2020-03-22, 14:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Det låter ju helt efterblivet, varför ska alla vara ute samtidigt?

Kanske för att det är lättare att kontrollera de stora massorna för poliser och militär? Det kanske inte finns resurser för de att ha hård lockdown dygnet runt.

Annars förstår jag inte riktigt, visst de är bra med mindre tid folk spenderar ute men samtidigt blir det ju mer folk som måste gå till affärer och dylikt.. hmm
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Indien har gått i LOCKDOWN för en dag, för att testa landets möjligheter att begränsa spridningen av coronaviruset. Till att börja med uppmanas de över 1,3 miljarder invånarna att hålla sig hemma mellan klockan 7 och 21 lokal tid på söndagen. Men det ses som ett prov inför en eventuell längre stängning av jättelandet

Detta blir häftigt, hur fan ska dom lyckas?
Men vi är alla i detta tillsammans och vi människor kan överkomma allt till och med en pandemi. Allt som krävs mod styrka och solidaritet!

En liten nedstängning. En ganska stor del av jordens befolkning.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
https://youtu.be/PtS99rJMcsU
Hong Kong har nu drabbats av en andra våg av Covid19 frön fastlands-kineser och européer.
Det ser inte bra ut.

Intressant att läkaren from HL menar att ansiktsmasker hjälper.

Men FHM har ju sagt att dem inte hjälper till svenska folket*ironi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Tyskland verkar ju göra ett förträffligt jobb. Kan itne Stefan Löven ringa Angela Merkel och ta råd därifrån. Vi vill göra vad de gör, samma åtgärder och strategi.

Lutningen på deras kurva (antal döda över tid) är ungefär som andra länder. Italiens kurva fick en flackare lutning från och med 11-12 mars. Detta ser man om man visar en logaritmisk skala för respektive land.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Basta och Fasta är de mest underskattade sakerna när det kommer till hälsa. Otroliga vapen.
Jag har pratat med en kvinna som arbetar som lärare i en skola som använder naturkläder, odlar allt själva osv. Vet inte vad det kallas. En friskola där man odlar sin mat själv och kör med självmedicinering.
Hon sa att vi gör helt fel vid feber. Det skall inte kylas ner utan tvärtom värmas ännu mer. Dvs hjälpa kroppen att bli ännu varmare med varma omslag osv och allt för att bekämpa virus snabbare.
Ja jag håller med dig. Basta och fasta är bra vid virusangrepp. Värma viruset ännu mer och oftast när du är sjuk försvinner matlusten. Hjälp till där också. Fasta och ät inget. Drick endast.
Citera
2020-03-22, 14:29
Medlem
Rainmans avatar
Tycker vi svenskar har tagit till oss vad myndigheterna säger. stanna inne, undvik sociala kontakter osv. Är ju helt folktomt inne i centrala stockholm och det är inte ens utegångsförbud. En dag som denna, skinande sol och 5-6 grader så brukar stockholm vara totalt fullt i parker osv.

Någonting bra gör gemene man trotts att alla ryska nättroll i tråden vill slita isär det svenska folket

Vi kommer klara detta betydligt bättre än Italien!
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hur är läget i Italien nu? Funkar karantänen?

Joo, det verkar fungera, minst sagt. Har spanat av lite Live Cam både i Italien och New York. Det är spökliknande. I Italien trodde jag att det va stillbild tills en o annan fågel flög förbi. Lär dock inte se ut så i hela Italien, hoppas jag.

New York förefaller nedsläckt till 98%. Detta är inte hållbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Åtta nya fall av covid-19 har bekräftats i Åre under det senaste dygnet och flera av dem har kopplingar till after ski. Det uppger regionens smittskyddsläkare Micael Widerström i ett pressmeddelande.

Tack för det, pantade och naiva idioter!
Normala länder sätter snäva gränser för hur många som kan träffas. Vanligen 5 eller 10.
Sverige sätter gränsen vid 500

VA!
Citera
Medlem
sannes avatar
Får hålla koll på den här under dagen. Hur många som tas in nya på intensivvård. Nya idag är = 1.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona
Citera
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Arbetslösheten i Israel har gått från 4% när de satte in sina åtgärder till 16,5% idag. Att Sverige ~7% snart kommer att vara kring 20% är mao mer troligt än att våra dödsfall ska följa någon ”Italiensk kurva”...

intressant.
750K 281K

I Usa från 220 den senaste tiden till 281K till 750K förra veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja fortsätter att tjata om smittan via snabbmat.
Hur gör McDonalds nu vid beställningar. Använder man sig fortfarande av pekskärmarna (som även tidigare visat rester av bajs) vid beställning?
Måste ju sprida viruset enormt!

Troligen, precis som handscanningar på Coop, ICA o Willys bla som jag inte sett någon torka av någonsin.
Frågade på Coop där jag går flera ggr i veckan om det gör det nu.... njaaa var svaret vilket jag tolkar som att det struntar dem i och vid kassan när man måste trycka och godkänna (handskar fungerar inte)
Citera
2020-03-22, 14:30
Medlem
abo142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Live FREAK show på SVT play:

https://www.svtplay.se/video/26102904/nyheter-direkt/coronavirus-presstraff-efter-mote-med-krishanteringsradet

De är helt jävla verklighetsfrånvända............

det här var ju från i fredags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in