2020-03-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Vet fler som inte kollade.

Farsgubben som är 80 har inte ens någon tv och än mindre någon dator.

Tyckte mest Löfvens tal syftade till att skrämma folk... Och dom som inte är medialt intresserade har nog en fördel i all denna hysteri... När dom inte vet vad som händer i landet och utanför.

Jag tror mer att han försökte få folk att förstå att det är en allvarlig sjukdom som inte är som en vanlig influensa men det verkar inte som att det går in riktigt hos folk... är så många ute på stan, inga rädda svenskar här inte, nyser helt fritt hejvilt.. det kommer att gå illa detta om två veckor...
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tänkte i mitt förra inlägg skriva att det förvånar mig att inte folket gör uppror. Fast medelsvensson följer ju Rapport och litar blint på överheten.
Militärkupp (finns ingen riktig militär kvar, mest överbetalda befäl som svassar runt i Nato-högkvarter och hetsar mot Ryssland för att fjäska för Washington) så kanske vårt enda hopp är att någon utländsk makt går in och skapar ordning.

Typiskt svenskt att förvänta sig att någon annan ska städa upp efter Sveriges misslyckanden. Sverige får faktiskt ta och fixa sina tillkortakommanden själv.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Minska onödigt lidande är alltid hög prio. Sedering, morfin etc.. Vi brukar vara duktiga på denna punkt.

Största psykiska påfrestningen kommer bli att välja vilka som ska ges IVA/respirator, och vilka som ska bli utan.
Det är väl inte sjukvårdspersonal som godtyckligt ska bestämma det utan sådan riktlinjer ska väl socialstyrelsen utforma?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Håller med. Han var tydlig med att skärpningar kan komma, och med kort varsel.
Tyckte också han sa ”Jag är beredd att fatta beslut ...”, vilket innebär att ”han” tagit kommandot.

...sen gäller det ju att leverera också. Men det är ju nästa fråga.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett bra tal. Inte rätt forum för att presentera åtgärdsförslag, men för att få folk att förstå allvaret i situationen. Senast regeringschefen höll tal till nationen var 2003, så det är ganska ovanligt i Sverige. Att man gör det nu visar i sig på att man ser allvaret i situationen.

Helt rätt, förutom att det var ett bra tal - det var stabilt, inget mer, inget mindre. Han är långt i från en statsman som ingjuter förtroende i folket, förutom i de redan frälsta - ingen landsfader, således.

Ni som väntade på en massa inskränkningar - detta är inte ett slikt tal eller forum för detta. Har ni inte sett alla expertpaneler på dagtid, där den ena myndigheten slår den andra i vaga förfaranden och förpliktelser?

Den som blev stärkt av detta vet jag inte vad jag skall säga om...
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Vad ska man säga? Mellan raderna lät det som om han inte tyckte svenska folket tog ansvar utifrån de restriktioner de fått och nu förbereder man hårdare restriktioner med stora inskränkningar på vardagslivet. Stängda skolor. Stängda restauranger etc. Eller?

Jag fick lite känslan av en arg pappa som säger till de bråkiga ungarna i baksätet på bilen. "Håller ni på en gång till, en gång till, så vänder vi och åker inte till Skara Sommarland".

Så ja, jag kan helt klart se mer restriktioner längre fram.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag tycker att ledaren för den humanitära stormakten höll ett ovanligt bra tal. Han kan gott köra samma på första maj.

Anar en viss ironi i det inlägget.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Det märks att Tegnell har gått från att vara mediaovan till att nu ha blivit bra på det. Han är mindre tvärsäker och mer ödmjuk, vilket gör en stor skillnad i hur han framstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
en som frågade den frågan på tv4 morgonprogram, och tydligen skulle det gå och ett viktigt verktyg i framtiden för att få fram mer information

Det kallas för antikroppstest, man mäter om immunförsvaret har antikroppar mot ett visst virus.
Citera
2020-03-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Ja, dom flesta unga är ju elit tränade.....

Hur tränad man är är knappast allt
Kan t.o.m vara en nackdel vid vissa sjukdomar då allt är mer belastat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Tegnell sa att viruset inte gillar värme.

Vet han att det sprids som en löpeld i Australien och Brasilien!?

Jag är villig att lägga in honom på vår avdelning och intubera honom, om det bara får tyst på karln!
Citera
Medlem
Alltså Löhven, sorry men. Ingen jävel bryr sig!

Svenskarnas idioti kommer att ta livet av massa svenskar. Varit o småhandlat i helgen och i flera butiker är det medelålders / gamlingar som strosar runt och småhandlar, hostar o harklar.

Polarna hyrde ljud och körde fest igår med 150-200pers, de flesta i 20-30års åldern.
Polisen kom dit och sa inte mer än att - Försök att hålla lite avstånd.

Sverige är helt KÖRT!

När jag pratar med släktingar i Finland så är tonen helt annorlunda, dom flesta städer även i norr är glesa med folk, väldigt lite folk i affärer, den yngre generationen förstår allvaret och de respekterar sina äldre med ett sånt förstånd att de håller sig hemma, så mormor inte dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in