2020-03-22, 17:08
Medlem
Zingo2s avatar
Nu kom ludret, fyfan!
2020-03-22, 17:09
Medlem
Vic: -Här bad man om en liten stol och sen får man en hel jävla bänk.

Kanske beror på din breda last ankan.........
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Äckel-kärringen Victoria kommer och förstör allting. Vilken vidrig människa hon är. UT!
Haha sami tycker hon har ett bekräftelsebehov. Martin svarade att jassa också sagt det 🤫🤫🤫🤫
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Dröm scenariot skulle vara att Fake muslimen blev utröstad och att Sami och Glasman lämnade efter det, fy faan vad det skulle vart roligt.
Men det lär aldrig hända att Fake muslimen blir utröstad, det ser produktionen till.

BB ser nog till att muslimen är kvar annars utsätts dom för anklagelser för rasism.
2020-03-22, 17:10
Medlem
CamillaGorillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Fasen. Vi har skrivit detta i extremt, många inlägg

1. Sami har velat lämna sedan dag tre. Han klagade då på sömnen. Patsy snarkade
2. Glasman tog tidigt kontakt med Sami när andra ignorerade honom och sket i honom helt.
Glasman såg att han inte mådde bra och de började snacka med varandra och bada ihop.
3. Glasman är jude och Sami har varit högerextrem. Han förklarade för Glasman att han lämnade detta bakom sig och det var idiotiskt.
4. Glasman tyckte att det var starkt gjort och berättade sin syn på saken ur sitt perspektiv som jude.
5. Efter det har de bondat starkt och gör allt tillsammans. De badar varje dag och hittar på lekar som mumpong etc.
6. Glasman och Sami startade Rainbow där Julia och Jassa ingick. Rainbow är dock i princip slut då Jassa tyckte att de körde över henne. Så de är tre nu som bondar.
7. Under tiden har dock Sami blivit allt mer trött på skrik och fjanteri och ville lämna tidigt.
8. Glasman har gång på gång övertalat Sami och för att klara tristessen startade de BBK.
9. BBK (deras klubb) intervjuar andra deltagare i bikten samt de kör en sorts videopod som vi aldrig får se. De kör den varje dag fram till för typ en vecka sedan.
10. BB vet att Sami är poppis men också vill dra innerst inne. Så BB beslutar att skicka in Jockiboy som är en gammal kompis till Sami och han blev överlycklig över detta och det gav honom en boost. Jockiboy är dock bara mullvad och stannar i två dagar.
11. Sami börjar sova dåligt igen bla pga att han inte kan sova för att Martin och Jassa gnider sig högljutt varje natt.
12. Glasman går in i bikten med Sami i BBK och kräver att Sami får en god nattsömn
13. Sami får sova i annexet några dagar och mår mycket bra av det.
14. Sami börjar klaga på alla skrik och fjanteri igen och känner att han vill lämna.
15. Frida och Philip som kommer in i huset avslöjar att han är populärast bland tittarna och övertalas för sjuttonde gången av Glasman att stanna kvar så han stannar motvilligt
16. Philip som Sami gillar blir utröstad och där rinner bägaren över för Sami.
17. Glasman och Julia försöker ännu en gång övertala honom att stanna men han vill inte längre.
18. Inget kan få honom att stanna längre
19. Möjligtvis försöker nu produktionen att övertala honom med att kanske ge honom större gage men det är bara spekulationer.
20. Sami har börjat packa.

Pheew. Har säkert missat en hel del saker men det är en stomme.

OJ.. Alltså.. Det jag undrade över är lite mer aktuellt, men jag hade redan fått svar. Men det var ju också väldigt schysst av dig att skriva så till nån du trodde inte sett ett enda avsnitt. Vilket hästjobb.

Framför allt undrade jag bara vad Glasman sagt till Sami som övertalat honom att göra slag i det han pratat om sen start, tydligen dag 3 specifikt. Eftersom enligt min uppfattning så är det Glasman som försökt få Sami att stanna när han haft dessa funderingar.

Alla som pratar om att lämna gång på gång men inte gör det tar jag med en nypa salt och gjorde så även när jag läste om det i tråden igår. Läser tråden idag och fattar inte riktigt hur de två pratat just idag och igår som lett till detta.

