2020-03-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Antagligen för att spridningen är relativt stort i hela samhället men att de gamla faktiskt har isolerats. Unga kommer med största sannolikhet nästan alla överleva sjukdomen.

Men ändå måste dom intensivvårdas.
Citera
Medlem
Covids avatar
Folk har sett för mycket science fiction. Viruset har inte muterat.

Att det faller ner folk är förväntat. Hände även i Wuhan. Kommer att hända överallt där vården inte hänger med.

Så när en tant kolar på ica bryter den stora paniken ut i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Unga män i Italien och Spanien, Iran har börjat ramla ihop på gatorna och dö av corona viruset. Antagligen för att sjukhusen är fulla och dom inte ingår i "riskgruppen" skickas dom hem till sitt öde. Kvävs ihjäl vid medvetande på en trottoar, är det en mutation vi ser?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Igår hade vi 131 nya bekräftade fall och 4 döda

Idag har vi 136 nya bekräftade fall och 1 död.

När ska det explodera alla domedagsprofeter?

Om ca 2 veckor säger alla forskare och experter!
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Unga män i Italien och Spanien, Iran har börjat ramla ihop på gatorna och dö av corona viruset. Antagligen för att sjukhusen är fulla och dom inte ingår i "riskgruppen" skickas dom hem till sitt öde. Kvävs ihjäl vid medvetande på en trottoar, är det en mutation vi ser?

Video
https://mobile.twitter.com/thierymalgouyre/status/1241525681303019521

Kommer antagligen tas ner snart.

Skrämmande.
Citera
Medlem
ang. löfvens tal ikväll så tror jag att han sjunger ut enl. denna.........

https://www.youtube.com/watch?v=x-2-sVSVzfI
Citera
2020-03-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
I värsta fall. Men är det 5 % dödlighet har vi 300.000 döda och det låter kanske mer rimligt... det är många döda på en kort tid bara.
Ska ha det där i åtanke med ozonet. Även fast det låtet farligt. Men hellre lite skadad lunga för resten av livet än att bli steril.
Det kanske är ett rimligt antagande beträffande siffrorna på smittspridning och dödlighet, annars är det ju orimligt i att 300.000 svenskar dör inom ett par månader..

Alla dom skulle dö i vården. - det är ju också helt orimligt. Finns inte i närheten någon kapacitet för det. På varje död finns väl 3 intesivvårdspatienter. omöjligt hantera 900.000 svårt sjuka.. Gränsen går väl vid c:a 2.000.. -typ.

Ja jag har själv skaffat mig grejor så jag kan göra ett ozonaggregat.

Men kom ihåg bara ett andetag med stark ozon. Problemet är ju om man inte förstår hur svag eller stark ozonet är. Snarare problem om det är för svagt i så fall. Eftersom det bara är ett andetag som ska vara tillräckligt starkt för att döda alla virus i lungorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Från webben SVT:

Så vad de egentligen säger är att fortsätter viruset spridas bland de yngre åldersgrupperna så kommer också fler yngre hamna på intensiven.

Edit: dvs unga och deras föräldrar i 40-60 års åldern.

Äldre dör på ett par dagar, för yngre tar det två tre veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det rapporteras väl lite olika. Har för mig att kineserna som ex. rapporterar efter dagens slut, vilket jag ser som logiskt. Många länder verkar rapportera kl. 14.

Men är det något land som har dagens "slutrapport" vid 14? UK och Tyskland verkar det komma fler rapporter från senare på eftermiddagen/kvällen. Sverige har väl hela tiden rapporterat dödsfallen mer eller mindre löpande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Igår hade vi 131 nya bekräftade fall och 4 döda

Idag har vi 136 nya bekräftade fall och 1 död.

När ska det explodera alla domedagsprofeter?

Tycker du antalet smittade
Är lågt? Vänta bara. Det kommer.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men ändå måste dom intensivvårdas.

Vet inte om någon ska stå till svars för hur viruset agerar. Men ja, även en del unga behöver intensivvårdas av Covid-19.
Citera
2020-03-22, 14:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Folk har sett för mycket science fiction. Viruset har inte muterat.

Att det faller ner folk är förväntat. Hände även i Wuhan. Kommer att hända överallt där vården inte hänger med.

Så när en tant kolar på ica bryter den stora paniken ut i Sverige.

Jag kan förstå att folk får panik för sådant.
Citera
2020-03-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej varför tror du det?
Har nada med Corona att göra.

Därför

QUOTE=Hissen100|70835061]Här bedrivs även vuxenutbildning med en mängd afgan/iranier som har kommit hem från semestern. Misstänker ändå att viruset sprids mest av semestrande svenskar från alperna.[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in