2020-03-22, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Italien har inte fått igång någon karantän värd namnet ännu.
Deras enda väg till minskning är utrensning och flockimmunitet.

Är du dum i huvudet eller är du dum i huvudet?
Boris Johnson börjar snacka om herd immunity => kukhuvudet Tegnell säger att England kan sin sak och vi ska minsann köra flockimmunitet => idioterna på fb håller med som en massa får
Boris Johnson drar tillbaka teorin om herd immunity => kukhuvudet Tegnell låtsas som om det var inget och slutar prata om det => de mest idioterna på fb har inte hängt med i svängarna och fortsätter prata om flockimmunitet = de enda idioter som inte fattat att flockimmunitet är för idioter (och mördare) är fåren på fb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Jaha, fler och fler länder verkar stabiliseras.

Sydkorea, Japan, Sverige, Finland, Tyskland, Österrike, Frankrike osv verkar gå mot ett stabilt läge.

Frankrike rapporterade nyss. Antalet nya fall och nya döda idag oförändrat sedan 3-4 dagar tillbaka.

Är vändningen nära i många länder?

Nej. Tvärtom. Ländernas egna epidemiologer och WHO räknar med att det inte ens har börjat.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ja, och det är ju din och Tegnells lösning. WHO och i princip tiotals andra länder håller inte med. Och jag anser att WHO har bra mycket större kompetens än Tegnell och framför allt dig.

Det handlar inte ens om det. Vi har i en (liten) stad där jag bor 3 fall av corona på 3 olika äldreboenden. Vem tog dit det? Inte fan var det en anhörig, det var anställda själva. Att du nöjer dig med att inte ens testa personer som är relevanta för testning säger mer om din karaktär än någon annans.

Den diskussionen har vi haft till leda i tråden, orkar inte ta den en gång till, dock, den som testas negativt idag kan vara nysmittad och bli sjuk efter att ha testats negativt, så vilken skillnad gör det att testa eller inte testa?

Man måste testa alla varje dag, vem ska analysera proverna, förstår du inte att det är omöjligt?

Resultatet är ingen garanti, således resursslöseri, att elda för kråkorna.
Citera
2020-03-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dödligheten skiljer sig från land till land nu på grund av lokala omständigheter som antal smittade, demografi, sjukvård etc.

Ja det är klart det skiljer sig. Men jag kan tycka att det är uppenbart det inte är 2% av alla smittade som sedan dör. Om det skulle stämma kommer vi se 300 döda om dagen inom en vecka eller två. Men inga sådana tendenser än..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Är det därför vi ställer upp containrar utanför sjukhusen för att förvara liken i?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kylcontaintrar-vid-sjukhuset-forbereds-som-extra-barhus/

Din dumma jävel.

21 döda i Sverige hittills.

Medelmåttan känner ingen smartare än sig själv.

Kan du räkna till 21?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Jag har en lärare som har doktorerat om ozon ska faktiskt ta och skicka ett Mail till honom och se om han svarar. Ska se om jag kan hitta mina anteckningar från hans föreläsning med. Tänker att det är bra att ha en backup plan för att skydda sina pungkulor... kopiator är annars en naturligkälla till ozon. Lukten man känner är
Ozon. Skulle tippa att det är viktigt att öppna upp nu hemmet för vårsolen så får man sitt hem en naturlig dos ozon och uv ljus som ska vara bra emot det här viruset.

Ja vad fint - jag ska skicka dig hans berättelse på p.m. Så kan du vidarebefordra den till din lärare. (Jag har för mig att doften av tvätt som hängt ute kommer av uv-ljuset, som i sin tur skapat ozon). Den ozongenerator som min kompis har skaffade han för att desinficera. Tydligen vanligt att man har i hemmen i Asien. Den har beteckningen 6SQY.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
På gång.
Antagligen flera 100 000 smittade vid det här laget.

Och bara 21 döda.

Mmm, eller så har vi "bara" 21st döda i nuläget för att vi inte sett effekten av "flera 100 000 smittade" ännu. Knappast så att någon Flockimmunitet skyddar oss i så tidigt skede som nu begriper du väl.

=/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Jaha, fler och fler länder verkar stabiliseras.

Sydkorea, Japan, Sverige, Finland, Tyskland, Österrike, Frankrike osv verkar gå mot ett stabilt läge.

Frankrike rapporterade nyss. Antalet nya fall och nya döda idag oförändrat sedan 3-4 dagar tillbaka.

Är vändningen nära i många länder?

Frankrike har sträng karantän minst en eller två veckor till. En del regioner där flest är drabbade (Paris och södra Alsace) går nu in i fjärde veckan med allt stängt.
De lär behöva ha gränserna stängda mycket länge till för att inte importera nya fall.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror du att folk skulle acceptera dödstal på 1000 st om dagen och kaos i vården? Tror du någon enda skulle gå på krogen eller ut och shoppa då?

Ingenting är omöjligt idag. Kusligt nog, vet antagligen regimen exakt hur illa de kan behandla befolkningen utan politiska efterverkningar.

Fick precis höra, att yngre vuxna (ej utlänningar) i Malmö börjat spotta på personer i övre medelåldern!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur kunde USA explodera som de gjorde det senaste dygnet?
Man har börjat att testa i stor skala.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur kunde USA explodera som de gjorde det senaste dygnet?

För att de äntligen fått tester. De har knappt haft några. men man har vetat om spridningen rätt länge nu.
Citera
2020-03-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Resultatet är ingen garanti, således resursslöseri, att elda för kråkorna.

Ja, du kan ju argumentera bäst du vill. Folk som har tiotusentals gånger mer erfarenhet inom detta ämne pratar raka motsatsen till det du säger. Konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in