2020-03-22, 18:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har pratat med en kvinna som arbetar som lärare i en skola som använder naturkläder, odlar allt själva osv. Vet inte vad det kallas. En friskola där man odlar sin mat själv och kör med självmedicinering.
Hon sa att vi gör helt fel vid feber. Det skall inte kylas ner utan tvärtom värmas ännu mer. Dvs hjälpa kroppen att bli ännu varmare med varma omslag osv och allt för att bekämpa virus snabbare.
Ja jag håller med dig. Basta och fasta är bra vid virusangrepp. Värma viruset ännu mer och oftast när du är sjuk försvinner matlusten. Hjälp till där också. Fasta och ät inget. Drick endast.
Fasta vet jag inte, jag tror man får lita på sin instinkt. Dödligheten i mässling är t.ex. upp till 50 ggr högre för undernärda barn. Det finns dessutom ett uttryck "feed the cold, starve the fever" och det stämmer val att man ofta vill äta mindre vid feber. Nu är vi inte möss men "Researchers found that mice with a bacterial infection died after being fed, while mice with a viral infection survived after eating." (https://www.medicalnewstoday.com/articles/312760) Jag vet inte vad som är bäst i just det här fallet. Det hänger ju lite på vad man äter också.
Citera
2020-03-22, 18:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Blir man verkligen immun mot pestbakterier?

Pesten har ju fortfarande utbrott i delar av världen, Usa är ett exempel.

Känns som det är troligare att den dödade alla sjuka och sedan överlevde de som lyckats inte bli smittade. Än idag överlever man inte pest om man inte tidigt får antibiotika.
Hade vi inte blivit immuna hade alla dött. Av vilka bakterier som helst. Youghurt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
USA: 32037

Okej. Worldometer ändrar sig snabbt
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En av de som dött i Sverige var 27 år, dock med en underliggande sjukdom.

Inte dött väl? Men vårdats på intensiven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nej eftersom det förstör ekonomin och därmed Sverige.

Vilken ekonomi?

När resten av Europa går till helvetet går Sverige också till helvetet, den svenska ekonomin är helt beroende av resten av världen, så den är redan förstörd.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, och där fanns mängder med kineser vid den tidpunkten..
Men kanske inte hundra klarlagt, nu kanske spanskan kom just från nordamerikanska fåglar och MERS från arabiska kameler och så vidare.
Ingen regel utan undantag.

Håller med dig. Kina är pesten och Influensans central punkter.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Inte dött väl? Med vårdats på intensiven?

Inte dött nej.
Citera
2020-03-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En av de som dött i Sverige var 27 år, dock med en underliggande sjukdom.
Tråkigt på individnivå men betydelselöst ur ett nationellt perspektiv
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det är så att kurvorna börjar vända åt rätt håll i Italien så är det ju jättebra och visar att de extrema årgärder som har vidtagits fungerar.
De som du kallar domedagsprofeter vill ju att Sverige skall göra lika dant som andra länder som har fått stopp på viruset. En sån här smitta försvinner inte bara av sig själv. Kontakten mellan människor måste ner till ett absolut minimum och måste man vara i kontakt med andra skall man använda skydd.
Du missförstår mig. 70% av befolkningen kommer bli smittade förr eller senare. Som du säger så försvinner smittan inte av sig själv, om inte flockimmunitet uppstått.

Att låsa in varenda medborgare bakom lås och bom i över ett år är inget alternativ. Svälten kommer drabba både ung som gammal innan dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Experterna blir fan vår död.

Viruset är nytt, och det är lite vi vet, förutom att det rör sig snabbt och i n t e är som influensa.

Nu har 13 000 officiellt strukit med på 2 månader och pandemin har just börjat...

Lite värre än influensa lär det bli 🤓

Bara i USA har 12 000 dött av vanlig influensa mellan oktober 2019 och februari 2020. Kan t.o.m. vara så högt som 30 000. 2017-2018 dog 61 000 av influensa i USA. Mellan 290-650 000 uppges dö av influensa världen över varje år.

https://www.google.se/amp/s/www.health.com/condition/cold-flu-sinus/how-many-people-die-of-the-flu-every-year%3famp=true

Än så länge är inte covid i närheten av de siffrorna. Man ska absolut ta covid seriöst och det sprids snabbt och slår hårt mot äldre.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2020-03-22 kl. 18:50.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Inget mysterium. Det konstaterades sedan början att "screening" var populistiskt trams som inte fungerade. Det räckte med några alvedon så kom du igenom screeningen.

Jag var ironisk.

Precis, vad har USA gjort som är så mycket bättre än Sverige, jag kan inte se något land som har lyckats bättre än Sverige tack bara sina många och kraftfulla åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Får mig att tänka på historien om flygkaptenen som meddelar passagerarna:

- Om ni tittar ut på höger sida, så ser ni att motorn brinner.
- Om ni tittar ut på vänster sida, så ser ni en liten prick på havsytan. Det är en räddningsjolle, i den sitter jag just nu.
Haha tack skrattet stärkte mitt immunförsvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in