2020-03-22, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Tyskland rapporterar dessutom bara 2 svårt sjuka vilket är ännu mera uppseendeväckande.
Kan man verkligen lita på den siffran?

Jag litar inte mycket på det.
Skulle blir övertygad om jag ser statistik på antal döda i Tyskland första 3 veckor 2019 vs första 3 veckor 2020. Ger inte heller några garantier, men skulle kunna gå å ses om nåt inte stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
//...Jag misstänker en agenda som hade fått folk att bli rädda om den kom ut.
Den kommer att komma ut men då kommer det redan att vara försent.

Jag hoppas du har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Vi välkomnar Mozambique i klubben som medlem 188. Få vita fläckar kvar på kartan nu. Afrika blir en katastrof. Sydamerika blir en katastrof. USA blir en katastrof.

Norra Sentinel blir väl sista vita fläcken som klarar sig
Citera
2020-03-22, 17:41
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
En sak jag inte fattar är att Tyskland kan ha 23000 smittade och 93 dödsfall, medan Spanien har 28000 smittade och hela 1756 döda.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vad är det med Tyskarna? Har de någon speciell treatment eller vad?
Det är ett mätfel. Alla siffror om den här influensan är ett mätfel, det enda man kan konstatera är att samtliga siffror är extremt låga. En halv miljon italienare avilder varje år av alla orsaker, coronan märks inte inte ens på decimalerna i statistiken. Det är en inbillad pest, en medial psykpest som ingen skulle känna till ifall inte alla nyheter hela tiden bara handlar om detta.

Tyskarna rapporterar dödsfall till följd av lunginflammation orsakad av det här viruset.

Italienarna rapporterar samtliga avlidna i vilka man har hittat denna mycket vanliga typ av virus.

Om du avlider av cancer i Tyskland så rapporteras du inte. Om du avlider av en MC-olycka i Italien och de testar liket positivt för corona-viruset, så rapporteras du. Siffrorna är bara garbage.
Senast redigerad av Fri 2020-03-22 kl. 17:43.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Alla de där dårarna ska läggas i sträckbänk. Det var bättre på medeltiden.
Nu är de nog alla hemma och undrar om de är supermänniskor eller borde vara rädda. Så coronan slipper majoriteten av dem iallafall. Det tror jag nog.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hur länge sedan är det Italien gick i lockdown nu? En vecka?
8e mars? Dvs två veckor sedan.

Det har ju rampats upp successivt. Det är lite otydligt här när det hände: https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Italy
Citera
2020-03-22, 17:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Jag drar inga som helst slutsatser av det här men :

https://jakubmarian.com/a-study-reveals-how-many-europeans-wash-their-hands-with-soap/
Länderna som är sämst på att tvätta händerna efter toalettbesök är också hårt drabbade.

Oj. Ganska rejäl tendens. Jag skulle dessutom gissa att män är ännu sämre än kvinnor på detta.

Tänker mig en spansk eller italiensk man i åldern 70+ tycker det är för kärringar att inte röka och tvätta händerna. Holland är så mycket sämre än Belgien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Italien är väl snart där.

Hade jag ungar så skulle jag hålla dem hemma.

Du menar Italien? Samma storlek och samma förutsättningar som Sverige? Det Italien?
Citera
Medlem
Var i denna lista tror ni Corona kvalar in ?

https://illvet.se/medicin/sjukdomar/historiens-10-varsta-epidemier
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Följer Sverige något av WHO:s råd fullt ut?

Sverige följer våra egna experter under ledning av Corona-bob.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Vi hade en söndags-outlier förra veckan också. Verkar som att döden tar rast på söndagar.
Ja, av det enkla skälet att många av dem som arbetar med att förmedla och registrera siffrorna prioriterar viktigare arbetsuppgifter när det är helg - alternativt är helglediga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja om du är astmatisk - måste du ju veta hur din astma reagerar på ozon. Ozon kan man få i sig även på naturligt sätt. Åska kan orsaka mycket ozon i luften. Även elektriska gnistor. Ultravioletta lampor kan också ge ozon.
Jag antar att astmamedicin hjälper.

Som du säger det är ju bara i nödfall. Men min vän hade inget val. Både han och hans son var smittade. Och han kände att han blev sämre, med febertoppar. Han kanske skulle behöva komma till vården, men vem skulle passa hans son? Sonen var alltför smittsam. Det var därför han provade att ta en liten mängd.
Medicinskt används det fortfarande. Och har använts mot tuberkulos. I Kina använder man nu ozon för att desinficera lokaler. Det är mycket effektivt virusdödande. särskilt mot coronavirus.

Jag har en lärare som har doktorerat om ozon ska faktiskt ta och skicka ett Mail till honom och se om han svarar. Ska se om jag kan hitta mina anteckningar från hans föreläsning med. Tänker att det är bra att ha en backup plan för att skydda sina pungkulor... kopiator är annars en naturligkälla till ozon. Lukten man känner är
Ozon. Skulle tippa att det är viktigt att öppna upp nu hemmet för vårsolen så får man sitt hem en naturlig dos ozon och uv ljus som ska vara bra emot det här viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in