2020-03-22, 22:23
Medlem
Trogskalles avatar
Varför följer inte Johan Giesecke rekommendationerna och håller sig hemma? Han är ju 70 och syns i alla möjliga tv-studior. Föregår verkligen med dåligt exempel.
Citera
2020-03-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Vad skedde med antal smittade i USA? Läste på worldsmeter sidan 14k smittad idag men sedan märkte senaste timmen det var 8k. Fel på sidan eller var 14k felaktigt?

"We are working with State and local officials to constantly improve the accuracy and timeliness of the data. Please bear with us while we fine-tune the process."

Gissningsvis fick de in felaktig data och korrigerade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte att de redovisar alla som dött varje dag utan vi får vänta till måndag.

Varför ska vi följa Italiens kurva? Vi hade första fallet 24e januari. När upptäckte Italien att de hade första fallet?
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Tar folk livet av sig för att de blir av med jobbet, då har vi redan seriös psykisk ohälsa i det här landet kan jag lova.
Det var fan i mig bland det dummaste jag hört.

Välbärgade tar visst till vilka argument som helst nu för att rädda sina jävla pengar.

Ja, folk tar livet av sig om allt de har byggt upp raseras på kort tid. Detta var väldigt tydligt under 2008 års finanskris i många länder. Otrygghet och arbetslöshet går hand i hand med ohälsa och depression.

Givetvis kommer inte alla ta livet av sig, men om du står där, efter att ha levt ett rikt liv, utan arbete och utan bostad med bara skulder kvar...

90-talskrisen hade många sådana berättelser och att vara tunnelbaneförare då var inte roligt.
Citera
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu kanske foliehatten åker på, men är de bara jag som tycker det är konstigt att kineserna i princip utrotade detta viruset på 4 månader ? Och att de ökar lavinartat i västvärlden och i USA? I Ryssland ser vi inte samma utveckling, inte heller i Indien eller andra forna Sovjestater. Kan de vara att sneögonen ifrån Kina avsiktligt skapat detta virus då dom vet att dom är så pass många som reser till väst och avsiktligt sprider smittan hit då vi inte vet de dom vet om viruset om dom nu har skapat de avsiktligt för att skada Europa och USA? Grannländerna som har goda relationer med Kina och inte räknas som "västvärlden" har ju i princip skonats från en stor smittspridning och dödsfall. Märkligt att flera dagar i rad har dom från Wuhan virusets epicentrum inte rapporterat ett enda fall.

Pratat med en vän från Indien som rapporterar att det är MYCKET värre än vad siffrorna säger.. Skulle inte lita på Indiens siffror.
Citera
2020-03-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Förlåt men begår man självmord bara för att man förlorar ett arbete så har man nog andra grova problem med sin psykiska hälsa.

Pyskisk hälsa hänger rätt bra ihop med att ha en meningsfull tillvaro där jobb är en komponent.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Se exempelvis:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/971c5b8bdc304db6864ee7d51b0be450/tabell.-antal-suicid-och-antal-suicid-per-100-000-invanare-man-och-kvinnor-1987-2018.pdf

Ingen större uppgång vare sig under 90-talskrisen, it-bubblan eller finanskrisen.

Det som händer är väl att vissa grupper ökar sin öl konsumtion till ohälsosamma nivåer.

Det var jag hörde på 90-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag förstår inte språket i artikeln, men misstänker att de rekommenderar haschis istället?
Jag förstod dfet, därför postade jag ingen länk. Jag undrar vad Trump har rökt, för punktlighet är inte hans grej. Presskonferensen skulle börja 2130...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han ligger på exakt samma sätt som de i Kina gjorde.
Vad tusan gör viruset med människor?

Ja verkar som att vissa e ute och går på stan och pang slutar pumpen att fungera
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Det angriper ju ofta hjärtat, cardiomyopathy , så att en och annan får plötsligt hjärtstillestånd är kanske inte oväntat?

Jo men personen ligger ju inte på IVA och har tydligen inte varit jätte sjuk eftersom han var ute
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Fan vad man slits mellan hopp och förtvivlan.

Tycker att helgens mycket låga dödstal är positiva. På det Tegnells funderingar.

Kände en stund förtröstan.

Nu är det mörker igen.

Ser ni några ljus i tunneln?

De låga dödstalen i helgen är väl positiva eller har jag fel?

Även Coronaviruset måste ju ha helgledigt då det kan ligga på soffan och lata sig lite verkar det som.

Det kommer nog dra igång igen imorgon, då är helgen slut!
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Förlåt men begår man självmord bara för att man förlorar ett arbete så har man nog andra grova problem med sin psykiska hälsa.

Det beror på var man bor och vad för förutsättningar man har. Bor man i ett land med ingen socialt skyddsnät
och med en familj så är det jobbigt. Var lite förstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in