2020-03-22, 20:54
Medlem
Overminds avatar
Kan man få veta vad för "underliggande sjukdomar" 18-åringen hade eller?? Kom igen nu för fan... Det kan man väl meddela iallafall..
Citera
2020-03-22, 20:55
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Lyssna här din mongoloid. De enda som förespråkar flockimmunitet är mongoloider som du på fb. Finns inte mer nån expert i världen som tro på det.
Gå ut och börja smitta dej så vill blir av ditt kukhuvud.
Detta är ju underhållning på hög nivå. Så du vet alltså inte vad flockimmunitet innebär men du vet bestämt att det är inget vi vill ha? :Lol:

Kanske ett uttryck som uppfanns på FB, kanske till och med i denna tråd då?

Men om vi inte uppnår flockimmunitet så finns ju viruset med tillhörande sjukdom alltid kvar, varför tycker du detta är bra?

Eller vi kan svälta ut viruset på något vis ?

Kanske om hela världen låste in sig någon månad och man stängde ner samhället helt..
Nåt åt det hållet din plan ser ut?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Ursäkta mig har men.. gick in på worldometer och plötsligt visar usa 8k... har de skrivit fel 🤔

Nej då de har bestämt sig för att testa flest i hela världen nu. Nästa vecka skall de ha 45 min tester redo för användning.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag känner inget förtroende för Folkhälsomyndigheten, eller regeringen. Jag skulle hellre vara dansk nu och veta att myndigheterna iallafall gör något. Stockholms region, sätter iallafall upp containrar för att förvara avlidna. Även om det är hemskt så är ingjuter det någon form av känsla av att de förbereder sig på något sätt.

Men det är onekligen skrämmande att medan andra länder testar och testar och försöker få igång det i större omfattning. Ställer vi upp kylrum för att förvara våra döda. '

Den symbolik som finns i det är lite apokalyptisk.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/italiens-nya-beslut-for-att-stoppa-smittan/

Instämmer, det är som att man redan givit upp. Att man inte vidtog åtgärder tidigare är för att man ville suga ut den sista lilla konsumtionen man kunde från Svenska folket innan man vidtog åtgärder.

Cyniskt, jag vet.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Enligt Aftonbladet har en 18 åring dött i England till följd av c19, med underliggande sjukdomar.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är det ALLA länder eftersträvar.

Nej, i Asien har målsättningen varit att soppa smittan. Alltså inte att uppnå flockimmunitet. Så och i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
36-årig sjuksköterska svävar mellan liv och död i Storbritannien. Hon ska inte ha några bakomliggande sjukdomar.

https://news.sky.com/story/coronavirus-healthy-nhs-nurse-36-in-intensive-care-after-contracting-covid-19-11962025

Om du exponeras för en stor dos virus så riskerar du att bli sjukare. Vårpersonal är extremt utsatta.

Källa: Niklas Arnberg, professor i virologi vid Umeå universitet, som var gäst hos den där Malou på Tv4 i fredags.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det kommer att behövas militär och polis för att upprätthålla den åtgärden. Kan regeringen få fram det.

Ja, läs här.

https://www.friatider.se/karolinska-hyr-containrar-tusen-lik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
1 död idag.

Lär ju ta 365 dagar att fylla 1 conntainer

Du tror alltså enbart på 1 död per dag framöver.
Det är du ganska ensam om
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag misstänker också det.

När man frågar så får man allt som oftast svaret att Sverige ligger 2-3 veckor efter, men vi var väl inte det land som fick ett konstaterat fall sist av alla?

Jag sticker inte in det stol med att läget är allvarligt, dock finns ännu inga konkreta indikationer som talar för att sjukvården kommer att braka ihop.

Du menar förutom att typ alla överläkare osv säger det, ställer in operationer och lägger om verksamheten? Ok.
Citera
2020-03-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tegnell: Sverige närmare fyra veckor från kulmen
Kulmen för coronavirusutbrottet i Sverige är fortfarande långt borta, bedömer statsepidemiolog Anders Tegnell.
Om man jämför Italien och Sverige är vi fortfarande där Italien var för 3-4 veckor sedan, om man ser till dödsfallen (vilka inte börjat skena hos oss än). Vi kan teoretiskt vara så mycket som 6 veckor efter Italien.

Inte ens Italien lär ha sett sin topp än - jag skulle säga att vi kommer nå vår topp i andra halvan av maj och då pratar jag om nya dödsfall.
Citera
2020-03-22, 20:56
Medlem
En sak man borde undvika som pesten om man har något form av symptom som det är nu är tråkigt nog sjukhus. Sjukhus blir till rena dödsfällan. Dom farligaste ställena att vistas på är där det finns högre koncentrationer av detta virus i luften. Spelar ingen roll hur hårt immunförsvaret jobbar för att rensa kroppen från virus om luften man andas i rummet är helt fult utav viruset. Man fortsätter bara att andas in mer med varje andetag när man ligger där, blir som att slänge bensin på elden, iaf innan kroppen har gjort sig av med det och man är återhämtad och immun. Sorry people, men det här är inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in