2020-03-22, 10:14
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har varit isolerad efter bästa förmåga sedan i januari, inga sociala sammankomster eller besök sedan dess. Jag har såklart gått till affären, men använt alla försiktighetsåtgärder jag kunnat komma på. Till slut blev jag tvungen att åka till arbetsförmedlingen förra veckan, och sedan dess är jag sjuk.
Nu har dock igår AF bestämt att alla besök ställs in, och ingen aktivitetsrapportering ska ske förrän i Juli. Men beslutet kom för sent för min del.
Men för att inte vara så dramatisk, jag hoppas att det bara var en kraftig förkylning jag åkte på.

När bestämde AF att alla besök ställs in? jag har möte hos en "leverantör" under kommande veckan
efter kontakt med AF genom chatt - fick jag besked att där inte finns några ändringar kring detta - och att mötet är PÅ som vanligt

tycker det är konstig situation där nyheterna på tv håller på att konstant uppmana alla stanna hemma om det bara är absolut inte är nödvändigt att lämna hemmet - samtidigt som något formellt möte med handläggaren inte ställs in

🤦🏻‍♂️
Citera
2020-03-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men håller man så viktiga tal kl.21.15? Hur många äldre är uppe då? Fan, jag har inte ens fyllt 40 ännu men däckar i soffan vid 20.00 varje kväll.

Man vill naturligtvis skona barnen. Det är bättre att föräldrarna själva får informera dem, i små portioner. Låta sanningen sjunka in långsamt.
Citera
2020-03-22, 10:15
Medlem
Flera tunga ekonomer varnar nu för fullkomligt förödande konsekvenser av den nedstängning av ekonomin som coronaviruset orsakat. Omedelbara åtgärder krävs för att rädda företagen
https://www.svd.se/ekonomerna-slar-larm--varnar-for-en-depression

Ekonomer tycks vara mer oroliga för ekonomin än själva viruset.

Det kanske är en bra och sund inställning i dessa tider.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag var först i tråden att påpeka att det enda och största problemet med denna jävla smitta är just bristen på vårdplatser i Sverige. Hade ALLA som behöver vård fått hade dödssiffran legat på väldigt låg nivå.

Hoppas för i HELVETE att sjukvården redan nu börjar prioritera bort åldringarna. Va i helvete ska en 85 åring ta upp en plats på IVA nu när det är uppenbart att många yngre är drabbade då denna våg av smittan nått yngre generationen. Källa expressen, uttalande FHM och A.T

Hopps förfaaaaan åldringarna prioriteras bort. Allt annat är oacceptabelt

Eller att de som är hatiska får ställa sig i ett rum med skräp, använda lakan och smutsiga masker
i 10 -12 dar.
Senast redigerad av FairStuff 2020-03-22 kl. 10:21.
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8MK6/region-stockholms-beslut-slutar-provta-vardpersonal

Citat:
– Om personalen går hem så fort de får symtom, oavsett om det är covid-19, influensa eller förkylning , så säkerställer vi att de inte smittar eftersom covid-19 smittar vid symtom.

Man har ju fullständigt bortsett från möjligheten till asymptomatisk och presymptomatisk smitta.
Citera
2020-03-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Är det inte bekräftat att alla 793 dödsfallen som rapporterades igår hade Corona?
Sedan är det förstås att några av de döda är personer som varit riktigt allvarligt sjuka sedan innan. En 90-åring med både cancer och hjärtproblem, skulle kanske bara ha veckor kvar även utan Corona.

De hade viruset. De som får sjukhusvård har redan haft viruset i många dagar innan de blir sämre och söker sjukhus och testas. Ytterligare dagar senare så dör de eller tillfrisknar. Av de ca 6000 nya fall av coronaviruset som Italien hittade igår så kommer ett gäng av dem dö om nån vecka eller två.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Har du någon källa på att 1,5 miljoner svenskar kommer att var svårt sjuka. Menar du att det skulle kräva sjukhusvård eller intensivvård för dom. Inte ens i Kina är man i närheten av dom siffrorna

-10x ökning var 10:e dag i alla europeiska länder och USA.

-60-70% av oss kommer bli smittad. Majoriteten knappt märka det. Officiella siffror.

-Det tar ca 30 dagar att bli frisk eller dö.

-Ca 12% av de smittade (60-70%)behöver sjukvård. Siffror från Europa just nu.

= Om 40 dagar har alltså viruset spritt sig såpass mycket att 1 av 7 svenskar är sjuka.
Viruset har avtagit i början på juli då det då hunnit smitta de flesta men med alltså totalt samhällskollaps som följd.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-03-22 kl. 10:19.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Merparten mutationer är funktionellt meningslösa. I de fall en funktionsändring kommer till stånd gynnas de med mindre dödlighet, helt enkelt för att de smittar fler och därmed bättre säkrar sin fortlevnad.

Det stämmer inte alltid.
Det första utbrottet av den spanska influensan var inte särskilt dödlig. Sedan kom det tillbaka på hösten med en överraskning, muterad och dödligare!
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8MK6/region-stockholms-beslut-slutar-provta-vardpersonal

Man har ju fullständigt bortsett från möjligheten till asymptomatisk och presymptomatisk smitta.

Om man ska utgå från både asymptomaisk och presymptomatisk smitta hade alla i hela landet gått i karantän i en månad. Helt omöjligt att skydda sig mot den typen av spridning. Då smittar ju ALLA.
Citera
2020-03-22, 10:17
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nä, du är lättförstådd...

ta nu din borste och kör upp den i trakterna av det du tänker och pratar med....

Tack för att du bekräftar din IQ
Citera
2020-03-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Eller att de som är hatiska får ställa sig i ett rum med skräp och använda masker i 10 -12 dar.

Alla som vart i Åre föregående helg ska nekas sjukvårdsplats.

Så sjukt enkelt att bara sätta ner foten
Citera
2020-03-22, 10:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Men stämmer det verkligen ?

Har 0 om jag inte miss fel de var så längesen kan ha fel.

Så jag kan klara mig bättre då eller vad?

Finns det källor ?
Stämmer och stämmer... Allt visar att det är så. Bevis tar tid.

Du kan oavsett bli smittad. Alla har receptorer för viruset i lungorna som är lika för alla. Blodgrupp 0 saknar receptorer på blodkropparna.

Jag skulle rekommendera att göra vad du kan för att undvika smitta. Vi vet för lite om vad corona gör med kropp en i dagsläget.

Källor finns, men sök helst själv. Jag har så dålig uppkoppling här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in