska famlj sager alltid " tro inte pa nyheten att fienden ar besegrad. Fram till hosten undvik hotell, resor, biografer etc"

Bali som ar riksdagsman, postade en video om djurmarknad i Wuhan. Vilken idiot!!!! Marknaden i hans tweet var ifran Jakarta, Indonesien!!! Jag vet att manga muslimer hatar kineser. Var det TV4 som hade en video om nagon kand Svensk Islam som var glad over att Kina drabbades av rasism.

Denna man har vi valt till riksdagsman. Kom igen Sverige.

Svenska riksdagsman ar inte experter pa corona och de skall inte sprida falska nyheter.

ps jag ar inget troll. Jag tillhorde alternativ vanster under tidigt 90 talats men efter EURO valet flyttade jag till Kina.
Citera
2020-03-23, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkazam
Hur kan man veta att den kinesiska staten är bättre på att förhindra smittspridning än den svenska?
Man ser redan resultatet extremt tydligt om man nu jämför smittspridningen i Kina vs Sverige.
Kina insåg vad som pågick och vilka åtgärder som behövdes redan i Januari och har visat hur man löser problemet och att det fungerar.

Sverige har fortfarande inte fattat, inga åtgärder som har någon förutsättning alls att vända utvecklingen har varken föreslagits eller införts, trots att vi redan har facit sedan länge från ganska många länder på att nuvarande svenska metoder är otillräckliga. Ändå vågar de inte besluta, på bekostnad av massor av människoliv.
Citera
2020-03-23, 06:18
Medlem
Korv-Bajss avatar
"Tegnell: Det kommer lugna sig ordentligt"
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-kommer-lugna-sig-ordentligt/

Det där uttalandet gjorde mig allvarligt oroad!

Nej, vi kanske är för elaka mot Anders Tegnell.
Han kanske bara skulle behöva lite mindre otur och lite mer mediaträning.
Jag tycker faktiskt att han har skärpt till sig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in