2020-03-21, 16:39
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vi kommer att ha skaffat oss flockimmunitet inom, absolut maximalt, ett halvår. Kina kommer att drabbas hårt av smittvåg 2.0 som börjar på det södra halvklotet i sommar. Då kommer Kinas ekonomi att sjunka ihop som en punkterad suffle, utom i den provins som, troligen, fått flockimmunitet.

Men, visst, vi komner nu att gå in i en tillfällig ekonomisk depression. Men i takt med att Europas stater skaffat sig flockimmunitet, så kommer hjulen att börja snurra igen. Dock synd om, främst, alla småföretagare som kommer att gå i konkurs innan dess.

Nu får du lägga fram artiklar som visar på immunitet. Det blir inte
sant för att du som Joseph Goebbels säger något 1000 gånger.

Fram med källor
Citera
Medlem
Jag pratade nyss med en kompis i Moskva. Hon berättar om tomma mathyllor (inget dasspapper givetvis) men även andra matvaror är slut. Själv har har hon handlat en säck med munskydd och tillfälligt flyttat ut på landet. Många ryssar som har råd verkar göra detsamma.

Om hon tror Rysslands officiella siffror på antalet smittade är sanna vill hon dock inte svara på
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Jag tror att många av de invandrare som bor i segregerade förorter inte har någon aning om vad som händer ute i samhället i övrigt.

Ligger mycket i det. Och en del som skiter i det också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Alla som blir smittade dör ju inte, oavsett ålder.

Varför avslöjar de inte orsakerna? Jag fattar inte. Det skulle lugna hela jordklotets medborgare.
Citera
2020-03-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Varför avslöjar de inte orsakerna? Jag fattar inte. Det skulle lugna hela jordklotets medborgare.

För att industrin passar på att rensa.
Citera
2020-03-21, 16:40
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Facit över myndigheternas och statens hantering av det är under all kritik. Bottenlöst dåligt. Vore nog bra om en del av Sverige bryter sig loss och tar itu med coronaproblemet på riktigt, som resten av EU.
Regeringen strävar efter flockimmunitet därav deras agerande.
Citera
2020-03-21, 16:41
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, visar bara att förståndet hos befolkningen är oförändrat.

Det är omöjligt att banka in något i folk.
Folk gör ändå som dom vill.
Vissa blir man nog tvungna att sätta i fängelse för att få dom till att skydda sig och andra. Jag är nog en av dom...

Farsgubben som är en bit över 80 bast åker varje dag in till Ica Maxis förbutik där han sitter och fikar och spelar på trav med sina vänner... Där passerar ju tusentals människor varje dag...
Farsgubben och hans vänner sitter där och umgås i ett par tre timmar varje dag.
Det är deras liv...

Jag sa åt farsan att han kanske borde vara lite försiktig så han inte blir smittad...
Jag har redan sett allt svarade han nonchalant...
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det är luftburet. Halveringstiden är 1.1 timme i luft, upp till 3 timmar är en betydande andel virus kvar i luften. Men små mängder är kvar även efter ett dygn. En enda viruspartikel räcker för smitta, men då måste man ha maximal otur att andas in detta så precis så den landar på en ace-2 receptor.

Dock har nyare forsknig kommit som tyder på att viruset även kan angripa via furin-klyvning. Alltså kan risken vara större även med en enda partikel.

Fy fan.. Det där var väldigt intressant information. Du har inte möjligen en källhänvisning på lager?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur funkar bräklin mot virus?
Bromsrengöringsspray menar jag.

Prova, det kanske BROMSAR covid-19?
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Finns ingen som tar rysstrollet på allvar.

På det här sunkstället vet man aldrig, tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Som klarat sig?
Ja,tror jag läste om en 100 åring också.
Citera
2020-03-21, 16:42
Moderator
Chantres avatar
Malmö har börjat med livestreamade digitala begravningar, som en konsekvens av Corona.

Kommer detta att bli rikstäckande? Kommer man ens att tillåta att Coronasmittade kroppar fraktas runt i kistor utan att brännas före begravningsakten?

https://www.skd.se/2020/03/21/begravningar-kan-livestreamas-digitalt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in