2020-03-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Det värsta är att man inte alltid själv vet om att man har underliggande sjukdomar Därför bör alla, och då menar jag alla, ta coronaviruset på största allvar.

Exakt! Superviktigt men de flesta är så naiva och rycker bara på axlarna
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ökningstakten har minskat flera dagar i rad, och nu idag var det förre antal döda än igår. Trend.

Det har hänt förut, då Tegnell för en vecka sen sa det efter att det minskat lite från en dag till annan med döda. Han hade fel då. Italienarna själva säger 1-2 veckor till. En dag ska man inte dra för stora växlar på, även om alla minskande siffror är välkommet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Kanske nya behandlingar som börjar ge effekt?

Ingen aning. Men någon massdöd i norra Europa kommer vi inte att se.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En 18-årig ung man har dött till följd av coronviruset. Han befann sig i England och hade inte underliggande sjukdomar. Offret är landets yngsta dödsoffer.
Hur ska någon ta dig på allvarnär du håller på så där? Hade och hade inte är inte samma sak.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Därför jag tycker det är mer skadligt givetvis, och har ingen bevisat effekt ens. Planen måste innehålla att vi återgår till det normala inom kort. Jag sa vad jag tycker vi ska göra, och min poäng är att alla länder måste göra det. Om bara ett litet land som sverige gör det så kommer vi drabbas av vansinnigheterna i de andra länderna likväl.

Länderna har just nu ingen plan för hur de ska återgå till det normala, de slänger bara olika åtgärder på väggen för se om det fastnar. Världens ledare bör samlas för komma fram till hur vi ska återgå till det normala snarast möjliga och det börja bli bråttom. Om de vill köra med lockdowns över hela världen i 1 månad, även om det uppenbart inte funkar, se på Italien, så fine gör det även om jag är emot det. Men det måste finnas ett tydligt slutdatum på alla drastiska åtgärder. Ingen förlängning av den månaden, efter den månad så återgår vi till den normala oavsett vad, med några få justeringar som redan nämnt.

Det enda man med säkerhet kan säga är att smittan sprider sig mindre och mer långsamt ju mer karantänsåtgärder man inför. Sverige är beroende av import/export så om andra länder stänger ner så har vi inte mycket kvar av den ekonomiska motorn iaf. Då kan vi lika gärna stänga ner också.
Citera
2020-03-22, 20:26
Medlem
Det finns nu mer än 30000 coronafall i USA, enligt CNN. 384 har dött i landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Eller så har de stora mörkertal på antal smittade

förtydliga
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vad har du källan om frysinrättning för liken?? Är det Globen du menar?? I Norge har ni ju skeppet i Hamar. Halva Oslo far säkert plats där!!
Vid Huddinge sjukhus har de satt upp fem fryscontainer som skall vara provisoriska bårhus. Helikopterplattan bakom sjukhuset.
Stod i Expressen.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Själv är jag mest orolig för postgången för egen del. Skickade ett jäkligt viktigt dokument till ett av våra stora bolag i sthlm. Går det inte fram kan jag räkna med personlig konkurs. Mat har jag gott om

Citat:
Ursprungligen postat av abo142
hmm.. https://portal.icuregswe.org/siri/report/kumulativ-corona vilken lutning har trenden?

Innan du hoppar in i en konversation: Vi pratade Italien
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Är du dum i huvudet eller är du dum i huvudet?
Boris Johnson börjar snacka om herd immunity => kukhuvudet Tegnell säger att England kan sin sak och vi ska minsann köra flockimmunitet => idioterna på fb håller med som en massa får
Boris Johnson drar tillbaka teorin om herd immunity => kukhuvudet Tegnell låtsas som om det var inget och slutar prata om det => de mest idioterna på fb har inte hängt med i svängarna och fortsätter prata om flockimmunitet = de enda idioter som inte fattat att flockimmunitet är för idioter (och mördare) är fåren på fb
Dummaste jag läst.
Du tror flockimmunitet är något specifikt för denna sjukdomen alltså?

Antar du är 90- eller 00-talist.

Det du måste få in i din skalle är att alla länder måste uppnå flockimmunitet för att kunna räkna sjukdomen som bekämpas.

Det är inget som diskuteras annat än bland vissa fånar på Flashback som med jämna mellanrum sticker in näsan och ojas över denna "hemska" flockimmunitet.

Fastän att det är den vi måste ha.

Skillnaderna mellan ländernas strategi handlar om vilken väg man ska gå för att uppnå den nödvändiga andelen immuna.
Citera
2020-03-22, 20:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuntSense
Inte nödvändigtvis kommande vecka, snarare kommande veckor.

Sjukhusen kan fortfarande tåla en ökning av smittade som behöver vård innan dom går på knäna och vi får se konsekvenserna.

Själv tror jag att vi kommer se en drastisk ökning av antalet döda om 2-3 veckor, för att sedan eskalera.
Hoppas såklart att jag har fel.
Citat:
Gigantisk mässhall ska användas för intensivvård

https://www.expressen.se/nyheter/gigantisk-masshall-ska-anvandas-for-intensivvard/

Citat:
Kylcontaintrar vid sjukhuset förbereds som extra bårhus
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kylcontaintrar-vid-sjukhuset-forbereds-som-extra-barhus/

No comments
Citera
2020-03-22, 20:27
Medlem
dodligtalteregos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Lägg av. Svetsaren kommer att tala om vikten av att tvätta händerna och att Sverige bygger inga murar.

Ja men det var vad jag fick höra av en bekant vars far jobbar inom regeringen eller liknande. Vi får ta denna information med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in