2020-03-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Den yngsta är ju dock 26 år och går med stor sannolikhet inte i skolan

Barn kommer hem och smittar FÖRÄLDRAR. Många i riskgrupper. Högt blodtryck vanligt bland högpresterande storstadsbor.
Citera
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Skitsnack återigen. Snälla ge bevis på att folk som fått symptom inte testas.
Sverige gör helt rätt. Bara för det gått åt pipan i två mindre moderna länder så betyder det inte att det kommer hända överallt.
Som sagt total hysteri.

Har anhöriga i Stockholm med rätt tuffa symptom som inte testades trots kontakt med vården. Håller dock med om det övriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet inte om du har svårt med engelskan eller vad det är men din hermeneutik är bedrövlig:
"We don't know very much," says Matt Frieman, a coronavirus researcher at the University of Maryland School of Medicine in Baltimore. "I think there's a very likely scenario where the virus comes through this year, and everyone gets some level of immunity to it, and if it comes back again, we will be protected from it — either completely or if you do get reinfected later, a year from now, then you have much less disease."

"That is the hope," he adds. "But there is no way to know that."
Vad i ovanstående får dig att tro att det kan användas som grund för beslut kring flockimmunitet eller karantän?
Men nu läser du ju bara den del som bekräftar din oro, och ignorerar helheten.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Men vet du vad du kan göra, om du inte redan har gjort det? Du kan låsa in dig i källaren och stanna där tills sommaren är över. Se bara till så det finns rinnande vatten.

Så kan alla vi andra miljontals människor som fattat att det inte blir så mycket värre än detta leva vidare våra liv, som vi uppenbarligen gör. Som du själv påstått är uteserveringarna fulla av folk, gymmen är fulla av folk, affärerna är fulla av folk.

Ojdå, gjorde det ont när jag påpekade dina fel, så du valde att ignorera det svaret och spela Allan här istället?

Det är du som inte fattat. Kommer kännas desto mer snart då. Nej, jag kommer inte låsa in mig i en källare. Det finns mellanting mellan det och din patetiska ignorans och dumhet vet du.
Citera
2020-03-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det är för att Sverige mörkar. Man testar inte folk.

Sverige mörkar inte. På grund av brist på testkit, har man helt enkelt ingen möjlighet att testa mer än de mest allvarliga casen för att konstatera eller avfärda Covid-19.
Citera
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Kan någon svara varför Tyskland klarar det här så bra?
De har en väldigt omfattande testning och även många sjukvårdsplatser per capita. Testar man så att det blir nästan obefintliga mörkertal kommer dödlighet vara lägre i statistiken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Fantastiskt om så! Sverige gör ingenting men får 1 död. Spanien och italien är i total lockdown och kommer ha typ 500 respektive 1000 döda idag

Vi i Sverige är i vanliga fall ett mer socialt isolerat folk (förutom när vi reser bort)? Jag tror att det kommer att gagna oss att vi mentalt har lättare att ställa oss in på att vara mest hemma och undvika folk.

Det som försvårar för Spanien och Italien är det sociala livet + varmare klimat som människorna där är vana vid.
Citera
2020-03-22, 15:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
För fyra dagar sen var siffran på 1300 smittade och folk snackade om tusentals smittade inom ett par dagar men nu är siffran 1700 då det blev någon mass spridning på after ski i Åre.
Slutsats lägg ner hysterin.
Sverige mäter inte antalet smittade sedan lång tid tillbaka. Häng med lite.

Överhuvudtaget är "antalet smittade" ganska ointressant för de flesta länder eftersom det varierar så enormt mellan hur olika länder testar och hur mycket man testar. Hygglig koll hålls via dödsfallsstatistiken.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja för att få veta hur många som dör i Sverige kan ju sprida panik och vara en fara för samhället kommer man säga. Allt för att tysta ner.
Artikeln är tyvärr nu låst, men AB berättade om en by med 700 pers där 2 smittats.
Byborna får ingen information om t ex vilka dessa 2 är, och är givetvis oroliga. Det tycker inte jag är schysst.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWnd12/hogsjo-700-invanare--tva-doda-efter-coronasmitta
Citera
Medlem
Inte ens de som kommer via ambulans och akutintag verkar testas för Covid19. I alla fall inte i Norrtälje. Har de helt gett upp nu? Någon smittspårning verkar inte heller ske, fast det borde fortsatt kunna gå för att varna och skydda riskgrupper.
Citera
2020-03-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Nej folk som sitter i hemkarantän med symptom testas ej. Pröva ring 1177 så får du se. Eller prata med någon bekant som jobbat inom vårdsektorn.
Okej så om jag är allvarligt sjuk i corona och ringer ambulansen så får jag ingen hjälp? Nej du det tror jag inte ett smack på. Bevis tack
Citera
2020-03-22, 15:47
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
När bestämde AF att alla besök ställs in? jag har möte hos en "leverantör" under kommande veckan
efter kontakt med AF genom chatt - fick jag besked att där inte finns några ändringar kring detta - och att mötet är PÅ som vanligt

tycker det är konstig situation där nyheterna på tv håller på att konstant uppmana alla stanna hemma om det bara är absolut inte är nödvändigt att lämna hemmet - samtidigt som något formellt möte med handläggaren inte ställs in

🤦🏻‍♂️

Jag fick beskedet via telefon i fredags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in