2020-03-22, 13:49
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja fy f..n. Tänker mig att det kan kännas som att någon håller dem under vattnet eller som att någon håller på att kväva dem och reaktionen blir att slita bort respiratorslangen.
Men jag har läst någonstans att man därför gör att de läggs i koma, kallas för något annat.
Man gör så att de blir ovetande om situationen och respiratorn får andast åt dem. Ungefär så.

Alla som är intuberade sövs. Det är rätt skön man har ingen obehagskänsla kvar av att man haft tuben i halsen. Är man vaken kämpar musklerna emot.

Det finns säker andra varianter som en påse över huvudet och syrgasblandad luft men man får andas själv.
Citera
2020-03-22, 13:49
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Spanien utökar sin LOCKDOWN två veckor yttligare, nu också förbjudet att lämna hemmet oavsett anledning efter 15.00-08.00 nästa dag, alla ärenden måste göras mellan den tiden.

SENASTE NYTT
Citera
2020-03-22, 13:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Min teori kan vara som sådan. Kvinnor för släktet vidare därför överlever kvinnor längre. Det behövs tex endast en man för att göra tio kvinnor gravida.
Något med biologin att göra.

Löjlig teori kanske men jag kan tänka mig att det kan vara så.
Nu är det ju än så längre äldre män som avlider men även de kan vara fruktsamma i 70 årsåldern.
Nu kan fler hör inne skrika. DIN JÄVLA IDIOTPUCKOFITTA. Det bjuder jag på men min teori kan vara så.

Jag tror den teorin kan stämma. Om man som man överlever epidemin så kan det i så fall vara en ljus framtid.
Citera
2020-03-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag vågar inte uttala mig om äldre kvinnor, men under fertil ålder stämmer det. Det är för att skydda fostret. Det är detta som gör att män faktiskt blir sjukare än kvinnor vid förkylning.

Det känns rimligt. Läser också att det är typ 90% av kvinnor som har autoimmuna sjukdomar.
Citera
2020-03-22, 13:51
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det är ruskigt kort nu och mycket handlar om att regeringen inte förrått och vidtagit åtgärder.

- Regeringen har förrått. Regeringen har förrått svenska folket.

Det var ett gigantiskt svek mot folket att inte ens försöka hejda inflödet av smittbärare. Regeringen har begått förräderi genom att välkomna flygplan med resenärer från smittdrabbade områden.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ingen vill att folk ska dö, men om alternativet är 50% arbetslöshet, kollaps för global handel och internationella samarbeten, och inget fungerade välfärdssystem på många decennier, så måste man fundera i andra banor.

- Det handlar inte om ett val mellan hälsa och ekonomi. Det självklara valet borde ha varit upprätthålla hälsa, samhälle och ekonomi, genom att hejda inflödet av smittbärare. Men myndigheterna struntade i denna självklara åtgärd. Denna likgiltighet ser vi konsekvenserna av nu.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Folkhälsomyndigheten gör helt rätt.

- Nej. Folkhälsomyndigheten, och andra myndigheter, håller på att rasera samhället och ekonomin. I onödan. Samtidigt så sprids viruset utan hejd.

Att låtsas som att valet står mellan hälsa eller ekonomi, är bara struntprat med syftet att dölja myndigheternas ständiga misslyckanden.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Min teori kan vara som sådan. Kvinnor för släktet vidare därför överlever kvinnor längre. Det behövs tex endast en man för att göra tio kvinnor gravida.
Något med biologin att göra.

Löjlig teori kanske men jag kan tänka mig att det kan vara så.
Nu är det ju än så längre äldre män som avlider men även de kan vara fruktsamma i 70 årsåldern.
Nu kan fler hör inne skrika. DIN JÄVLA IDIOTPUCKOFITTA. Det bjuder jag på men min teori kan vara så.

Jag tror det är en vettig teori. Kvinnan måste bära barnet i 9 månader, amma det upp till ett år och sedan är det huvudsakligen kvinnor som uppfostrar barnen. Så är det för de flesta rovdjur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Spanien utökar sin LOCKDOWN två veckor yttligare, nu också förbjudet att lämna hemmet oavsett anledning efter 15.00-08.00 nästa dag, alla ärenden måste göras mellan den tiden.

SENASTE NYTT
Ja och samtidigt hävdar folk i tråden att detta går över. Sverige är ej drabbat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Titta mer på vilka som driver Christinaskolan.

Här bedrivs även vuxenutbildning med en mängd afgan/iranier som har kommit hem från semestern. Misstänker ändå att viruset sprids mest av semestrande svenskar från alperna.
Citera
Medlem
Citat:

SENASTE NYTT

Känns ju onekligen korkat att tvinga folk att handla mellan vissa tider. Kommer ju bara orsaka större folksamlingar i tex affärer.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

SENASTE NYTT

Månne Lövet kopierar det i sitt tal?
Citera
Medlem
En kanske dum fråga:

Många härinne på forumet har påstått att antalet döda kommer att öka exponentiellt i Sverige. När exakt kommer vi se det?

När jag tittar på antalet nya fall och antalet döda så ser jag ingen exponentiell ökning.

Borde vi inte ha +20 döda varje dag vid det här läget?
Citera
2020-03-22, 13:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
I värsta fall. Men är det 5 % dödlighet har vi 300.000 döda och det låter kanske mer rimligt... det är många döda på en kort tid bara.
Ska ha det där i åtanke med ozonet. Även fast det låtet farligt. Men hellre lite skadad lunga för resten av livet än att bli steril.

Om man ser på spanska sjukan så dog ca 50 miljoner och den hade ändå en dödlighet på ca 1%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in