2020-03-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har uppfattat det som att LW hade mycket bra kontakt med sina föräldrar.

HD och SD hade god kontakt med HDs föräldrar.

Kontakten med SDs föräldrar verkade dock vara mycket sämre. De ville helst inte träffa barn och barnbarn till jul, varken hemma hos sej själva eller resa till dem. "För mycket bök med att sova över", tyckte de i ett förhör jag läste härom dagen.

AB 168 sid 961 och UPPÅT.

LW beskriver sina adoptivföräldrar som dysfunktionella
Citera
2020-03-22, 16:51
Medlem
Rumpis78s avatar
[QUOTE=letsdoit|70834721]Det måste man nog säga tillhörde undantagen som bekräftade regeln: att hon normalt sett inte lämnade barnen utan tillsyn.Det går inte att på det här förenklade sättet punkta upp alla de brister du anser att LW hade. Bakom varje punkt finns olika förklaringar till när/var/hur och varför.

Exempelvis punkt 7: Hon kontaktade olika geocachare hon hade skäl förvänta sig att de var vakna eftersom fler än hon själv begav sig ut sena kvällar eller nattetid för att om möjigt FTF:a.

Med andra ord: Du förenklar problematiken.[/quote]

Men enligt vännen i Skottland så började hon lämna barnen (barnet) ensamma mer och mer i slutet.
Citera
2020-03-22, 16:53
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
NFC har rotat igenom hans smutstvätt också..,
Finns hur många par kalsonger som helst i fup, inte ens jag har så många 😂
Citera
2020-03-22, 16:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon tränade mycket och duschade kanske två gånger om dagen, och då byter man underkläder samtidigt. Likaså duschar man ofta efter man haft sex. Ytterligare ett byte alltså. Inget att hänga upp sig på.

Dessutom, vad har hur ofta man tvättar att göra med saken?

Jag tvättar varannan helg för att få ihop minst halva maskiner och det gör att när jag tvättar så ligger där minst 14 par trosor från mig själv.

Jag fattar inte problemet.
Citera
2020-03-22, 17:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag måste erkänna att jag inte fattar vart du vill komma men antar att du bara är ett av alla de där trollen som dyker upp i alla trådar med det enda målet att snacka skit om brottsoffret. Vad har du med hennes sexliv att göra? Ser inget omoraliskt i det.

Nä inte jag heller fattar varför det är sånt tjafs om antal. Hur länge var hon singel? Minst 6 år i alla fall vad jag kommer ihåg. Hur många karlar har det figurerat i tråden, 10-20?

Slå ut det på 6 år så blir det lite slarvigt räknat 3,5 månader med varje karl, om det det är 20 karlar.

Herregud, det är ju ingenting.

Jag var singel i 8 månader mellan mina två långa förhållanden och hann med lika många karlar nästan på den tiden och jo, ett par var gifta också. Dessutom hade jag sex med alla, måste ju kolla om det var bra i sängen.

Sen träffade jag sambon och flyttade ihop med honom.

Så ge nu fan i och gnälla om att hon hade många karlar, hon var ju nästan pryd i mina ögon.

Edit:

Och nej, jag stötte inte på gifta karlar, de stötte på mig. Så inte moralkärringarna börjar gnälla om det också.
Citera
2020-03-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har uppfattat det som att LW hade mycket bra kontakt med sina föräldrar.

HD och SD hade god kontakt med HDs föräldrar.

Kontakten med SDs föräldrar verkade dock vara mycket sämre. De ville helst inte träffa barn och barnbarn till jul, varken hemma hos sej själva eller resa till dem. "För mycket bök med att sova över", tyckte de i ett förhör jag läste härom dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

I kontakten med K*ristin J*sefson april -17 pratade Lena om sina föräldrar.
Hon uttryckte det som "helt störd anknytning", "föräldrar som hade väldigt
begränsade förutsättningar". Men, "hade lyckan att ha andra omkring mig,
så det har gått rätt bra ändå:"

Brodern hade brutit med föräldrarna. Så kontakterna mellan de bägge adopterade
barnen och föräldrarna verkar inte ha upplevts av Lena och brodern som optimal.
Föräldrarna gjorde säkert allt vad de kunde, utifrån sina möjligheter. Inte en lätt
uppgift att fostra två adopterade små barn med födsel och ev en traumatisk
bakgrund i Korea, som kan ha satt djupa spår, vilket det gjort för Lena med tanke
på hennes rädsla för att bli lämnad.

