2020-03-22, 18:32
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det tror jag absolut inte.

I stockholm klarar man inte ens av att testa personal i sjukvård och äldreomsorg längdre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8MK6/region-stockholms-beslut-slutar-provta-vardpersonal, idag

Det är helt bedrövligt att vi inte klarar av att testa mer. Vi kämpar med ögonbindel mot viruset.

I Stockholm kan man än så länge gott och väl ta hand om och ge vård till de som behöver det.

De som gör det har andningsskydd, och inte det som du felaktigt kallar ögonbindel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ja nu är grupper om mer än 2 personer förbjudna, nästa steg är att förbjuda grupper om mer än 1 person
Man kommer fortfarande att tillåta grupper om två men bara en av dem åt gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nja, Kina lyckades med kraftiga metoder isolera viruset. Det spreds inte till hela landet.

Jag vågar sätta min högra hand på att det finns minst en person med Corona i Kina idag som inte vet om det själv. Och det räcker för smittspridningen ska blossa upp igen så fort man släpper restriktionerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag pratade med en epidemiolog om detta och han menade att jag inte behövde ansiktsskydd eftersom jag har blodgrupp 0 som skyddar bättre.
Var finns detta bevisat att blodgrupp 0 är ett skydd?
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Hur gör ni i tråden för att försöka vara positiva? Hur tänker man positivt i en pandemi?

Citat:
Ursprungligen postat av gatyftf
Vad jobbar du på för pissig arbetsplats? På mitt jobb blir folk hemskickade om dom harklar sig lite för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringmuskeldoft
Förbannade dårar som gått till jobbet trots detta. De skulle ställas upp mot en vägg och arkebuseras utan dröjsmål tamejfan ! Grovt vållande till annans död, alternativt grov misshandel är vad det rör sig om när man medvetet riskerar att smitta andra med ett dödligt virus !

Håller med om att det är riktigt oansvarigt att inte hålla sig hemma när man torrhostar konstant i dessa tiderna.Ett mindre verkstadsföretag .Det gick dåligt redan innan men nu med Corona viruset och konjunkturkraschen som lök på laxen så räknar jag med att bli arbetslös inom 1-2veckor max.

Men jag deppar inte ihop för det . Ser istället fram emot lite skön ledighet och sovmornar närmaste
månaderna om inte hela samhället kraschar ihop och man själv blir drabbad av viruset.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Snart har Italien lika många fall som China.

Italien 60 miljoner
China 1,4 miljarder

China har nog fifflat ihop egna siffror.

Ja du väcker en viktig fråga för hela världen. Kan vi lita på diktaturens siffror? De säger att sjukan nu går ner. Stämmer det och i så fall efter vilka burdusa åtgärder som kanske är främmande för oss i västvärlden?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Sverige är ju det land som sköter detta bäst pågrund utav att vi lyssnar på experter. Alla andra länder skjuter i höjden med antal smittade medan vi ligger på en väldigt rak linje.

Väldigt nöjd med Sveriges beslut hittils.

Du har fortfarande inte läst om hur vi testar i Sverige...Återkom efter det att du läst på.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag vet inte vilken blodgrupp jag tillhör och detsamma gäller de flesta, vore dock bra om man har ett extra skydd mot smitta.
Har även hört att vissa har en form av skydd emot HIV.

Stämmer. Vissa nordeuropeer har ett skydd mot HIV dock inte absolut immunitet.
Citera
2020-03-22, 18:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja jo. Det påpekas ofta i Coronadisskisioner att äldre faktiskt kan dö av en vanlig förkylning.

Även yngre kan dö av Covid. Faktumet är att hundratals yngre än 50 har dött av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Sverige är ju det land som sköter detta bäst pågrund utav att vi lyssnar på experter. Alla andra länder skjuter i höjden med antal smittade medan vi ligger på en väldigt rak linje.

Väldigt nöjd med Sveriges beslut hittils.

Det kan ju också bero på att vi i princip inte testar ett skit förutom de med ena foten i graven.
Citera
Bannlyst
Hur kan Tyskland med 25 tusen smittade och "bara" 92 dödsfall införa en lag som säger att en samling med 2 (TVÅ!) personer straffas med en årslön medan dumma Sverige med 21 dödsfall på 2 tusen smittade tillåta 499 personer samlas, bli fulla, knulla och byta corona med varandra utan att göra nåt? Om svenskar inte varit helt mongo hade de gjort statskupp redan förra veckan.
Citera
Medlem
+11,539 på USA....Högsta på en dag utanför Kina va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in