2020-03-22, 14:45
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Om Sverige har handlat bedrövligt, varför har Norge fler fall med 50% färre människor?

Därför att de utför avsevärt mer tester per capita än vad Sverige gör:

https://ourworldindata.org/covid-testing
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Igår hade vi 131 nya bekräftade fall och 4 döda

Idag har vi 136 nya bekräftade fall och 1 död.

När ska det explodera alla domedagsprofeter?
Vi testar knappt ngn.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Läkare säger att det av Trump rekommenderade choloroquine och liknande malariamedicin inte hjälper men ger biverkningar i form av huvudvärk, mag- och tarmstörningar och hjärtrytmstörningar. Potentiellt livsfarligt, så använd inte.

Läkare? kan du beskriva vilken läkare du tänker på då?
Sett ett par studier där de man drar slutsater att de sänker chanserna att exponeras för viruset.. inget totalskydd, men definitivt bättre än inget om man jobbar i utsatt miljö (som sjukhus)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Igår hade vi 131 nya bekräftade fall och 4 döda

Idag har vi 136 nya bekräftade fall och 1 död.

När ska det explodera alla domedagsprofeter?

Det är ingen som vill att det ska explodera. Därför vill vi fortsätta med social distansering. Nu fattar ju inte genomsnittssvensken vad det betyder så vi har ett problem.
Citera
2020-03-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hela befolkningen kommer sättas i karantän?

Kanske bara Stockholm, Göteborg, Malmö.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag undrar om det inte är fler.. Jag har varit sjuk i över en vecka nu i något som knappt kan vara något annat än Corona. Jag borde alltså smittats för 1.5-2.5 vecka sedan. Då i en mindre bruksort i Östergötland. Hade jag inte en extrem jävla otur så borde det innebära att smittan är betydligt mer utbredd än 100 000 smittade
Vem har gett dig, och hur vet du att det handlar om, covid19?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Om ca 2 veckor säger alla forskare och experter!

Men du har ju sagt två veckor i flera veckors tid.

Varför sprider du så mycket skit?
Citera
2020-03-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vi testar knappt ngn.

Gjorde vi det igår då?

Holland har 43 dödsfall bara idag. Och dom fick sitt första bekräftade fall 1 månad efter oss! Igår hade dom 30 dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
ang. löfvens tal ikväll så tror jag att han sjunger ut enl. denna.........

https://www.youtube.com/watch?v=x-2-sVSVzfI

Ska man vara allvarlig så kan man ju tippa ett brandtal (nåja, efter förmåga.) om att isolera riskgrupper. Vilket är klokt, eftersom det nog är bästa sättet att hålla nere dödstalen i dagsläget.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hur ser det ut på snabbmats ställen? Har de stängt ner de där touch skärmarna som måste kladda på för att göra sina beställningar?

Folktandvården hade stängt touch skärmarna, de hade satt en stor Virus varning skylt och två meter till luckan, man fick skrika till luckan och säga att man var frisk och anmäla sig, sen frågade kundreceptionisten om man har varit sjuk de senaste två dagarna och inte rest utomlands...
Citera
2020-03-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag undrar om det inte är fler.. Jag har varit sjuk i över en vecka nu i något som knappt kan vara något annat än Corona. Jag borde alltså smittats för 1.5-2.5 vecka sedan. Då i en mindre bruksort i Östergötland. Hade jag inte en extrem jävla otur så borde det innebära att smittan är betydligt mer utbredd än 100 000 smittade

Vecka 11 var 3 % av de med förkylningssymptom i samhället Corona. Förmodat de flest av dessa i Stockholm. Så väldigt låg sannolikhet att du har haft Corona på en liten bruksort i Östergötland.
Citera
2020-03-22, 14:48
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Men är det något land som har dagens "slutrapport" vid 14? UK och Tyskland verkar det komma fler rapporter från senare på eftermiddagen/kvällen. Sverige har väl hela tiden rapporterat dödsfallen mer eller mindre löpande?

Många rapporterar då från 14 en dag till 14 nästa dag. Ett dygn åt gången alltså.
Sedan kan säkert en del nämna ytterligare fall senare under kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in