Som vi vet så ställde de upp oerhört mycket för Lena sedan hon separerat, åkte
regelbundet och var barnvakt när Lena jobbade skift, även när hon behövde
barnvakt vid geocacheresor. Gav henne 50 000 kr när ekonomin var ansträngd
när Lena var sjukskriven. Kontakten mellan barnen W*esström och morföräldrarna
verkade vara mycket god och kärleksfull. Förhoppningsvis hade Lena och föräldrarna
kommit varandra närmare. Hoppas att även brodern och föräldrarna kan försonas
i sorgen efter Lena.
Citera
2020-03-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[QUOTE=letsdoit|70834721]Det måste man nog säga tillhörde undantagen som bekräftade regeln: att hon normalt sett inte lämnade barnen utan tillsyn.Det går inte att på det här förenklade sättet punkta upp alla de brister du anser att LW hade. Bakom varje punkt finns olika förklaringar till när/var/hur och varför.

Exempelvis punkt 7: Hon kontaktade olika geocachare hon hade skäl förvänta sig att de var vakna eftersom fler än hon själv begav sig ut sena kvällar eller nattetid för att om möjigt FTF:a.

Med andra ord: Du förenklar problematiken.

Men enligt vännen i Skottland så började hon lämna barnen (barnet) ensamma mer och mer i slutet.[/quote]

Är rätt uppenbart till och med flr henne själv att hon inte mådde bra. Hade SD haft samma insikt om sig själv hade han sökt hjälp och LW hade varit i livet.

Hur vi än vrider det är han den som släcker ett liv.
Citera
2020-03-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Där ser man. Har fått motsatt uppfattning. Kanske var de taffliga och inte följt med i utvecklingen i tiden i LWs ögon? De var/är djupt religiösa. Men dysfunktionella? Barnbarnen var iaf där titt som tätt.

(Ska bara få ordning på min Jottacloud så har jag en massa mer antecknat som jag ska läsa.)
Citera
2020-03-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var inte så snoris uttryckte det.
Han påstår i stort sett varje inlägg att alla ljuger. Själv citerar han och låter det se ut som att det är L*ena som vill mörda sitt barn och låta blodet rinna. Inga länkar eller hänvisningar heller. Snoris har själv sagt att han hoppades på att kunna få se på porrpastorns porrfilmer.

Om man nu hävdar att man är moraliskt högstående och är den (enda) som säger sanningen borde man visa det genom att själv tala sanning.

Det som polisen skrev var LÅNGT ifrån det den sk sanningssägaren skrev.

Snoris skrev att polisen sa "Att Lena levde som en knarkare (enl, polisen ).

LÄS: Inte alls lika ofräscht, inte avsevärt stökigt, bara väldigt mycket saker och det ser ut som en person som inte prioriterar att ha ordning och som inte riktigt hinner med.

Hur får du det till att polisen sa att hon levde som en knarkare?????

Polisen aktbilaga 1445/5:

"Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma
"

Hatet som ni sprider runt letar sig in ända in i vårt hem, in i mitt vardagsrum.
Det letar sig in till de sörjande.

Den andra polisen som var med vid det tillfället, Erik, uttryckte det i stort sett
likadant i sin rapport, ungefär: "Det var väldigt stökigt, mycket saker överallt,
som hos en missbrukare eller hos en psykiskt sjuk person. Stora högar i
hallen av kläder och skor och mycket saker framför bokhyllan, men det var
inte smutsigt.
"
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-03-22 kl. 18:01.
Citera
2020-03-22, 17:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Rätt tänkt, men det beror ju på hur färsk sperman är ( i det här fallet handlade det troligtvis om intorkad sperma ).

