2020-03-22, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur kunde USA explodera som de gjorde det senaste dygnet?

De testar antagligen väldigt effektivt jämfört med andra länder. De kör ju drive-in-tester med app utvecklad av google m.m.
Citera
Medlem
gatyftfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Härä r förklaringen.

Italien har inte tagit hänsyn till riskgrupperna. De sätter familjer tillsamans i karantän - gamla som unga.
Då dör många.

Det gör man inte i Sverige. Här isolerar vi riskgrupperna.

Gick hissen ända upp nu?

Vad snackar du om? Du får det att låta som att det är en nationell strategi att Sverige tvångsisolerar riskgrupper. Vilka riskgrupper pratar du om? När jag tänker på riskgrupper så är det inte bara 70+ utan alla andra under(!) 70 med underliggande sjukdomar som bevisligen försvårar tillfrisknande från Covid-19, t.ex hjärt/kärlsjukdom, lungsjukdomar (räknar inte in astma här), diabetes, högt blodtryck etc. Hur isoleras dessa riskgrupper? Hur isoleras gamlingarna? Dom är ju ute och springer på stan. Dom jag känner i åldern 35-60 som är i riskgrupp av underliggande sjukdomar är fortfarande på jobbet men tillämpar alla försiktighetsåtgärder, någon enstaka jobbar hemma för att dom har ett yrke dom möjliggör det. HUR isolerar Sverige riskgrupperna på annat sätt än med uppmaningar om att vara försiktiga och att gemene man ska hålla sig hemma vid tecken på sjukdom?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Skakningarna var väl innan corona? Jag har för mig det iaf.

Jodå.
Citera
Medlem
Det var ett jävla snack om underliggande sjukdomar.

Sjukdomarna länderna uppger är:

Hypertoni (högt blodtryck)
Diabetes
Hjärt/kärl

Hypertoni lider 26% av svenskarna av.
Diabetes lider cirka 7% av svenskarna av.

33% av svenskarna lider av diabetes eller högt blodtryck och har enligt definitionen "underliggande sjukdom".

Statistiskt sett har en tredjedel av oss här i tråden en av dessa underliggande sjukdomar.
Men folk verkar tro att "underliggande sjukdom" i praktiskt taget alla fall handlar om svårt cancersjuka osv...
Citera
2020-03-22, 20:28
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En 18-årig ung man har dött till följd av coronviruset. Han befann sig i England och hade inte underliggande sjukdomar. Offret är landets yngsta dödsoffer.

Har du någon länk?
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampis
Finns det något lätt och smidigt sätt att få reda på sin egen blodgrupp?

Försöker få bekanta att ta detta allvarligt men flera äldre bara viftar bort det att man är larvig.

Här finns en bra stream som uppdaterar live stats på smittan:

https://www.youtube.com/watch?v=UtU9Poxgzv0
Gå och bli blodgivare så får du reda på det gratis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
När du säger det så har jag läst det tidigare. Fick man reda på varför? Det är ju inte lite hon skakar.

Inte helt säker själv, tror inte det. Men har hon skakat sådär flera gånger så kan det ju inte vara bra direkt. Även om jag avskyr hennes politik och attityd så hoppas jag på att hon klarar sig. Vill man att en själv och folk som står en nära ska klara sig så måste man även be gud skona folk man inte tycker om.
Citera
Medlem
Är det lyckade behandlingar med medicin som gör att dödstalen hålls nere?
Citera
2020-03-22, 20:29
Avslutad
Vad betyder Tysklands kontaktförbud i klartext? Får bara två personer i taget vistas i en lokal? Två pers i en affär? Det är ju skillnad i storlek på kvartersbutik och stormarknad.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
förtydliga

Det är en ökning av de som testats positivt. Inte per automatik en likadan stor utökning av smittade.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
14 000 nya fall i USA, hittills, det här dygnet. Jag är chockad. Jag hade förväntat mig max 10 000 nya fall för dygnet som helhet.

Il duce dumb-Trump bär ett tungt, personligt, ansvar för den explosiva utvecklingen i USA!

Tok! Vänstern beter sig som fascister. Fler fall torde bero på gedigen testning med 5 miljoner testkit administrationen tar fram. Skulle motsvara ca 135 000 testkit i Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Dummaste jag läst.
Du tror flockimmunitet är något specifikt för denna sjukdomen alltså?

Antar du är 90- eller 00-talist.

Det du måste få in i din skalle är att alla länder måste uppnå flockimmunitet för att kunna räkna sjukdomen som bekämpas.

Det är inget som diskuteras annat än bland vissa fånar på Flashback som med jämna mellanrum sticker in näsan och ojas över denna "hemska" flockimmunitet.

Fastän att det är den vi måste ha.

Skillnaderna mellan ländernas strategi handlar om vilken väg man ska gå för att uppnå den nödvändiga andelen immuna.

Lyssna här din mongoloid. De enda som förespråkar flockimmunitet är mongoloider som du på fb. Finns inte mer nån expert i världen som tro på det.
Gå ut och börja smitta dej så vill blir av ditt kukhuvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in