Kommer in i tråden idag, och det är ramaskri. Det jag inte visste eller förstod var:

1. Att Sami tagit beslutet, sagt till Big brother att han ska lämna och packat sina väskor - varför hade han gjort det? Vad var droppen? Svaren var att
2. Det är Glasman som manipulerat Sami till att slutligen ta detta beslutet, för mig är det helt nytt att han gör det istället för motsatsen. Jag visste ej heller att
3. Glasman tänker gå ut, eller varför han tagit det beslutet nu, vad säger han själv om sin anledning till detta, och på vilket sätt han "manipulerat" Sami att hänga på - istället för att försöka säga åt honom att stanna och vinna hela skiten
4. Jag har redan fått svar på dessa saker.

Och nu tvivlar jag på att nån av dem går ut (frivilligt) idag eller imorgon åtminstone med tanke på alla alternativ kring vad produktionen kan ha sagt, tex om situationen på utsidan (virus) eller vad fan som. Och vad jag sett i liven sen jag skrev. Fast att jag var tvungen att ta ut hunden och laga lite mat, men jag läser i tråden och frågar om nåt är oklart eftersom jag är högintresserad av händelserna just nu.

Framför allt förstod jag helt enkelt inte vad Glasman sagt som enligt många här var att rakt av manipulera Sami till att ta beslutet och packa.

Det som var nytt för mig i din sammanfattning är hur mycket det ska ha påverkat Sami att Philip drog eller att det var redan där bägaren rann över för Sami. Han var ju ändå bara där en vecka tänkte jag, och det är först strax en vecka efter JAG uppfattar att en bägare var runnit över dvs nu. Men jag har inte sett liven senaste veckan, nu har jag som sagt återupptagit liven.

Det är svårt att hänga med i farten i den här tråden, och bara fråga och fråga er hela tiden,så jag tänker försöka hänga med bättre själv som sagt. Men, jag får ofta bra svar så jag hänger med om jag missat, ofta läser jag massiva mängder trådinlägg, och jag känner mig nöjd med den hjälpsamhet jag får samt att jag nu hänger med i liven igen så gott jag hinner med mig. Kommer fortsätta missa saker. Jag har skrivit flera inlägg idag och framför allt fått svar på dem, som skulle kunna fått dig att förstå att du inte behövde skriva i närheten av det du gjorde, eller ge mig svar alls - men visst ÄR det skitsvårt att hänga med i den här tråden och allt som sker i den, ens för en halv dag?!

Är ändå lite rörd över din sammanfattning faktiskt. ❤️
2020-03-22, 17:13
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234Johan
Hahaha sami
”Men ta dina jävla 38 år och kör upp dem i arslet då jävla gringubbe”
Sa han de? Bad han honom fixa kaffe?
Borta i fem minuter så missar man en sån kommentar!
Hörde honom bara säga, men kan inte du fixa kaffe då, glasman är så jävla 38! Hahaha
Medlem
CamillaGorillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Tyvärr tänker inte folk som är i den situationen så, men det borde man göra.

Fast nu handlade det nu om att Kronofogden kommer lägga vantarna på pengarna, så det spelar nog ingen roll hur han själv tänker. Menar bara att enligt mig har en skuldsatt absolut har nytta av att lägga in pengar på skulder, sen om han själv inte känner så så är det ju trist.
Medlem
Lunatics avatar
BB byt fan inte till Amilias skitsnack nu.
Vill se Sami och martin bygga saker på utegården i DC kameran.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Sa han de? Bad han honom fixa kaffe?
Borta i fem minuter så missar man en sån kommentar!
Hörde honom bara säga, men kan inte du fixa kaffe då, glasman är så jävla 38! Hahaha

Ja det sa han, Glasman vägra fixa en kopp och stod och sura i balkongdörren.
2020-03-22, 17:15
Bannlyst
Vickan vann väl makttävlingen och hon får rädda kvar Mergin, så det blir Julia mot Glasman i morgon, sen får vi se hur BB styr upp det!
2020-03-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
BB byt fan inte till Amilias skitsnack nu.
Vill se Sami och martin bygga saker på utegården i DC kameran.

Asså grejen är såhär.. JAG trodde ju inte att trappen var så hög, så JAG trodde jag kunde dansa lite där och det var DÅ jag stukade foten och det är liksom ingen som tror på att det gör ont, men dom SA i bikten att den nästan var bruten asså JAG heter amilia.
2020-03-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Ja det sa han, Glasman vägra fixa en kopp och stod och sura i balkongdörren.

Lär er förstå hur dom pratar med varann så blir livet lättare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in