Om du läser aktbilaga 160 så framgår det hur många trosor de hittade i tvättkorgen, hon verkar inte tvätta särskilt ofta, men det är klart hon hade fullt upp med sitt messande med SD och vissa väninnor som fick läsa hennes ömkande om alla män framförallt SD, och burkletande dygnet runt det var hennes prio ett.
Det mest intressanta är att det saknades blod på alla otvättade trosor resp. på trosskydden - vilket även var fallet gällande en filt som ska ha använts vid bloddrypande sexuell samvaro ute i naturen: Endast spermafläckar hittades på den konstaterat otvättade filten. - Och trots alla sexorgier och gymnastiska övningar som ska ha ägt rum i SD:s hus: i soffor, i sängar, på bord och på golv - ja, t.om. på altangolvet m.fl. platser SD av förståeliga skäl kan ha glömt, hittades endast blod från LW på första bästa tvättmaskin (vattenspridaren oräknad), och då på en plats man lätt kommer i kontakt med när man slänger in smutskläder i maskinen: Aktbil. 157 Del B, s. 277 + Aktbil. 160, s. 110.
Citera
2020-03-22, 18:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det mest intressanta är att det saknades blod på alla otvättade trosor resp. på trosskydden - vilket även var fallet gällande en filt som ska ha använts vid bloddrypande sexuell samvaro ute i naturen: Endast spermafläckar hittades på den konstaterat otvättade filten. - Och trots alla sexorgier och gymnastiska övningar som ska ha ägt rum i SD:s hus: i soffor, i sängar, på bord och på golv - ja, t.om. på altangolvet m.fl. platser SD av förståeliga skäl kan ha glömt, hittades endast blod från LW på första bästa tvättmaskin (vattenspridaren oräknad), och då på en plats man lätt kommer i kontakt med när man slänger in smutskläder i maskinen: Aktbil. 157 Del B, s. 277 + Aktbil. 160, s. 110.

Ja håller helt med dig, SD påstod i förhören att det var blod i hela hans hus av LW, vilket sen framkom inte var sant.

SD rättar sig efter FUP som han har tillgång till och ändrar sina svar utifrån FUP:en
Citera
2020-03-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I kontakten med K*ristin J*sefson april -17 pratade Lena om sina föräldrar.
Hon uttryckte det som "helt störd anknytning", "föräldrar som hade väldigt
begränsade förutsättningar". Men, "hade lyckan att ha andra omkring mig,
så det har gått rätt bra ändå:"

Brodern hade brutit med föräldrarna. Så kontakterna mellan de bägge adopterade
barnen och föräldrarna verkar inte ha upplevts av Lena och brodern som optimal.
Föräldrarna gjorde säkert allt vad de kunde, utifrån sina möjligheter. Inte en lätt
uppgift att fostra två adopterade små barn med födsel och ev en traumatisk
bakgrund i Korea, som kan ha satt djupa spår, vilket det gjort för Lena med tanke
på hennes rädsla för att bli lämnad.

Som vi vet så ställde de upp oerhört mycket för Lena sedan hon separerat, åkte
regelbundet och var barnvakt när Lena jobbade skift, även när hon behövde
barnvakt vid geocacheresor. Gav henne 50 000 kr när ekonomin var ansträngd
när Lena var sjukskriven. Kontakten mellan barnen W*esström och morföräldrarna
verkade vara mycket god och kärleksfull.
Förhoppningsvis hade Lena och föräldrarna
kommit varandra närmare. Hoppas att även brodern och föräldrarna kan försonas
i sorgen efter Lena.

Helt riktigt. Speciellt det fetade nr 1: Det blir så gott som alltid problem för en adopterad person, eftersom de har missat själva anknytningen som liten bebis. Livsviktigt. Den förlusten går inte att helt komma till rätta med, verkar det som. Nästan alla adopterade som har uttalat sig berättar samma sak.

Inte konstigt att Lena jämt och ständigt sökte bekräftelse.

Att däremot barnbarnen (fetade 2) hade ett bättre förhållande till sina morföräldrar är däremot en annan sak. Såvida Lena och hennes barn hade en fin anknytning från början. Ingenting jag har läst motsäger det.

Värre var det nog för paret Davidssons yngsta eftersom HD hade svåra problem med att kunna anknyta och hantera det faktum att tvingas stå ut med ett kolikbarn. Många föräldrar blir helt knäckta av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in