2020-03-22, 15:14
Medlem
Ratis avatar
Att inreda Stockholmsmässan till ett fältsjukhus känns väl dock lite överdrivet. Regeringen vill bevisa för oss att dom är handlingskraftiga.
Citera
2020-03-22, 15:14
Medlem
baggebo1s avatar
Att det inte har exploderat mer än det gjort i Sverige i helgen är positivt. Kanske hade Friherr rätt ändå? Norge, Danmark, Tyskland ser också bra ut.
Citera
2020-03-22, 15:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det hjälper inte, luften kyls på väg ner i lungorna, annars skulle bastubadare dö av förstörda lungor.
Man skall värma sig ännu mer när man har feber. Kanske ge sig in i bastu och bli ännu varmare. Har du 39 grader sätt dig i bastun. Man skall inte kyla ner kroppen. Då tar man ju bort kroppend försvar.
Jag har i allafall sett att COVIDA- 19 viruset tycks angripa kroppen med en liten feberkänning. Inte hög feber. Inte länge heller.
Jag hade lite feber under en dag. Sedan av och till feberkänslasymtom, hängog, huvudvärk osv. Hostan däremot har suttit i fler veckor. Hostar inte bort skiten heller. Jobbigast!
Min ena anhörige detsamma. En dag men blev hostig endast en vecka. Lindriga varianten. Om man skall se till symtom på COVID-19.
Som att viruset vet om att feber dödar dem och har hittat ett vapen mot det.
Inte fan vet jag. Är ingen virolog.
Jag ksn därför tycka att det är synd att de inte testar fler för då kan de ju även, eventuellt, se om de personerna blir immuna eller får tillbaka det. Nu låter man dem sitta i karantän tills symtomen avtar. Kollar man dem igen senare efter ett par veckor osv?
Citera
2020-03-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att det inte har exploderat mer än det gjort i Sverige i helgen är positivt. Kanske hade Friherr rätt ändå? Norge, Danmark, Tyskland ser också bra ut.

Ja, väldigt spännande att se.

Nordiska länder plus Tyskland och Österrike går väldigt bra.
Citera
2020-03-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det kanske är ett rimligt antagande beträffande siffrorna på smittspridning och dödlighet, annars är det ju orimligt i att 300.000 svenskar dör inom ett par månader..

Alla dom skulle dö i vården. - det är ju också helt orimligt. Finns inte i närheten någon kapacitet för det. På varje död finns väl 3 intesivvårdspatienter. omöjligt hantera 900.000 svårt sjuka.. Gränsen går väl vid c:a 2.000.. -typ.

Ja jag har själv skaffat mig grejor så jag kan göra ett ozonaggregat.

Men kom ihåg bara ett andetag med stark ozon. Problemet är ju om man inte förstår hur svag eller stark ozonet är. Snarare problem om det är för svagt i så fall. Eftersom det bara är ett andetag som ska vara tillräckligt starkt för att döda alla virus i lungorna.

Vården kommer krascha. Är det som är problemet. Så man får försöka hitta egna lösningar och uppfinningar... din ozon grej är
Ända jag har sätt hittills bättre än inget förmodar jag, även fast jag är skarpt skeptisk emot ozon då jag är allergiker...
men har man något vall till slut...
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
WHO anser att det inte är tillräckligt att stänga in folk. Man måste masstesta också.

Sverige har inte ens stängt in folk ännu
Fuck WHO. Sverige verkar klara detta bättre än väldigt många andra länder som gör drastiska åtgärder.

Det där med att poängtera hur viktigt det är med att tvätta händerna verkar inte ha gått in i huvudet på befolkningen i andra länder. Vilket vi fått bekräftat när vi inte alls fått se den explosion av svåra fall som andra länder sett.

Lagom med åtgärder. Så svenskt det kan bli. Lagom is king.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Om Sverige har handlat bedrövligt, varför har Norge fler fall med 50% färre människor?

För att Norge är bättre på att testa sina invånare.

Om du istället kikar på antal döda Norge 7 Sverige 21
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Enligt statsepidemiolog Anders Tegnell finns ingen grund till oro.

Han menar att det inte går att dra några slutsatser när det gäller en så liten grupp. Tegnell hänvisar istället till data från Kina och Italien, där man har betydligt större underlag.

– I Italien är 85 procent av de döda över 85 år gamla. Ingenting talar för att sjukdomen skulle se annorlunda ut här, det vore väldigt egendomligt. Men eftersom yngre har stor chans att klara sig kan man förstås hoppas att det fortsätter såhär, så att vi håller smittan borta från de äldre som faktiskt kan dö, säger han och fortsätter:

– I så fall skulle vi ha lyckats med det som många andra länder misslyckats med, nämligen att hålla smittan borta från de äldre och det vore fantastiskt.

Så han tycker att det är fantastiskt att folk har fått coronavirus överhuvudtaget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Man kan inte jämföra det rakt av. I Holland så hade de gissningsvis samhällsspridning tidigare än oss. De första fallen vi hade verkar inte ha spridit vidare smittan - hade de gjort det hade vi känt till det nu, i form av många dödsfall.

Hursomhelst, vi kommer komma dit. Egentligen är det bara en tidsfråga.

Så du menar att vi kommer komma till ett skeende där det dör 30-50 personer om dagen?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vad tycker ni svaret gentemot Kina borde bli efter att allt detta lagt sig? borde man straffa dom ekonomiskt eller finns det andra sätt? Massor av människor liv har påverkats och många har blivit sjuka och tom dött för att dom är äckliga små svin dom har noll skam i kroppen. personligen tänker jag aldrig mer köpa något som är tillverkat i Kina

Och snart börjar det om från början igen, med ett nytt virus:

https://www.facebook.com/phil.coates.18/videos/10213045727338469/?t=0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
??? Vilken siffra har jag missförstått

Mest troligtvis hur stor % som kräver vård. Vi vet inte hur stort mörkertalet är, men troligtvis många gånger mer än det vi bekräftat. Således kanske dessa 10-15% - > 3-5%. Och jag tror det är lågt räknat ändå.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men har du vänslats med någon som hade symptom?
Nej.. borde ju varit på jobbet man blev smittad dock. Det är ju ett stort företag med extremt mkt internationella kontakter och resor. Men de hade ju infört reserestriktioner sedan någon vecka tillbaka, men någon kan ju iof ha släpat med det ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in